[MK4] Powolne wycieraczki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dzidzius_r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn sty 23, 2006 20:45
Lokalizacja: Chrzanów

[MK4] Powolne wycieraczki

Post autor: dzidzius_r » sob cze 24, 2006 22:55

Witam
Mam problem - po włączeniu wycieraczek niby działają ale bardzo powoli Dzieje się tak na wszystkich "biegach" Nie wiecie co to może byc?? Jest to MK4 1.9TDI jeśli to wogóle ma jakieś znaczenie
Pozdrawiam i z góry dziekuje

[ Dodano: Pon Cze 26, 2006 09:35 ]
??
Ostatnio zmieniony śr paź 25, 2006 18:52 przez dzidzius_r, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » pn cze 26, 2006 10:11

ale na kazdym biegu dzialaja tak samo wolno? piszczą czy działają cicho? jedna z czestych usterek było zacieranie sie tulejek wycieraczek. ale u ciebie to mi bardziej wyglada na usterke elektryczna.


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

golftdi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn maja 15, 2006 20:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: golftdi » pn cze 26, 2006 17:47

Miałem taką usterke w golfie III, wypadł mi przekaźnik, taka mała kostka. Wycieraczki chodziły tak samo na każdym biegu.



dzidzius_r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn sty 23, 2006 20:45
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: dzidzius_r » pn cze 26, 2006 20:51

Na wszystkich biegach chodzą tak samo wolno i tak samo cicho Niby im nic nie jest tylko tyle ze są wolne Też mi sie wydaje że to elektryka A gdzie jest taki przekaźnik??



bartizu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn paź 10, 2005 19:19
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: bartizu » wt cze 27, 2006 01:14

Mądre głowy piszcie, piszcie.
Mam od wczoraj identyczny problem z autem laski (MK IV, 1.4, 2001)
Wycieraczki działają z taką samą prędkością na wszystkich biegach. Nie wydają żadnych "jęków", nie skrzypią, tylko strasznie ślamazarnie chodzą po szybie.
Szukałem schematu bezpieczników i przekaźników na forum, ale zakończyło się to fiaskiem :( Może ma ktoś to pod ręką ?
Z góry dziękuję za pomoc i jakiekolwiek wskazówki i uwagi.


Pozdrowienia z http://www.forum.vw-passat.pl/ :okej:



Awatar użytkownika
toffi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: czw sty 19, 2006 14:01
Lokalizacja: lublin

Post autor: toffi » wt cze 27, 2006 05:00

w mk3 jest to przekaznik obok bezpiecznikow z napisem 93 bodajrze albo 36 ale nie wiem jak jest oznaczony w mk4


[img]http://images2.fotosik.pl/183/0795be97b173c65b.jpg[/img]

osiur
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 20, 2006 15:35
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: osiur » czw cze 29, 2006 13:41

Miałem to samo. Zatarte tulejki obu piór. Radzę rozebrać, wyczyścić i nasmarować.
w przeciwnym przypadku można spalić silniczek.
Aby sie jednak przekonać o prawdziwości moich przypuszczeń trzeba zdjąć podszybie o odłączyć cięgno wycieraczek od silnika. Z tego co pamiętam można to zrobić na samochodzie.
1) sprawdzić prędkość działania silnika na każdym biegu
2) spr. pociągając za cięgno czy swobodnie sie obracają w tulejkach


pozdrówki, osiur

bartizu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn paź 10, 2005 19:19
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: bartizu » czw cze 29, 2006 23:28

osiur pisze: Zatarte tulejki
Dokładnmie tak. Dzisiaj rozwiązałem ten problem, bo akurat zbierało sie na deszcz i niejako byłem zmuszony.
Po kolei:
1. Zdjąć plastikowe kapturki na ramionach wycieraczek
2. Odkręcić 2 nakrętki (klucz 13) po 1 na każdym ramieniu.
3. Zdjąć ramiona
4. Zdjąć podszybie i uszczelkę (niczego nie trzeba odkecać, schodzi samo)
5. Odkęcić 3 śruby (klucz 13) trzymające mechanizm wycieraczek na uchwytach karoserii.
6. Odpiąć wtyczkę silnika wycieraczek.

