Niepokojąca lampka ciśnienia oleju mk2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kospiotr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:18
Lokalizacja: wielkopolska

Niepokojąca lampka ciśnienia oleju mk2

Post autor: kospiotr » sob cze 24, 2006 23:08

Mam dziwny przypadek - nie spotkałem się jeszcze z takim na forum.
Po rozgrzniu silnika, przy ok 65 km/godz ( na czwórce) zapala sie kontrolka oleju i zaczyna brzęczeć sygnał. Wszytko się uspokaja przy ok 75 km/godz. i tak w kółko; jak prędkość spadnie poniżej 75 znów zaczyna sie cyrk, wystarczy zwiększyć predkośc i ciśnienie wraca do normy (podaje w km, bo nie mam obrotomierza - analogicznie dzieje sie przy niższych prędkościach na niższych biegach). Odkąd zaczęło się tak dziać, różni spece od mechaniki mówili, że silnik zajechany i trza szukać nowego, a ja na takim "zajechanym" zrobiłem 10 tyś km. i jakoś sie nie chce zajechać. Czujniki sprawdzone silnk 1,3 benzyna/gaz.
Może ktoś ma pomysł jak to rozgryźć??



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » sob cze 24, 2006 23:36

osobiście pomyślałbym o zażadkim oleju(niewiem z jakiego powodu zażadki-moze się jakos troche beny dostaje) albo zaczyna siadać dół silnika-panewki-wał


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
kadet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: pt mar 25, 2005 19:11
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: kadet » ndz cze 25, 2006 10:31

ja mam to samo u siebie. Wymienie jeszcze drugi czujnik no i filtr i ewentualnie zaleje go jeszcze raz nowym olejem. Zobaczymy czy cos pomoze.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz cze 25, 2006 10:52

kospiotr pisze: Odkąd zaczęło się tak dziać, różni spece od mechaniki mówili, że silnik zajechany i trza szukać nowego, a ja na takim "zajechanym" zrobiłem 10 tyś km
WIesz , najlepiej będzie jak któryś z tych speców zmierzy Ci ciśnienie oleju - to powie w 100% prawdę czy to silnik, czy elektryka


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

kospiotr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:18
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: kospiotr » ndz cze 25, 2006 13:25

Czyjniki już wymieniałem, po zmianie oleju i filtra oleju to samo. Przeglądałem instrukcje obsługi i z tego co wyczytałem to kontrolka zapala się jeżeli ciśnienie spadnie poniżej 1,8 oraz obroty silnika będą powyżej 2000. Z tego wnioskuję, że w zakresie 2000-2400(około) ciśnienie jest niższe od minimalnego, powyżej 2400 (około) ciśnienie jest dobre, czyli może gdzieś za duże luzy albo pompa już podjechana. We wtorek podstawiam do sprawdzenia. może coś się wyjaśni.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz cze 25, 2006 13:35

kospiotr pisze: Przeglądałem instrukcje obsługi i z tego co wyczytałem to kontrolka zapala się jeżeli ciśnienie spadnie poniżej 1,8 oraz obroty silnika będą powyżej 2000. Z tego wnioskuję, że w zakresie 2000-2400(około) ciśnienie jest niższe od minimalnego, powyżej 2400 (około) ciśnienie jest dobre, czyli może gdzieś za duże luzy albo pompa już podjechana.
A na wszystkie (większośc) tych pytań odpowie Ci właśnie pomiar ciśnienia


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » ndz cze 25, 2006 14:01

a tak w ogóle jakie powinno być prawidłowe ciśnienie i poniżej jakiego jest już źle z silnikiem??


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

kospiotr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:18
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: kospiotr » ndz cze 25, 2006 14:48

wg instrukcji przu 2000 obrotów minimalne ciśnienie to 1,8 bar



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » ndz cze 25, 2006 15:58

Też się natknąłem na ten problem. Tu poniżej piszą Ci o tych 2000 obr. i sygnale dźwiękowym. To wszystko prawda, w układzie pracują dwa czujniki oleju, jeden po to by wskazywać podstawową informację (jak w maluchu) o tym że ciśnienie jest wogole na wolnych, a drugi (o odmiennej charakterystyce zwiernej), biały - ma za zadanie zwierać masę przy ciśnieniu 1,8bar wzwyż. Jeśli od 2000 obrotów nie zewrze - pika sygnał i miga lampka.
Ja mam 230 tys. km., auto sprowadzone bez wypadku, nie zajeżdżone, z komputerem MFA i problem zaczął się od jakiegoś roku. Wymieniałem olej, filtr na lepszy, pompę oleju i czyjniki, bez zmian - jest to samo. Jadę 75km/h na Vbiegu i nie przyspieszając i nie zwalniając po chwili zaczyna się dyskoteka. Wystarczy lekko dać gazu i znika.
Problem pochodzi od dołu silnika, (wtrącę że tak od 80 stopni C oleju wzwyż 10W40 mobil-choć po przejechaniu ponad 20 km już zwykle jest 96-102 stopnie - auto bez wymiennika ciepła oleju) i choć pracuję w warsztacie - ABSOLUTNIE NIE ZAMIERZAM W OBECNYM STANIE ROBIĆ SZLIFU WAŁU ! Silnik pracuje OK., nie ma sensu.

