Opornik nagrzewnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ryu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr sty 26, 2005 16:58
Lokalizacja: Śląskie

Opornik nagrzewnicy

Post autor: ryu » pn sty 31, 2005 00:38

Padł mi opornik nagrzewnicy (chodzi tylko na 3 biegu). Czy kupujac dmuchawe jest to jego czesc integralna, czy mogl to ktos sobie wyciagnac?



MacGregor

Post autor: MacGregor » pn sty 31, 2005 03:27

Cześć
Ta część o której mówisz, to nie jest opornik, tylko bezpiecznik termiczny.
Zapewne spalił się, i dlatego chodzi ci tylko na III-cim biegu.Ten element kryje się pod blaszką z której odłącza się złączkę wiązki dmuchawy.Musisz wyjąć blaszkę z dmuchawy, wyciąć ten bezpiecznik (który wyglądem troche przypomina opornik) i wlutować drugi , a kupisz go w każdym elektronicznym sklepie.Parametry tego bezpiecznika to 170-180 stopni C i 10Amper,koszt 3zł.
Przy okazji rozbierz duchawę i wyczyść z rdzy czy brudu wirnik i łożyska ślizgowe, bo przyczyną spalenia tego bezpiecznika jest zacieranie się wirnika duchawy.
Przeważnie popsikanie WD40 lub oliwką daje krótkotrwałe efekty.

Powodzenia



Awatar użytkownika
king66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
Kontakt:

Post autor: king66 » pn sty 31, 2005 09:41

nie lutuj tego bezpiecznika
poprostu dobrze zagnij koncowki
zreszta jak facet bedzie kumaty w elektronicznym to ci powie zebys nie lutowal tego
robilem ten manewr w polo
aha nie ma znaczenia czy jest to oryginalny taki jak do VW w polo zalozylem od opla kadeta... roznica chyba 4stC wiec nie ma znaczenia tak jak mcgregor napisal zakres ma byc 170-180 jak bedzie 184 to tez nic sie nie stanie i prad 10A
pozdro :helm:


tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)

MacGregor

Post autor: MacGregor » pn sty 31, 2005 15:06

Cześć!
Oczywiście samo przylutowanie może nie wystarczyć, ja również zawinąłem końcówki i jeszcze przylutowałem.
Tylko przypominam że niema awarii bez przyczyny,w tym przypadku wirnik zaciera się w łożysku ślizgowym, i powstaje dodatkowe obciążenie, po którym ten bezpiecznik się pali.
Radzę rozebrać silnik i dokładnie wszystko wyczyścić i wypolerować ośkę wirnika w miejscu współracującym z łożyskami.Odwdzięczy się to długą bezawaryjną pracą.
Nasmarowanie łożysk tylko zwierzchu przyniesie krótkotrwały efekt.

Powodzenia!



ryu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr sty 26, 2005 16:58
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: ryu » pn sty 31, 2005 19:18

wielkie dzieki, dzieki Wam zaoszczedzilem na nowej dmuchawie



Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: azizi » pn sty 31, 2005 21:00

witam, dziś to wymieniałem, banalnie proste, bezpiecznik kosztuje 3pln, co do rozbieranie chciałem się zabrać ale odpuściłem po kilku próbach, dość ciężko coś z tym zrobić więc odradzam, raczej użyj WD40 (smaruje no ale wysycha, więc to jak kto woli) jak ciężko chodzi :)

co do przyczyn zatarcia, jedną masz powyżej a druga to ponoć zapychanie sie od góry filtru, radze zdjąć plastik pod machą czyli ten zaraz przy szybie od strony kolesia, który siedzi po prawej jak prowadzisz :D no i wyczyścić tam wsi, a zwłaszcza filtr, bo to nigdy nie za szkodzi, no i kanał odpływowy do wody udrożnisz, ja z obu stron tak robilem :)
jak zrobisz dmuchawę i bedzie chodzić tak jak mi to dziś już działa to aż człowieka duma ogarnia że coś zrobił własnymi siłami zamiast jechać do aso :D
powodzenia



Awatar użytkownika
king66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
Kontakt:

Post autor: king66 » pn sty 31, 2005 22:29

poza tym bezpieczniki te lubia sie sypac ze starosci....
w poloweczce nawet musialem przewinac drut oporowy na ceramice bo...
najnormalniej przerdzewial w 2 miejscach na zagieciach

pozdro :helm:


tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)

Awatar użytkownika
yaroz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:10
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Post autor: yaroz » pn sty 31, 2005 22:39

A ja wlutowalem kawalek drucika miedzianego i chodzi juz ponad rok :grin:



Awatar użytkownika
azizi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 638
Rejestracja: pn sty 24, 2005 22:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: azizi » pn sty 31, 2005 22:59

no i tak można ale jak sama nazwa mówi to "bezpiecznik" a jak się teraz coś zjara to napewno nie będzie to kosztować 3pln :)


Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8

Awatar użytkownika
yaroz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:10
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Post autor: yaroz » pn sty 31, 2005 23:12

No w sumie bezpiecznik a zdrugiej strony jak by sie mialo zjarac to by sie juz dawno zjaralo hehe :grin:



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » wt lut 01, 2005 02:23

a ja wstawilem nie pamietam ale chyba bezpiecznik na 220 stopni czy jakos tak bo innego w sklepie nie bylo :D:D



ryu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr sty 26, 2005 16:58
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: ryu » wt lut 01, 2005 20:03

to jak jest troche zabawy, to musze poczekac niestety do wiosny :crazy: , bo pod chmurka stoi moj sprzecik, ale za wszelkie rady rad podziekowac jestem :pub:



Awatar użytkownika
newswen
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 15:50
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: newswen » śr lut 02, 2005 00:36

stary do wiosny nie czekaj nie ma sensu, aj to robilem miesiac temu!!!
kilka srobek do odkrecenia i tyle!!!!
zamkniesz sie w samochodzie , cofniesz siedzenia idasz rade! pozdro...



Awatar użytkownika
djb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: pn gru 06, 2004 02:15
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: djb » śr lut 02, 2005 00:42

yaroz pisze:A ja wlutowalem kawalek drucika miedzianego i chodzi juz ponad rok :grin:
tak samo zdrutowalem 7 lat temu i nic sie nie spalilo, smiga na wszystkich biegach :-)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 318 gości