Czy łatwo wymienia sie łożysko tylne w MK III?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czy łatwo wymienia sie łożysko tylne w MK III?
Ostatnio pokręciłem tylnym kołem i słyszę jakby w łozysku był piasek, wiec łożysko do wymiany, jak sie do tego zabrac? . I jeszcze minimalnie obcieraja mi wlasnie w tym kole szczeki- jak to podregulować w prawym kole tego nie mam. Dzięki za pomoc
Jak masz bęben a nie tarczae to mogę Ci pomóc bo ostatnio sam robiłem podobną rzecz w moim Golfie Zasadna jest identyczna w II i III Zdejmujesz kolo i kołpaczek zabezpieczający łożysko przed dostaniem się brudów Potem ściagasz zawleczke i pokrywkę Pod nią jest śruba powinna dać się odkręcić ręką Zdejmujesz bęben i łożyska masz na wierzchu Potem składasz i nakrętkę dokręcasz też ręką Nie mocno bo jak dowalisz kluczem do padnie łożysko
Tylne koła łożysko.
Witam. Sugestie poprawne ,ale nie do końca.Kolejność taka:
odkręcasz koło , podnosisz na piodnośniku, zabezpieczasz aby nie opadł samochód, zdejmujesz kioło.Ustawiasz gęben aby otwory od śrub były w pioziomie.Obracasz nieco lewe kolo przeciwnie do wsk. zegara, a prawe zgodnie z ruche wsk. zeg.o ok.20-30 st Przez otwór na śrubę mocującą kolo /przy kole lewym górny lewy, przy kole prawym, górny prawy / wkładasz śrubokręt i na wyczucie podnosisz do góry klin samoregulacji szczęk.Jeżeli tego nie zrobisz ,a na gębnie będzie kryza to bębna nie zdejmiesz.Trzeba ten klin wyczuć śrubokrętem, jest usytuowany pionowo równolegle do sprężyny tuż przy niej.Jak się to uda, zdejmujmujesz kołpak z piasty bębna, wyciągasz zawleczkę,zdejmujesz podkładkę koronkową zabezpieczającą, odkręcasz nakrętkę,zdejmujesz podkładkę z zębem.Teraz możesz zdjąć bęben, ale uważaj, bo przy zdejmowaniu bębna wysuwa się wewnętrzna część łożyska zewnętrznego, więc podłóż jakąś czystą szmatkę pod bęben i półośkę.Najczęściej llegają uszkodzeniu łożyska zewnętrzne.więc po oglądnięciu łożyska stwierdzisz czy to zewenętrzne czy wewnętrzne.Przed robotą dobrze jest mieć przygotowane i jedno i drugie. To nie taki wielki wydatek.Nie zapomnij też o pierścieniu uszczelniającym, bo przy wymianie łożysk , a szczególnie wewnętrznego ten pierścień się musi wymienic.Jeżeli to łożysko zewnętrzne od wewnętrznej strony bębna wybijasz szalkę łozyska, i po wymianie smaru w piaście/sprszedają w kompletach z łożyskami, tam też jest zawleczka,podładka koronkowa, pierścień uszczelniający/delikatnie przez miękki metal lub twarde drewno wbijasz do piasty szalkę łożyska. Nawet jeżeli stara szalka jes nie uszkodzona należy ją wymienić. Łozyska stożkowe wynienia się zawsze kompletami!!!!!!!!.Zwróć uwagę jak szalka łożyska była pierwotnie włożona abyś jej nioe włożył odwrotni!!!!.z łożyskiem wewnętrznym postępujeszpodobnie.z tym tylko że trzeba naprzód wymontować pierścień uszczelniający a następnie szalkę łożysla. Przy zakładaniu pierścienia uszczelniającego warga wewnętrzna powinna być zwrócona do wewnątrz piasty, bo inaczej smar z piasty dostanie się na szczęki.Zakładasz bęben, zakładasz wewn, część łożyska zewn. podkładkę z zębem, nakrętkę i teraz ważne!! nakrętke należy dokręcić do oporu az sie bęben będzie ciężko obracał. następnie odkręcasz nakrętkę tak aby końcem śrubokręta wyczuć że podkładka pod nakrętką ma luz, czyli musi się ruszac.Zakładasz piodkładkę koronkową, zabezpieczasz zawleczką,do , montujesz koło, naciskasz kilkakrotnie na hamulec i sprawdzasz na kole czy nie ma za dużego luzu promieniowego.luz mały powinien być, dobrze wyczuwalny..do kołpaka nakładasz smaru, montujesz kołpak i po kłopocie. Zyczę owocnej pracy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pozdrawiam.
