temperatura silnika 1,8 ABS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jojo204
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: sob lut 04, 2006 13:45
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: jojo204 » czw cze 22, 2006 17:56

niestety ja nie mam zadnego przelacznika przy wycieraczkach :( czyli chyba nic z tego



pablo_zio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob sty 28, 2006 07:56
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: pablo_zio » czw cze 22, 2006 17:59

nie wiem czy wszystkie golfy 1,8 mialy komputer, u mnie na manetce od wycieraczek pisze mfa, a jest on umiejscowiony tak jak w niektorych samochodach klakson, na samym koncu



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » czw cze 22, 2006 18:16

Ja zmieniłem niedawno termostat na WAHLERA za 27 PLN i temperaturke mam:
trasa : 88 - 93 'C
miasto: 95 - 100 'C

martwi mnie fakt ze temp. dochodzi w miescie (korki) do 100'C a to juz jest przegrzewanie silnika



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw cze 22, 2006 20:51

Napisz co masz wlane do chłodnicy i czy wentylator ma dobre obroty jak sie włączy bo moze masz zapieczone łozyska ślizgowe wiatraka albo coś przytkane chłodnice albo węze czasami fajnie jest przepłukac cały układ chłodzenia zwykłym wzem ogrodowym z wodą



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » czw cze 22, 2006 20:59

miś fazi, ja mam wlane Petrygo, czy moge miec problemy z wyzszymi temperaturami?



Awatar użytkownika
dzikgtc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 17:15
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Post autor: dzikgtc » czw cze 22, 2006 21:07

Ja w trasie mam ok. 87-91 stopni, a w mieście ok. 90-95. Terostat mam taki jak powinien być czyli otwarcie przy 87 stopniach, a płyn również Petrygo. Jeszcze nie miałem kłopotu z przegrzaniem silnika, nawet w korku.


Pozdrawiam
dzikgtc

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » czw cze 22, 2006 21:17

dzikgtc, czyli u mnie te 100'C swiadczą pewnie o tym ze termostat otwiera sie za mało, bo w trasie jest ok.90'C wiec OK.

Parametrem termostatów jest nie tylko temp. otwarcia, ale tez skok trzpienia
(max ok. 7 mm) , wiec jesli sie on nie odpowiedni otwiera (za mały skok) to przepuszcza za mało płynu.

[ Dodano: Czw Cze 22, 2006 21:18 ]
dzikgtc, przy jakiej temp. załącza ci wentyl?



Awatar użytkownika
dzikgtc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 17:15
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Post autor: dzikgtc » czw cze 22, 2006 21:24

ordy wentylator załącza mi się przy około 92 stopniach [pierwszy bieg] a drugi bieg na szczęście mi się jeszcze nie włączył. Co do 100 stopni w korkach, to zależy też jakie to są korki, bo jak po 500m i cały czas 1 sprzęgło 1 sprzęgło to i mój się zagrzeje. Jak w trasie masz ok 90 a w mieście bez korków 90-95 stopni to termostat masz ok.


Pozdrawiam
dzikgtc

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » czw cze 22, 2006 21:29

dzikgtc, prawidlowa temp. zalaczenia 1 st wentylatora to 95'C
jak masz 92'C to troszke malo , bo wlączeniu sie przy 92'C schladza ci silnik do ok 85'C



ttPdghFK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn maja 01, 2006 13:02
Lokalizacja: Oława

Post autor: ttPdghFK » czw cze 22, 2006 21:30

siemka mam golfa 3 1,8 75KM niemam termostatu temperatura wskakuje mi na 90 jadonc 120-130 po jakims czasie pipczy mi kontrolka od oleju czego to przyczyna pomuscie:



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » czw cze 22, 2006 21:41

jezeli pipczy ci brzeczyk to znaczy ze zalącza ci czujnik cisnienia oleju ten przy podstawie filtra oleju - tak sie dzieje gdy cisnienie spadnie ponizej 1.8 bara przy predkosci obrotowej powyzej 2100 obr/min

[ Dodano: Czw Cze 22, 2006 21:42 ]
prawdopodobnie uszkodzony czujnik...



Awatar użytkownika
dzikgtc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 17:15
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Post autor: dzikgtc » czw cze 22, 2006 21:52

ordy nie wiem skąd wziełeś to info o włączeniu wentylatora na 95 stopniach. Na dole masz obrazek ze strony 38 z ksiązki VW GOLF I VENTO. Zależy to też od czujnika dlatego masz zakres OD DO
Obrazek


Pozdrawiam
dzikgtc

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » czw cze 22, 2006 21:58

dzikgtc, w pewien sposob masz racje, ale u ciebie to jest skrajna wartosc i wlączanie wentylatora przy 92'C to troszke za wczesnie.
a jesli ci sie za wczesnie włącza to wyłącza ci tez około skrajnej wartości - czyli ok 84'C
wynika to z konstrukcji czujnika - bimetalu który znajduję się wewnątrz.

Przy 84'C komputer bedzie zapodawał troszkę dłuższy czas wtrysku niż przy 90'C co odbije się na wiekszym zuzyciu paliwa.



pablo_zio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob sty 28, 2006 07:56
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: pablo_zio » czw cze 22, 2006 22:03

a czy tez macie tak ze gdy zgasicie auto to wentylator przestae sie krecic, bo widzielem u kolesia w peugeocie ze jak wysiadl z samochodu to wentylator dalej smigal ,wiec jak ma byc?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 406 gości