[MKII]Wymienic silnik czy go naprawiac... ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

[MKII]Wymienic silnik czy go naprawiac... ??

Post autor: MaSa_Golf » pn cze 26, 2006 19:39

Mam maly dylemat, mam 1.6D JP, i jestem z niego zadowolony, ale poszla mi uszczelka pod glowica, i mam teraz dylemat, czy sprzedac silnik, czy go remontowac... Wyciek jest nieduzy, plyn chlodniczy ucieka na zewnatrz, sa slady na bloku silnika jak ucieka spod uszczelki i nie wiem czy wymieniac uszczelke, to pare stowek kosztuje, czy sprzedac ten silnik, dolozyc troche, i kupic jakis 1.6 TD?? Jaki jest koszt wymiany uszczelki, razem z planowaniem, ile bym dostal za JP, poza ta uszczelka jest wszystko chyba OK, a za ile kupie TD (najlepiej 80 KM, albo chociaz 70KM) bo troche slaby jest JP.

Uszczelka padla w wyniku przegrania silnika, termostat sie czasem wieszal, i pare razy temperaturka doszla do konca skali :(, czy oprocz uszczelki cos jeszcze moglo pasc??



Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » pn cze 26, 2006 19:51

Wiesz uszczelka pod głowicą to jeszcze nie koniec świata jakbyś się przyłożył to sam byś wymienił to nic trudnego 2 godzinki na spokojnie czy coś mogło się stać jeszcze trudno powiedzieć na pewno zdrowe to nie było ale wszystko wyjdzie z czasem

[ Dodano: 26 Cze 2006 19:52 ]
ja bym wymienił (sam)



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn cze 26, 2006 19:53

jezeli się masz z takim zamiarem wymienić silnik a masz na oku jakiś w dobrej cenie to?????????????? zależy od ciebie ja bym wymienił na twoim miejscu uszczelkę wymienił olej i bym smigał dalej

[ Dodano: Pon Cze 26, 2006 19:56 ]
z reszta sam nie wiesz na co trafisz sam diesel to jeszce spoko a turbo czy wiesz że turbina nie będzie na wykończeniu nikt ci gwarancji nie da szkoda zachodu ale wiesz co robisz



Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » pn cze 26, 2006 19:59

Wlasnie tez raczej sie przymierzam do wymiany, ale bylem ciekaw co forumowicze o tym pomysle powiedza, kuzyn jak wymienial uszczelke przy JP to dal 500zl, za uszczelke, planowanie glowicy, wymiane oleju, plynu chlodniczego i cos tam jeszcze robile, bo jemu olej do plynu uciekal i ta cena mnie troche odstraszyla... ale w sumie jestem z tego silniczka zadowolony... nie kopci, dobrze odpala, pali ok. 5 litrow... chyba go sobie zostawie...



Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » pn cze 26, 2006 20:02

Soczek pisze:Wlasnie tez raczej sie przymierzam do wymiany, ale bylem ciekaw co forumowicze o tym pomysle powiedza, kuzyn jak wymienial uszczelke przy JP to dal 500zl, za uszczelke, planowanie glowicy, wymiane oleju, plynu chlodniczego i cos tam jeszcze robile, bo jemu olej do plynu uciekal i ta cena mnie troche odstraszyla... ale w sumie jestem z tego silniczka zadowolony... nie kopci, dobrze odpala, pali ok. 5 litrow... chyba go sobie zostawie...
Pewnie że tak
Spróbuj sam zawsze to za 500zł możesz sobie coś innego dokupić do Golfika
A głowicy planować nie trzeba



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn cze 26, 2006 20:05

Kand pisze:Wiesz uszczelka pod głowicą to jeszcze nie koniec świata
Zdecydowanie!!!! Co innego zatary silnik, ale uszczelka to tylko uszczelka - pewnie że ją wymieniaj i używaj dalej silniczka. Podstawowa zasada - wiesz co masz. Pomijając że uszczelka to tzw pryszcz to możesz sobie kupić silnik, który będzie kwalifikował sie do solidnej kapitalki i co wtedy??


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » pn cze 26, 2006 20:13

Zeby samemu wymienic uszczelke to potrzebny jest klucz dynamometryczny i moze jeszcze jakies inne ponadpodstawowe narzedzia :p ?? ;> Trudne to jest??