odkręcasz koło , podnosisz na piodnośniku, zabezpieczasz aby nie opadł samochód, zdejmujesz kioło.Ustawiasz gęben aby otwory od śrub były w pioziomie.Obracasz nieco lewe kolo przeciwnie do wsk. zegara, a prawe zgodnie z ruche wsk. zeg.o ok.20-30 st Przez otwór na śrubę mocującą kolo /przy kole lewym górny lewy, przy kole prawym, górny prawy / wkładasz śrubokręt i na wyczucie podnosisz do góry klin samoregulacji szczęk.Jeżeli tego nie zrobisz ,a na gębnie będzie kryza to bębna nie zdejmiesz.Trzeba ten klin wyczuć śrubokrętem, jest usytuowany pionowo równolegle do sprężyny tuż przy niej.Jak się to uda, zdejmujmujesz kołpak z piasty bębna, wyciągasz zawleczkę,zdejmujesz podkładkę koronkową zabezpieczającą, odkręcasz nakrętkę,zdejmujesz podkładkę z zębem.Teraz możesz zdjąć bęben, ale uważaj, bo przy zdejmowaniu bębna wysuwa się wewnętrzna część łożyska zewnętrznego, więc podłóż jakąś czystą szmatkę pod bęben i półośkę.Najczęściej llegają uszkodzeniu łożyska zewnętrzne.więc po oglądnięciu łożyska stwierdzisz czy to zewenętrzne czy wewnętrzne.Przed robotą dobrze jest mieć przygotowane i jedno i drugie. To nie taki wielki wydatek.Nie zapomnij też o pierścieniu uszczelniającym, bo przy wymianie łożysk , a szczególnie wewnętrznego ten pierścień się musi wymienic.Jeżeli to łożysko zewnętrzne od wewnętrznej strony bębna wybijasz szalkę łozyska, i po wymianie smaru w piaście/sprszedają w kompletach z łożyskami, tam też jest zawleczka,podładka koronkowa, pierścień uszczelniający/delikatnie przez miękki metal lub twarde drewno wbijasz do piasty szalkę łożyska. Nawet jeżeli stara szalka jes nie uszkodzona należy ją wymienić. Łozyska stożkowe wynienia się zawsze kompletami!!!!!!!!.Zwróć uwagę jak szalka łożyska była pierwotnie włożona abyś jej nioe włożył odwrotni!!!!.z łożyskiem wewnętrznym postępujeszpodobnie.z tym tylko że trzeba naprzód wymontować pierścień uszczelniający a następnie szalkę łożysla. Przy zakładaniu pierścienia uszczelniającego warga wewnętrzna powinna być zwrócona do wewnątrz piasty, bo inaczej smar z piasty dostanie się na szczęki.Zakładasz bęben, zakładasz wewn, część łożyska zewn. podkładkę z zębem, nakrętkę i teraz ważne!! nakrętke należy dokręcić do oporu az sie bęben będzie ciężko obracał. następnie odkręcasz nakrętkę tak aby końcem śrubokręta wyczuć że podkładka pod nakrętką ma luz, czyli musi się ruszac.Zakładasz piodkładkę koronkową, zabezpieczasz zawleczką,do , montujesz koło, naciskasz kilkakrotnie na hamulec i sprawdzasz na kole czy nie ma za dużego luzu promieniowego.luz mały powinien być, dobrze wyczuwalny..do kołpaka nakładasz smaru, montujesz kołpak i po kłopocie. Zyczę owocnej pracy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pozdrawiam.
Dzieki z ta pomocą ale denerwuje mnie jeszcze minimalne obcieranie szczęk z prawej jak pokręce kołem z drugiej strony to kreci sie z 20 sekund z lewej z tym walnietym łożyskiem z 5 sekund, rozebrałem wygląda to ok, ale jak pod spodem podgiełem linke do góry jakby lżej sie kreciło, może wyrególować reczny? jak zrobić to dobrze i jak rozebrać ten plastik koło recznego bo chyba tam jest regulacj? A moze linka juz kaput???
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 249 gości