Gaznik 2e2-prosze o pomoc

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Gaznik 2e2-prosze o pomoc

Post autor: dominik7 » pn cze 19, 2006 20:46

Tak jak w temacie-przekladalem silnik z EZ(nie oplacalo sie robic) na PN i nie wiem jak popodlaczac przewody wodne i elektryczne.Moze ktos mi pomoc.Silnik nie ma wogole wolnych obrotow.Prosilbym o jakis schemat...


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn cze 19, 2006 21:26

Musisz mieć odpowiednie węże żeby podłączyć płyn chłodzący do gaźnika: podgrzewanie wax elementu i podgrzewanie pokrywy ssania. Do obu elektrycznych zaworów podłączasz plus po stacyjce i masę.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn cze 19, 2006 21:28

Witam a jaki masz siłownik 3 wyjściowy czy 4 wyjściowy



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » czw cze 22, 2006 09:46

Nie wiem...A czym to sie rozni? Najprawdopodobniej jest 3 wyjsciowy bo gaznik z 85 roku.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » czw cze 22, 2006 10:51

chcesz założyc gaźnik pierburg 2E2
czyli potrzebujesz zbudowac mały obieg wody
urządzenie rozruchowe( obudowa ssania) ma dwa wyjścia
jednym przychodzi woda przechodzi przez to urządzonko i idzie dalej do WAX elementu ,
przechodzi przez niego i dalej do silnika
postaram sie jakieś fotki zrobić to bedziesz widział wszystko jak i co,
postram sie pod wieczór wrzucić te foty

[ Dodano: Czw Cze 22, 2006 10:52 ]
jak zdąże zrobić dziś te fotki to od razu zrobie też zdjęcia instalki elektrycznej od tego gaźnika



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » czw cze 22, 2006 11:04

Zastanów sie nad wymiana gaznika na weber. Byłem posiadaczem silnika PN w MKII i powiem szczerze ze ten gażnik to największy bład Volkswagena jaki znam. Za gaźniek to sie zaden mechanik nie chce zabrac. A meczą go falujace obroty, czasmi sie zastanawia zamin przyśpieszac i inne drobne dolegliwosci. Koszty regeneracji czy naprawy sa duze jesli znajdziesz oczywiscie fachowca.

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » czw cze 22, 2006 12:12

Dziekuje z gory Kawowy.
Atomic gdy kupowalem ten silnik nie bylo w nim gaznika dlatego chce przelozyc do niego gaznik z tamtego silnika czyli mechaniczny 2e2.Wiem ze weber bylby duzo prostszt ale trzeba tam przerabiac m.in. wejscie na kolektor.

[ Dodano: Czw Cze 22, 2006 12:22 ]
zreszta tu tez musze go przerabiac a niestety przelozenie kolektora to nie lada problem bo inzynierowie vw nie pomysleli ze nie trzeba go przykrecac na imbusy tylko na zwykle sruby(ktore notabene sie urywaja jak wszedzie).Jaki material polecacie na uszczelke miedzy gaznikiem a kolektorem?


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
radwan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 10:43
Lokalizacja: kluczbork
Kontakt:

Post autor: radwan » czw cze 22, 2006 12:47

dominik7 pisze:Dziekuje z gory Kawowy.
Atomic gdy kupowalem ten silnik nie bylo w nim gaznika dlatego chce przelozyc do niego gaznik z tamtego silnika czyli mechaniczny 2e2.Wiem ze weber bylby duzo prostszt ale trzeba tam przerabiac m.in. wejscie na kolektor.

[ Dodano: Czw Cze 22, 2006 12:22 ]
zreszta tu tez musze go przerabiac a niestety przelozenie kolektora to nie lada problem bo inzynierowie vw nie pomysleli ze nie trzeba go przykrecac na imbusy tylko na zwykle sruby(ktore notabene sie urywaja jak wszedzie).Jaki material polecacie na uszczelke miedzy gaznikiem a kolektorem?
I jak jeździ na tym gazniku 2E2 teraz?



