AAM 1.8 Wysokie obroty na biegu jałowym - Co jest grane ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

AAM 1.8 Wysokie obroty na biegu jałowym - Co jest grane ?

Post autor: ordy » sob cze 24, 2006 21:43

Witam!
Silnik 1.8 AAM z roku 91r. przebieg 180 tyś km.
Mam problem z wysokimi obrotami na biegu jałowym , silnik po nagrzaniu do temp. 90 nie spada całkiem do obrotów normalnych, tylko utrzymuję sie około 1200 obr.

Sprawdziłem prawie wszystko, a mianowicie:
- wymieniona jest sonda lambda (jednoprzewodowy zamiennik MTE-THOMSON)
- przeczyszczony jest cały wtrysk, przepustnica.
- podstawka pod monotryskiem jest prawie nowa - nie ma rzadnych śladów pęknięcia.
- sprawdziłem wężyki podciśnieniowe - nie mają żadnych pęknięć czy dziur.
- sprawdziłem przewód odmy i podciśnieniowy serwa.
- sprawdziłem czujniki: niebieski - temp wody i zasysanego powietrza - są dobre sprawdzałem omomierzem.
- wymieniłem silnik krokowy (nowszą używkę - przeczyściłem w środku, nasmarowałem, wyczyściłem styki), sprawdziłem go i jest dobry, mikroswitch też jest ok.
- wymienione świece, filtry.
- resetowałem kompa.

Niestety dalej nie mogę zdiagnozować co jest przyczyną tych wysokich obrotów.
Dodam że silnik pracuje równomiernie, nie gaśnie, srednie spalanie 7 l trasa.

Co to może być ?
Ostatnio zmieniony ndz cze 25, 2006 12:08 przez ordy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Prince2005
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 20:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Prince2005 » sob cze 24, 2006 22:27

ordy pisze:resetowałem kompa.
A pod VAG`a podpinałeś ?
Może on coś pokaże ? :-k


Obrazek

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » sob cze 24, 2006 22:31

Na razie nie byłem na VAG'u , szkoda mi było "stówki"



Awatar użytkownika
Prince2005
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 20:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Prince2005 » sob cze 24, 2006 22:36

ordy pisze:szkoda mi było "stówki"
tyle u was biorą ?
w gdańsku można zdiagnozować za 40-50 zeta.
A pozatym to jedź gofera podpiąć i nieżałuj kasy. Może okaże sie że to pomoże
:bigok:


Obrazek

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » ndz cze 25, 2006 12:06

Czy ktoś ma jakieś pomysły co może powodować te wyższe obroty?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz cze 25, 2006 12:09

może dolot powietrza masz przypchany



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » ndz cze 25, 2006 12:11

sprawdzałem rurę dolotową, wlot powietrza, wymieniłem filtr.

[ Dodano: Nie Cze 25, 2006 12:19 ]
dziejo, jak myślisz może to być nieustawiony zapłon ? nie mam lampy strobo by to sprawdzić..



Awatar użytkownika
kocurxxl
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: wt mar 21, 2006 17:49
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kocurxxl » ndz cze 25, 2006 13:00

a sprawdz sobie czy masz dobrą mase na przewodzie przykręconym do obudowy klawiatury u mnie jak sie ten przewod przelamal to tez silnik zwariowal

a co do VAG-a to chyba mam co trzeba :) zapraszam na gg



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz cze 25, 2006 15:36

dziejo, jak myślisz może to być nieustawiony zapłon ? nie mam lampy strobo by to sprawdzić
wyskie obroty mogą być spowodowane zbyt duzym przyspieszeniem zapłonu możesz spróbować go opóżnić ale dopiero na ciepłym silniku zobaczysz co się będzie działo jst jeszcze jedna opcja zbyt bogata mieszanka biegu jałowego



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » ndz cze 25, 2006 16:22

Tylko w jaki sposób sprawdzić mieszankę biegu jałowego? :kac:



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz cze 25, 2006 16:29

naklepiej jechać do dobrego fachowca z Vagiem



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 272 gości