Czy łatwo wymienia sie łożysko tylne w MK III?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Czy łatwo wymienia sie łożysko tylne w MK III?

Post autor: Igor1 » sob cze 24, 2006 09:46

Ostatnio pokręciłem tylnym kołem i słyszę jakby w łozysku był piasek, wiec łożysko do wymiany, jak sie do tego zabrac? . I jeszcze minimalnie obcieraja mi wlasnie w tym kole szczeki- jak to podregulować w prawym kole tego nie mam. Dzięki za pomoc



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » sob cze 24, 2006 09:47

moze ręczny trzyma? regulacja jest pod tylną popielniczką.


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » sob cze 24, 2006 10:59

Jak masz bęben a nie tarczae to mogę Ci pomóc bo ostatnio sam robiłem podobną rzecz w moim Golfie Zasadna jest identyczna w II i III Zdejmujesz kolo i kołpaczek zabezpieczający łożysko przed dostaniem się brudów Potem ściagasz zawleczke i pokrywkę Pod nią jest śruba powinna dać się odkręcić ręką Zdejmujesz bęben i łożyska masz na wierzchu Potem składasz i nakrętkę dokręcasz też ręką Nie mocno bo jak dowalisz kluczem do padnie łożysko



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob cze 24, 2006 11:03

Dodam jeszcze, że można zetrze szlifierką rant w bębnach i popuścić samoregulator od ręcznego. Wystarczy tego klina co jest ze sprężynką wysunąć do góry i już. Potem ręczny sam się wyreguluje.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob cze 24, 2006 12:17

a za jakis czas zobacz jak sie lozysko ulozylo i ewentualnie dokrec, znaczy nie sciagaj zeby zobaczyc tylo zobacz czy nie kreci sie za luzno :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

zwirzyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt paź 18, 2005 20:37
Lokalizacja: Kraków

Tylne koła łożysko.

Post autor: zwirzyk » sob cze 24, 2006 13:11

Witam. Sugestie poprawne ,ale nie do końca.Kolejność taka:
odkręcasz koło , podnosisz na piodnośniku, zabezpieczasz aby nie opadł samochód, zdejmujesz kioło.Ustawiasz gęben aby otwory od śrub były w pioziomie.Obracasz nieco lewe kolo przeciwnie do wsk. zegara, a prawe zgodnie z ruche wsk. zeg.o ok.20-30 st Przez otwór na śrubę mocującą kolo /przy kole lewym górny lewy, przy kole prawym, górny prawy / wkładasz śrubokręt i na wyczucie podnosisz do góry klin samoregulacji szczęk.Jeżeli tego nie zrobisz ,a na gębnie będzie kryza to bębna nie zdejmiesz.Trzeba ten klin wyczuć śrubokrętem, jest usytuowany pionowo równolegle do sprężyny tuż przy niej.Jak się to uda, zdejmujmujesz kołpak z piasty bębna, wyciągasz zawleczkę,zdejmujesz podkładkę koronkową zabezpieczającą, odkręcasz nakrętkę,zdejmujesz podkładkę z zębem.Teraz możesz zdjąć bęben, ale uważaj, bo przy zdejmowaniu bębna wysuwa się wewnętrzna część łożyska zewnętrznego, więc podłóż jakąś czystą szmatkę pod bęben i półośkę.Najczęściej llegają uszkodzeniu łożyska zewnętrzne.więc po oglądnięciu łożyska stwierdzisz czy to zewenętrzne czy wewnętrzne.Przed robotą dobrze jest mieć przygotowane i jedno i drugie. To nie taki wielki wydatek.Nie zapomnij też o pierścieniu uszczelniającym, bo przy wymianie łożysk , a szczególnie wewnętrznego ten pierścień się musi wymienic.Jeżeli to łożysko zewnętrzne od wewnętrznej strony bębna wybijasz szalkę łozyska, i po wymianie smaru w piaście/sprszedają w kompletach z łożyskami, tam też jest zawleczka,podładka koronkowa, pierścień uszczelniający/delikatnie przez miękki metal lub twarde drewno wbijasz do piasty szalkę łożyska. Nawet jeżeli stara szalka jes nie uszkodzona należy ją wymienić. Łozyska stożkowe wynienia się zawsze kompletami!!!!!!!!.Zwróć uwagę jak szalka łożyska była pierwotnie włożona abyś jej nioe włożył odwrotni!!!!.z łożyskiem wewnętrznym postępujeszpodobnie.z tym tylko że trzeba naprzód wymontować pierścień uszczelniający a następnie szalkę łożysla. Przy zakładaniu pierścienia uszczelniającego warga wewnętrzna powinna być zwrócona do wewnątrz piasty, bo inaczej smar z piasty dostanie się na szczęki.Zakładasz bęben, zakładasz wewn, część łożyska zewn. podkładkę z zębem, nakrętkę i teraz ważne!! nakrętke należy dokręcić do oporu az sie bęben będzie ciężko obracał. następnie odkręcasz nakrętkę tak aby końcem śrubokręta wyczuć że podkładka pod nakrętką ma luz, czyli musi się ruszac.Zakładasz piodkładkę koronkową, zabezpieczasz zawleczką,do , montujesz koło, naciskasz kilkakrotnie na hamulec i sprawdzasz na kole czy nie ma za dużego luzu promieniowego.luz mały powinien być, dobrze wyczuwalny..do kołpaka nakładasz smaru, montujesz kołpak i po kłopocie. Zyczę owocnej pracy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob cze 24, 2006 13:17

loo ale sie rozpisal


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

zwirzyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt paź 18, 2005 20:37
Lokalizacja: Kraków

łożyska koła,

Post autor: zwirzyk » sob cze 24, 2006 13:20

A to dobrze czy żle ???????????????



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob cze 24, 2006 13:58

dobrze dobrze!! zeby kazdemu sie chcialo tyle pisac :) pozdrawiam


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » sob cze 24, 2006 14:56

Dzieki z ta pomocą ale denerwuje mnie jeszcze minimalne obcieranie szczęk z prawej jak pokręce kołem z drugiej strony to kreci sie z 20 sekund z lewej z tym walnietym łożyskiem z 5 sekund, rozebrałem wygląda to ok, ale jak pod spodem podgiełem linke do góry jakby lżej sie kreciło, może wyrególować reczny? jak zrobić to dobrze i jak rozebrać ten plastik koło recznego bo chyba tam jest regulacj? A moze linka juz kaput???



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 265 gości