[mk4] Opony piszcza na każdym zakrecie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

[mk4] Opony piszcza na każdym zakrecie

Post autor: martines » wt cze 27, 2006 17:50

Witam! Problem jak w temacie! Pojazd piszczy na każdym zakrecie przy wyżej temp. asfaltu! Opon nie ścina ani nie ściąga pojazdu. Zbieżności w mk4 z tego co wiem sie nie ustawia są tylko kąty ale to nie ma większego znaczenia. Opony Michelin Pilot 4 sezon można powiedzieć że troszke podjechane. Na co stawiać?



Awatar użytkownika
Salz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 01:58
Lokalizacja: Wolsztyn i okolice

Post autor: Salz » wt cze 27, 2006 17:53

jesli wczesniej nie piszczaly to pewnie do wymiany. wiem ze zimowki piszcza jak opetane ale to pewnie sa letnie.
pozdro


[img]http://images33.fotosik.pl/227/6563aeda0fee4530.jpg[/img]
[img]http://images.spritmonitor.de/264743.png[/img]

MAXOIL Grodzisk Wlkp zaprasza, wymiany oleju, kompleksowe naprawy mechaniczne, hurtownia motoryzacyjna
da weiss man, was man hat:)

Awatar użytkownika
red
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt paź 22, 2004 21:53
Lokalizacja: Ciechanowiec
Kontakt:

Post autor: red » wt cze 27, 2006 18:29

ja bym na kąty postawił właśnie
btw jak zmienia się kąt to i zbieżność się zmienia
albo po prostu za szybko winkle zbierasz
pozdro Robert



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt cze 27, 2006 19:13

martines pisze:są tylko kąty ale to nie ma większego znaczenia
Drogi kolego i tu sie strasznie mylisz!!! Geometria ma fundamentalne znaczenie w kierowalności istateczności auta. Zbieżnośc lub rozbieżność niweluje tylko działanie siły napędowej. Właśnie piszczenie na zakrętach jest objawem złego ustawienia geometrii zawieszenia.
Pierwsza rzecz jaką powinieneś zrobić to udać się na sprawdzenie całej (łacznie ze zbieżnością) geometrii zawieszenia



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt cze 27, 2006 19:15

jesli jest to opona wielosezonowa to standard tez tak mialem zajechalem je w koncu w jedenm sezon i teraz mam inne i nie piszcza tak.poprostu taka guma,powiem tak ze geometria napewno ma znaczenie ale ja mialem kiedys skopana na maxa geometrie i nie piszczaly mi.(na obecnych oponach)



gural
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr cze 21, 2006 22:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gural » wt cze 27, 2006 19:20

Witam.
Miałem podobny problem ze swoimi oponami, piszczały niemiłosiernie. Okazało się że w jednej mam wkręta do drewna :-) i schodziło powietrze... powoli lecz systematycznie.
Proponuje sprawdzić ciśnienie w oponach nawet niewielkie rożnice powodoją piszczenie, nie polecam stacji benzynowych automaty do powietrza potrafia dziwnie mierzyć tę samą wartość.
W następnej kolejności zbieżność, u siebie podejrzewałem lecz po załataniu koła nie było potrzeby.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » wt cze 27, 2006 23:36

U mnie tak było jak miałem za mało powietrza w oponkach. Co zakret to pisk. Wolniej jeździc nie jak na rejdize to nie beidze pisku :-)

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » śr cze 28, 2006 09:03

Sadze że masz miękkie opony skoro piszczą, opony na jakich się poruszam obecnie piszczą po dłuższej jeździe jak są rozgrzane (delikatne przyhamowanie na prostej i słychać popiskiwanie )


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

cyberfalus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt sty 13, 2006 18:23
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Post autor: cyberfalus » śr cze 28, 2006 20:50

jeżeli chodzi o ustawiennie zbiezności to lepiej na twoim miejscu dowiedziałbym sie czy rzeczywiscie sie nie ustawia. Robiłem ostatnio w moim goferku zawieszenie miałem wybite końcówki drążka; okazało sie ze w moim aucie miałem jeszcze oryginalne drązki a co za tym idzie nie było możliwości wymiany jednej końcówki drązka (ponoć tak jest w orginale) musiałem zakupić nowy drążek już z możliwścia wymiany tej końcówki i teraz najwazniejsze aby mechanik mógł drążek wymienić musiał odkręcić z maglownicy i tam miał problem bo nie wiedział na jaką głębokość ja wkręcić później efekt był taki że na diagnostyce był problem nie było to tak piknie wykonane jak powinno także u mnie poprawiali, wlasnie w wtej maglownicy wystarczyło dokrecic.
takze lepiej sie poradzic kogoś ewentualnie samemu wejsc do kanału i zerknac. pozdrawiam



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr cze 28, 2006 21:06

Nie ma sie co zastanawiać tylko zrobic w odpowiedniej kolejności tak:

1. Sprawdzić cisnienie w oponach , tylko wiarygodnym manometrem.
2. Sprawdzić stan przedniego zawieszenia i układu kierowniczego na obecność luzów - jezeli bedzie OK , to kontrola geometrii przedniej osi , samo sprawdzenie bez regulacji nie jest drogie (u mnie 20zł) , jeżeli geometria jest zła to regulacja ( u mnie max 60zł) i w golfie regulowana jest zbieżność i kąty pochylenia koła
3. Jeżeli okaże sie że wszystko jest OK to znaczy że to wina opon i chyba nie zostanie ci nic innego jak je zajeździć i chyba słuchac głośniej muzyki.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 329 gości