Próbowałem masować na stałe biały czujnik, ale wtedy miga olej po włączeniu zapłonu i jeszcze nie zapaleniu silnika.
Ostatecznie problem rozwiązałem ZASTĘPUJĄC TEN CZUJNIK CZUJNIKIEM PRZEWIDZIANYM DO TEJ SAMEJ FUNKCJI DO 2,8VR6- ON ZWIERA PRZY 1,4 bar I JEST SPOKÓJ!!!
PO CO do tak fajnego auta niemcy wpakowali ten bajer z 2000obrotów? Nie wiem.



Awatar użytkownika
hormon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw maja 04, 2006 19:50
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: hormon » ndz cze 25, 2006 23:00

Witam ja również mam problem z ta kontrolka cisnienia oleju i dzieje sie to samo co u innych przy takich samych wartosciach. Mi kiedys mechanik powiedzial ze mam przelozyc czujnik z innego golfa 2 tego samego silnmika i sprawdzic a jak bedzie to samo sie dzialo to trzeba szukac w silniku przyczyny. Ale z tego co widze to nie jest az tak zle z tym - golfik nie traaci na mocy tylko sam ten dziwek i ta migajaca kontrolka potrafi przestraszyc, moj sposob to wylaczyc stacyjke i zalaczyc ponownie - przestaje rowniez wyc i migac. ale czasami to jest wkurzajace - przewaznie na trasie jak sie zacznie przyspieszac albo zwalniac. A i jedno pytanie ile kosztuje ten czujnik z silnika 2,8VR 6 i czy pasuje bez problemu? Pozdrowienia dla wszystkich


[b]:: VW Golf II, VW Golf III, VW Touran, VW Passat B5 Kombi (nadal jest), VW T-ROC, Škoda Kodiaq Sportline -Aktualnie :hmm:[/b] :banghead:

Awatar użytkownika
kadet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: pt mar 25, 2005 19:11
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: kadet » ndz cze 25, 2006 23:56

Wojtas sprobojue twojej rady (w sumie co ma do stracenia) ale troche to dziwne ze trzeba komnbinowac z tymi czujnikami.W koncu po cos te 1,8 bara w porownaniu do 1,4 z Vr6 jest.

Nie chce zostac z dwoma czujnikami wiec pewnie kupie sprawdzone przez ciebie rozwiazanie. A podziekuje jak zadziala
Pozdro



Awatar użytkownika
krisvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: sob cze 24, 2006 16:53
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: krisvw » pn cze 26, 2006 00:02

tak sie *#cenzura#* jeden z madrych mechanikow kiedys powiedzial ze przczyna tego jest zabrudzony smok ale ile w tym prawdy to nie wiem moj kolega mial to samo w mk3 1.4 wymienil wszytskie czujniki i nic brzeczyk sie wlaczal :foch:



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn cze 26, 2006 08:04

krisvw pisze:jeden z madrych mechanikow kiedys powiedzial ze przczyna tego jest zabrudzony smok
Też tak może być ale to raczej możliwe jak się olej i filtr wymienia nie wtedy kiedy trzeba (raz na kilka lat :grin: ) i jeździ na syfie


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
kadet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: pt mar 25, 2005 19:11
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: kadet » pn cze 26, 2006 16:05

krisvw pisze:tak sie przysł*** jeden z madrych mechanikow kiedys powiedzial ze przczyna tego jest zabrudzony smok ale ile w tym prawdy to nie wiem moj kolega mial to samo w mk3 1.4 wymienil wszytskie czujniki i nic brzeczyk sie wlaczal :foch:
bylem dzis w sklepie po czujnik ale gosc tez powiedzial ze dopoki nie zobacze co sie ze smokiem (ewentualne czyszczenie) to zebym nie ladowal kasy w czujniki bo nie ma sensu.
Jutro sie za to wezme.O wynikach poinformuje



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 216 gości