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » czw cze 22, 2006 13:49

dlawi sie ,nie ma wolnych obrotow ale jak sie wcisnie mocno pedal gazu to idzie.Moze to byc przez to ze gaznik niewystarczajaco dociska do kolektora,ale moze byc tez przez to ze nie podlaczalem do nigo zadnych kabli.Mysle ze bardziej prze to drugie


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » czw cze 22, 2006 13:54

Powiem tak oba gaźniki 2E2 i 2EE jeśli są sprawne i niegrzebane to są bardzo dobre.
Ale jak wiadomo nasze autka mają już swoje lata i zaczyna sie powoli to sypać.
Gaźnik 2EE jest dużo cieższy do naprawy itd gdyż nasza ingerencja jest ograniczona oczywiście nie mówie tak dosłownie. Natomiast 2E2 to gaźnik mechaniczny w którym można co nieco "pogrzebać". Jednak jestem zdania że jak juz grzebać to z głową ;) W gaźniku 2E2 najwiekszym kłopotem jest automatyczne ssanie którego np. nie ma w Weberze- tam jest linka i spokój. Ale z drugiej strony automat ssania to wygoda i jeśli jest dobrze ustawione wszystko to autko na zimnym czy ciepłym silniku śmiga aż miło. Ja zregenerowałem mój gaźnik Pierburg 2E2 (orginalnie zamontoawany w miom MK2) za 150zł i jest super. Ładnie chodzi i odpala spalanie mam teraz około 8,3-8,5 litra w mieśćie. I polecam takie rozwiązanie - regeneracja oczywiście nie dawać do byle kogo
pozdro

P.S zdjęcia bedą na 90% takze troszke cierpliwośći ;)



Awatar użytkownika
radwan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 10:43
Lokalizacja: kluczbork
Kontakt:

Post autor: radwan » czw cze 22, 2006 15:07

a jak działa woda w tym gaźniku bo wiem że musze podciagnąć przewody wodne do tego gaźnika. We wtroek będzie zmieniany na 2E2. Skąd tą wode najlepiej podciągnąć?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw cze 22, 2006 15:21

dominik7 pisze:nie podlaczalem do nigo zadnych kabli.
musisz podłączyć do zaworu elektromagnetycznego w kształcie kostki z tyłu gaźnika. W 1,6 jest tam plus po stacyjce i masa, w 1,8 jest podłączony streownik odpowiadający za odcięcie paliwa na hamowaniu silnikiem. Jeśli nie podłączysz tam prądu to siłownik 3-położeniowy będzie cały czas wciągnięty i nie będzie podnosił przepustnicy I-go stopnia odpowiednio do utrzymania wolnych obrotów. Do tego drugiego zaworu okrągłego (termiczno czasowy) tak samo, ale póki ciepło można się obejść.

[ Dodano: Czw Cze 22, 2006 3:24 pm ]
radwan pisze:a jak działa woda w tym gaźniku bo wiem że musze podciagnąć przewody wodne do tego gaźnika. We wtroek będzie zmieniany na 2E2. Skąd tą wode najlepiej podciągnąć?
mozesza zrobić od przewodów do nagrzewnicy, np używając trójników jak do instalacji LPG, jeśli nie masz orginalnych węzyków.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

szyman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt cze 20, 2006 20:18
Lokalizacja: legnica

Post autor: szyman » czw cze 22, 2006 15:29

kawowy mam pytanie czy sam regenerowales gaźnik pierburg 2e2.bo ja mam wlasnie z nim problem na gazie mi dobrze chodzi na benzynie niechce.niewiem czego morze byc to przyczyna.jak bys mial jakis schemat tego gaxnika to bym prosil.pozdro



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » czw cze 22, 2006 16:15

schemat poszedł :)
Paweł Marek, napisał tak jak trzeba z woda. Włączyć sie trójnikiem do nagrzewnicy potem przejśc do WAx elementu z niego drugim wyjściem do osłony urządzenia rozruchowego i z tamtąd do kolektora. to tak opisowo
ale Panowie poczekajcie troche i wieczorkiem podrzuce zdjęcia i sobie zobaczycie dokładnie co i jak

[ Dodano: Pią Cze 23, 2006 09:14 ]
przepraszam za to że nie wrzuciłem fotek ale apat mi padł po kilku zdjęciach i nie wiem co jest z nim. ALe dziś qmpel wpadnie pstrykne fotki i wrzuce na pewno!!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 325 gości