Teraz można zabrać sie za sam mechanizm. Ramiona wycieraczek osadzone są na trzpieniach, poruszających się w tulejach (ok 10cm długości). U mnie jeden trzpień obracał się jak nowy, zaś drugi trzeba było ostro potraktować młotkiem. Żeby wyciągnąć trzpień z tulei i dobrać się do syfu w środku trzeba zdemontować (od góry na trzpieniu):

1. Zamek trzymający podkładkę (taka niepełna podkładka wchodząca w rowek na trzpieniu)
2. Podkładkę.
3. Uszczelkę gumową.

Teraz da się wysunąć trzpień z tulei (ręką albo młotkiem). Ja użyłem młotka, a syf ze środka usunąłem za pomocą wiertarki i odpowiedniego wiertła. Potem już tylko nowy smar i mozna składać.

Przy okazji składania pękło mi mocowanie prawego ramienia na trzpieniu :( Laska póki co jeździ z jedną wycieraczką, ale lepsze to niż zakup nowe mechanizmu (kosztuje coś koło 330zł).

Przy okazji, orientujecie się gdzie na Górnym Śląsku można kupić prawe (po stronie pasażera) ramię wycieraczki do MK IV ? Może być też adres szrotu albo sklepu internetowego (na allegro nie ma).

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Lagier
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: sob paź 15, 2005 21:29
Lokalizacja: z Polski ;]
Kontakt:

Post autor: Lagier » pt cze 30, 2006 11:34

cholerka u mnie z kolei niemilosiernie skrzypia... nie zawsze ale czasem tak skwiercza ze nie da sie wysiedziec w aucie. Prawdopodobnie mam tulejki zajechane dzisiaj sie za to wezme i rozbiore calosc

UPDATE:
2h roboty i wycieraczki smigaja jak sie patrzy. Co sie okazalo do silnika dostala sie woda :| zapiekla sie tulejka trzymajaca trzpien od ozwojenia silnika. Rozkrecalem wszystko po kolei jezeli sie robi powoli i dokladnie to ciezko tam cos popsuc. Finalnie przesmarowalem wszystko wyczyscilem i gra muzyka :) juz nic nie skwierczy


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=52442&sid=35d1486d4778b56e470bdd838e43350e][img]http://members.lycos.co.uk/lagierek/temp/sig_new.jpg[/img][/url]

[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2941803#2941803]SPRZEDAM!!! DUNLOP SPORT MAXX NEW!![/url]

Awatar użytkownika
Psinka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr mar 15, 2006 03:30
Lokalizacja: Leszno/Basingstoke
Kontakt:

Post autor: Psinka » pn lip 31, 2006 18:46

W ktora strone odkreca sie te wycieraczki ?? chodzi mi o te dwie sruby pod plastikowymi grzybkami Probuje je odkrecac ale sa tak cholernie mocno przykrecone ze nie wiem czy je moze dokrecam

Prosze powiedzcie mi w ktora strone krecic patrzac od przodu auta
DZIEKI



osiur
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 20, 2006 15:35
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: osiur » śr sie 09, 2006 16:15

Hejka,
odkrecasz w prawo (jak wiekszośc nakrętek) - przeciwnie do ruchu wskasówek zegara.
Wcześniej psiknij WD40, odczekaj ok. godziny. Powinny się lżej odkręcać.


pozdrówki, osiur

Boogie

Post autor: Boogie » czw sie 10, 2006 01:03

osiur pisze:Hejka,
odkrecasz w prawo (jak wiekszośc nakrętek) - przeciwnie do ruchu wskasówek zegara.
Wcześniej psiknij WD40, odczekaj ok. godziny. Powinny się lżej odkręcać.
Czy aby na pewno "przeciwnie do ruchu wskazówek zegara" to jest ruch w prawo?
:satan: :satan: :satan:



osiur
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 20, 2006 15:35
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: osiur » czw sie 10, 2006 09:28

Zawsze wydawało mi się,że odkręca się w prawo a zakreca w lewo ???
:shock:
Tak czy owak nalezy odkręcać przeciwnie do wskazówek zegra.
I prosze się nie czepiać.
\:D/


pozdrówki, osiur

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » czw sie 10, 2006 13:35

toffi pisze:w mk3 jest to przekaznik obok bezpiecznikow z napisem 93 bodajrze albo 36 ale nie wiem jak jest oznaczony w mk4

bezpiecznik 24, przekaźniki R18, R19, tak samoTDi oraz 1.4
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 270 gości