[mkII RP]Jak wyczyściś silniczek krokowy, przepływomierz...?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Ross
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: sob cze 18, 2005 00:18
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

[mkII RP]Jak wyczyściś silniczek krokowy, przepływomierz...?

Post autor: Ross » wt cze 20, 2006 00:07

Silnik 1.8 RP. Mam taki problem że delikatnie falują mi obroty a czasami bywa że się zawieszą na np. 1400 obr/min. Przewertowałem forum i dowiedziałem się że przyczyną takiego stanu rzeczy może być silniczek krokowy, przepływiomierz, przepustnica, kopułka. Przed przystąpieniem do prac chciałbym posiąść jakąś niezbędną wiedzę w pigułce, dlatego założyłem ten temat. Chciałbym się zabrać za wyczyszczenie tych wynalazków. Tylko jak najlepiej? Tzn. czym? Może benz.ekstrakcyjną, rozpuszczalnikiem? Jak się zabrać za demontarz żeby to zrobić dobrze i niczego nie uszkodzić. Z góry dziękuje za pomoc i pamiętam o punkcikach :]


dawno, dawno temu eMKaDwa
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 8a#2102978


Części GTI, GT TDI, Cupra, FR

Awatar użytkownika
kocurxxl
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: wt mar 21, 2006 17:49
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kocurxxl » wt cze 20, 2006 00:49

jezeli chodzi o krokowca tj ja czyscilem wd40 ale pozpolawialem go sobie zeby bylo dokladnie to prosty zabieg wystrczy rozwiercic bolec społowiajacy elektromagnes z resztą korpusu <widac go na obwodzie> a po wyczyszceniu nagwintowac i poprostu skrecic śrubka w ten sposub wszystko wyczyscisz dokladnie zwlaszcza mechanike, elektromagnes sam w sobie jest niestety nierozbieralny ale majac rozpolowioneg krokowca bardzo łatwo zapuscic uzwojenie wd-kiem a jak wiadomo wd40 penetruje i czysci :)
tak dla niedowiarków dorzucam fotke mojego krokowca
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » wt cze 20, 2006 01:50

w RP silnik krokowy calkiem inaczej wyglada



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt cze 20, 2006 12:56

Tutaj masz silniczek krokowy : http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=110570366 , tak dokładnie wyglada i ma gniazdo na wtyczke 4-pinową

Co do czyszczenia to mozna sie pobawić i zapuścic do środka WD , potem dobrze jeszcze benzyna ekstrakcyjna go przełukać , zreguły takie czyszczenie pomaga na jakis czas , ale juz warto sie rozejżec za nowym silniczkiem. Niektórzy rozpaławiaja ten silniczek , ale przy tym zabiegu jest więcej niz pewne że połamiesz plastikowe zatrzaski , potem trzeba kombinowac i kleic to !
Co do lokalizacji to silniczek ten jest przykręcony chyba na 3 torxy , jak otworzysz maske to jest on widoczny z przodu w dolnej części mono-wtrysku .


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Ross
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: sob cze 18, 2005 00:18
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Ross » śr cze 21, 2006 11:47

no ito juz konkret. Czekam na wiecej :D


dawno, dawno temu eMKaDwa
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 8a#2102978


Części GTI, GT TDI, Cupra, FR

Gruby110kg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr lut 22, 2006 18:23
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: Gruby110kg » śr cze 21, 2006 12:24

Miałem to samo, ściągnąłem obudowę, pędzelkiem przemyłem cały krokowy i monowtrysk benzyna ekstrkcyją i gites, chodzi tak jak trzeba



Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » śr cze 21, 2006 17:19

Eh już tyle o tym było ale jak widać opcja szukaj to za dużo.

W RP krokowca sie nie czyści po prędziej czy później i tak padnie. Czyści się styki bo one po prostu ulegają zużyciu i stąd się biorą anomalia z obrotami. Lanie do środka specyfików nic nie da.
W środku krokowca do RP jest zwykły silniczek elektryczny, jak ktoś uważa że to trzeba czyścić to lepiej kupić taki silniczek o tych samych parametrach i go przełożyć...i gwarantuje że nic się nie zmieni.

A najlepiej to użyć opcji SZUKAJ i wpisać silniczek krokowy.


Obrazek

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » pt cze 23, 2006 20:21

Ja mam patent na rozbieranie krokowca:
- zatrzaski plastikowe podwazam zapałkami (nieco spłaszczonymi na końcach kombinerkami) i rozpoławiam go bez łamania zatrzaskow
- czyszcze slimaka i slimacznice :) a nastepnie smaruje je smarem do tworzyw.
- drobnym papierem sciernym (1500) czyscze styki microswitcha przepustnicy, oraz scieżki na bolcu.

Po załozeniu krokowca do silnika ustawiam zderzak przepustnicy - tak aby był luz ok 0.4mm miedzy zderzakiem a popychaczem (sprawdzam szczelinomierzem).
W trakcie sprawdzania luzu podłączam omomierz lub zwykły próbnik z żarówką i sprawdzam czy jest przepływ między pinem 3 i 4.



Awatar użytkownika
Ross
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: sob cze 18, 2005 00:18
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Ross » ndz cze 25, 2006 11:23

no to już coś wiem ale co teraz z tą przepustnicą i resztą? Wiem że to było na forum ale ja szukam konkretów, pomóżcie, niewiem dajcie linka ztematem bo ja szukam ale znajduję zwykle ten problem w innym silniku i nie wiem czy to jest to samo. Chciałbym wiedzieć, gdzie to jest, jak to zdemontować , jak czyścić? no poprostu najwięcej jak to bedzie możliwe. Z góry dzięx


dawno, dawno temu eMKaDwa
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 8a#2102978


Części GTI, GT TDI, Cupra, FR

wiktor309
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 00:42
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: wiktor309 » pt lis 21, 2008 23:40

thegwiazdor jak sprawdzic dlaczego mam na gazie wysokie obroty a na benzynie mi szaroie czego to jest przyczyna
wiktor30@buziaczek.pl


RADZIO

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob lis 22, 2008 01:20

Ross, strary jestes juz tyle czasu na forum wiec nie sciemniaj ze nie umiesz uzywac szukajki!!

ale niech Ci bedzie, masz i czytaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186504


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » sob lis 22, 2008 02:21

guti pisze:Ross, strary jestes juz tyle czasu na forum wiec nie sciemniaj ze nie umiesz uzywac szukajki!!

guti zerknij na date kiedy Ross napisal posta :helm:



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob lis 22, 2008 10:45

daaroo pisze:guti zerknij na date kiedy Ross napisal posta :helm:
heheh :D

nie spojrzalem :D powaznie :D juz nei ta godzina była na myslenie :D

tak to jest z tymi odkopami :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 289 gości