Jak sprawdzić alternator?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

Jak sprawdzić alternator?

Post autor: Agamek12 » pn sty 31, 2005 10:38

Jak sprawdzić alternator? Czy mierzy się napięcie czy natężenie prądu, który on wytwarza? W którym miejscu się to sprawdza, na klemach?
czy regulator napięcia jest wbudowany w alternator, czy jest to oddzielna część?
Czy ktoś ma porządnego elektryka w okolicach Bemowa/Żoliborza?
Zadaję tyle pytań, bo mam nowy akumulator, ale słabo kręci. Dzięki za odpowiedzi.


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pn sty 31, 2005 12:07

Napisz jaka pojemność akulumatora i jaki prąd rozruchowy!
Redulator napięcia jest przykręcany do alternatora - można go wymienić bez demontażu alternatora.
NAjpierw sprawdza się na aku a potem na alternatorze.
Czy pulsuje ci oświetlenie (np. na światąłch mijania)?


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

Post autor: Agamek12 » pn sty 31, 2005 12:48

Michael G60 pisze:Napisz jaka pojemność akulumatora i jaki prąd rozruchowy!
Redulator napięcia jest przykręcany do alternatora - można go wymienić bez demontażu alternatora.
NAjpierw sprawdza się na aku a potem na alternatorze.
Czy pulsuje ci oświetlenie (np. na światąłch mijania)?
Chodzi o to, że nic mi nie pulsuje, więc teoretycznie alternator działa OK. Mogę włączyć wszystkie odbiorniki prądu, a światła dalej świecą jasno. Nie chce mi się wierzyć, że akumulator jest zdupczony (ma 2 m-ce) , więc chciałbym najpierw sprawdzić, czy alternator jest OK.
Aku ma 45 Ah i jeśli się nie mylę, 360 prąd rozruchowy.


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

Awatar użytkownika
lanumisu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 13:40
Lokalizacja: Kluczbork,Krefeld
Kontakt:

Post autor: lanumisu » pn sty 31, 2005 12:59

Podepnij woltomierz do klemow akumulatora, napiecie powinno byc powyzej 12V (okolo12,5V-12,8V) to da ci odpowiedz czy alternator laduje. Obroty silnika troche wyzsze niz na biegu jalowym. Mozna tez szeregowo na plusie wyjscia z alternatora podlaczyc amperomierz.



Awatar użytkownika
guli
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:07
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: guli » pn sty 31, 2005 13:14

Naładuj akumulator prostownikiem, jeżeli rozrusznik będzie sabo kręcił, znaczy ,że wina jest po stronie rozrusznika - tulejki do wymiany:) albo posprawdzaj przewody, zwłaszcza linki masowe.



Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

Post autor: Agamek12 » pn sty 31, 2005 14:43

guli pisze:Naładuj akumulator prostownikiem, jeżeli rozrusznik będzie sabo kręcił, znaczy ,że wina jest po stronie rozrusznika - tulejki do wymiany:) albo posprawdzaj przewody, zwłaszcza linki masowe.
Ale on słabo kręci tylko przy zapalaniu po kilku godzinach, jak postój trwa godzinę, to kręci normalnie.


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

Awatar użytkownika
lanumisu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 13:40
Lokalizacja: Kluczbork,Krefeld
Kontakt:

Post autor: lanumisu » pn sty 31, 2005 14:58

Wiec chyba pozostalo Ci posluchac mojej rady. Upewnisz sie na 100%.



Awatar użytkownika
WarMachine18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: śr gru 22, 2004 17:51
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: WarMachine18 » pn sty 31, 2005 16:06

Mi ja wpaszam jaies dobiorniki to swiatla troszke przygasaja Co jest przyczyna i jak ja usunac Prosze o rade


Danger War Machine Incoming

Awatar użytkownika
WarMachine18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: śr gru 22, 2004 17:51
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: WarMachine18 » pn sty 31, 2005 16:09

Mi ja wpaszam jaies dobiorniki to swiatla troszke przygasaja Co jest przyczyna i jak ja usunac Prosze o rade


Danger War Machine Incoming

Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

Post autor: Agamek12 » pn sty 31, 2005 17:44

lanumisu pisze:Podepnij woltomierz do klemow akumulatora, napiecie powinno byc powyzej 12V (okolo12,5V-12,8V) to da ci odpowiedz czy alternator laduje. Obroty silnika troche wyzsze niz na biegu jalowym. Mozna tez szeregowo na plusie wyjscia z alternatora podlaczyc amperomierz.
Wg książki obsługi napięcie na klemach ma się mieścić w przedziale 13,5-14,5 V, niezależnie od ilości włączonych odbiorników i obrotów silnika.


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

Deacon
Kalinowa Mad Driver
Kalinowa Mad Driver
Posty: 580
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
Lokalizacja: Radzionków
Kontakt:

Post autor: Deacon » pn sty 31, 2005 18:07



Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl

Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

Post autor: Agamek12 » pn sty 31, 2005 18:54

Deacon pisze:moze to pomoze :)
http://vwgolf.pl/golf2/porada34.html
O to chodziło, dzięki :pub:


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pn sty 31, 2005 20:22

Przy właączonych światłach drogowych (2*2) na biegu jałowym mam 14,16 !


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

dino84

Post autor: dino84 » wt lut 01, 2005 01:17

Ladowanie powinno byc w granicach 14v. Najlepiej sprawdzisz podlaczajac miernik elektryczny do klem (samochod oczywiscie wlaczony). Patrzysz ile wskazuje. Potem wlaczasz co tylko masz tzn wycieraczki, radio, dmuchawe, swiatla i jesli spada prad to znaczy ze alternator nie laduje.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 377 gości