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn cze 26, 2006 20:21

Soczek pisze:Zeby samemu wymienic uszczelke to potrzebny jest klucz dynamometryczny i moze jeszcze jakies inne ponadpodstawowe narzedzia
A robiłeś kiedyś coś podobnego?Bo jak nie to daj sobie spokój.Bo tu nie chodzi o wymiane samej uszczelki ale o poprawne ustawienie rozrządu i pompy wtryskowej,a czytając Twój temat to raczej dobrym mechanikiem nie jesteś.



Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » pn cze 26, 2006 20:27

bongo pisze:
Soczek pisze:Zeby samemu wymienic uszczelke to potrzebny jest klucz dynamometryczny i moze jeszcze jakies inne ponadpodstawowe narzedzia
A robiłeś kiedyś coś podobnego?Bo jak nie to daj sobie spokój.Bo tu nie chodzi o wymiane samej uszczelki ale o poprawne ustawienie rozrządu i pompy wtryskowej,a czytając Twój temat to raczej dobrym mechanikiem nie jesteś.
trochę trzeba wiedzieć a klucz dyna to podstawa Jak byś się uparł to bierzesz książkę "sam naprawiam" i lecisz Sam tak zaczynałem

[ Dodano: 26 Cze 2006 20:28 ]
szkoda że jestaś z tak daleka to bym Ci pomógł :pub:



Awatar użytkownika
malox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt paź 26, 2004 15:21
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: malox » pn cze 26, 2006 21:06

na upartego to klucza dynanometryczenego nie potrzeba.Jak mówią magicy "ma sie go w ręce".Lub pożyczyć...KOszt uszczelki jest mały więc warto zrobić samemu taką operacje...Człowiek sie czegoś nauczy..Książka naprawa w ręce i sie bawić..



Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » pn cze 26, 2006 21:07

malox pisze:na upartego to klucza dynanometryczenego nie potrzeba.Jak mówią magicy "ma sie go w ręce".Lub pożyczyć...KOszt uszczelki jest mały więc warto zrobić samemu taką operacje...Człowiek sie czegoś nauczy..Książka naprawa w ręce i sie bawić..
dokładnie :pub:



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn cze 26, 2006 23:44

malox pisze:na upartego to klucza dynanometryczenego nie potrzeba.Jak mówią magicy "ma sie go w ręce".
A potem na forum pisać posty typu:ukręciłem śrube,co robić...



zenonpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 22:49
Lokalizacja: Łódź

jeszcze lepiej wyjdzie jak kawałek bloku

Post autor: zenonpl » wt cze 27, 2006 00:01

razem z otworem pod srubę zostanie w ręku ..... w sumie robota łątwa ale trzeba mieć dobry klucz być dokładnym przeczyścić otowry pod śruby żeby nie był,o oleju i innej cieczy w nich bo uderzenie hydrauliczne je rozerwie!!! i czuć pod ręką czy śruby płyna czy się dokręcają albo od razu na wszelki wypadek nowe śruby dać ale to koszty podnosi!!! plus wyliczyć po planowaniu głowicy i ew. bloku jaka uszczelka ma być żeby utrzymać wymiar odlełości zaworu od denka tłoka w sumie betka ale trochę trzeba wiedzieć.

[ Dodano: 27 Cze 2006 00:05 ]
aha z tego co pamietam VW podaje napiecie nie w Nm tylko stopniach obrotu klucza np. 7Kgm plus 180 stopni więc klucz dynamometryczny jest zbędny ale dobra koncówka torxa już niezbędna a taka kosztuje ponad 150 zł .... :smoke:



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » wt cze 27, 2006 01:05

zenonpl pisze:ha z tego co pamietam VW podaje napiecie nie w Nm tylko stopniach obrotu klucza np. 7Kgm plus 180 stopni więc klucz dynamometryczny jest zbędny ale dobra koncówka torxa już niezbędna a taka kosztuje ponad 150 zł .... :smoke:

chyba caly komplet torxow za 150 zł


ja kupilem Yato cos chyba kolo 40-50zł

za ta cene uwazam ze bardzo dobre, uzywalem ich niejednokrotnie do nabijania po tym jak zwykly imbus sie obkrecil i torxy nadal jak nowe.


bongo pisze:malox napisał/a:
na upartego to klucza dynanometryczenego nie potrzeba.Jak mówią magicy "ma sie go w ręce".
A potem na forum pisać posty typu:ukręciłem śrube,co robić...
w pesymistycznej wersji: mam dziure w tloku, co dalej :P



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 265 gości