Dopiero kupiłem Golfika 1 i mam pare problemow/pytan

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jakuk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn cze 19, 2006 00:32
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Dopiero kupiłem Golfika 1 i mam pare problemow/pytan

Post autor: jakuk2 » pn cze 19, 2006 00:46

Więc:
-na szybe i na nogi leci non stop gorace powietrze po mimo regulacji na zimne. - po bokach leci chlodne.
-chyba zmyka plyn w chlodnicy :] można to "naprawić"
-podswietlenie zegarow istnieje? czy poprosrtu jest takie slaby lub diody sie popalily? i czy da sie podswietlic jakos inaczej zeby sie same cyferki swiecily????
-nie jedzie(pali) na benzynie:/ (na gazie fruwa)
-pułka tylna. czy pasuje z innego modelu 2 lub 3?
-jak można go podwyższyć?
To narazie tyle. Teraz mecze sie z zainst. radia. Mam CLariona i chce je przymocowac na stale(doslownie) wkrecilem w radiator w radiu pręt gwintowany i zrobilem dziure na wylot do silnik przykrece radyjko do ramy :] tylko musze pociagnac zas i mase do radia. mam glosniczki JBL wiec cos musi je zasilic :- )
Bym był wdzieczny za odpowiedzi na te pytania. a szczegolnie o ogrzewanie bo "umieram" - sauna w środku.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Kontakt:

Post autor: Buniek85 » pn cze 19, 2006 00:55

jakuk2 pisze:na szybe i na nogi leci non stop gorace powietrze po mimo regulacji na zimne. - po bokach leci chlodne.
masz uszkodzone ciegno od reuulacji badz sie odczepilo od suwaka, rozbierz panelrekulacji i przejrzyj ciegna
jakuk2 pisze:-chyba zmyka plyn w chlodnicy :] można to "naprawić"
poszukaj wyciekow,sprawdz chlodnice weze itd, weze mozna wymienic jak popekane, tak samo z chlodnica badz mozna urzyc srodkow uszczelniajacych ktore dodaje sie do plynu.
jakuk2 pisze:podswietlenie zegarow istnieje? czy poprosrtu jest takie slaby lub diody sie popalily? i czy da sie podswietlic jakos inaczej zeby sie same cyferki swiecily????
istnieje podswietlenie zapewne masz juz zarowki na wykonczeniu zaloz zarowki badz diody i bedzie okej



Awatar użytkownika
andy_lodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 13:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: andy_lodz » pn cze 19, 2006 00:58

Pierwszy problem jest jak najbardziej związany z drugim.spróbuj sprawdzić któredy ten płyn ucieka,mi uciekał kiedyś na złączce metalu z guma,ale moze uciekac w zasadzie wszedzie.Jak naprawisz przeciek i bnedziesz miał taka ilość płynu jak trzeba problem z ogrzewaniem powinien zniknąc.Poza tym to bardzo ważne bo kiedyś moze ci się zagotować woda i ,,wydmuchnąć " uszczelkę pod chłodnicą - a to już parę stówek w plecy.
Co do pozostałych pytań niestety nie mogę ci pomóc bo mam mk2 i się po prostu nie znam :)
Pozdrawiam i witam w gronie szcześliwych użytkowników golfików :P
Pozdrawiam i powodzenia.


[b]Volkswagen Team Łódź[/b]

Awatar użytkownika
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Kontakt:

Post autor: Buniek85 » pn cze 19, 2006 01:02

andy_lodz pisze:Jak naprawisz przeciek i bnedziesz miał taka ilość płynu jak trzeba problem z ogrzewaniem powinien zniknąc
bzdura co ma piernik do wiatraka?
jak non stop leci cieple powietrze to znaczy ze cieply plyn chlodniczy dociera do nagrzewnicy.



jakuk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn cze 19, 2006 00:32
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Post autor: jakuk2 » pn cze 19, 2006 01:04

no ok. a jak to zniwelowac. a lepsze. czemu leci na boki chlodne a na gore zimne??:/


wyleczcie mi 3-ke z pijanstwa ON

Awatar użytkownika
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Kontakt:

Post autor: Buniek85 » pn cze 19, 2006 01:06

moze masz zapchane kanaliki idace od nagrzewnicy,badz masz cos uszkodzone z suwakiem od regulacji miejsca nawiemu



jakuk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn cze 19, 2006 00:32
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Post autor: jakuk2 » pn cze 19, 2006 01:12

z suwakiem ok. zdazylem go rozebrac, linka spadla.nalozylem spowrotem. i to samo :/ cos bedzie z nagrzewnica. gdzie mozna ja wylaczyc. lub jak ona dziala.


wyleczcie mi 3-ke z pijanstwa ON

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn cze 19, 2006 05:56

jakuk2, o ile się nie myle to przez nagrzewnicę cały czas płynie gorący płyn. Regulacja odbywa się poprzez zamykanie i otwieranie klapek.Masz prawdopodobnie nieszczelne te klapki gdzie leci ciepłe powietrze.Tam są gąbki, u Ciebie pewnie ich już nie ma i przepuszczają ciepełko.
Oświetlenie licznika to 3 żarówki w oprawkach, sprawdź-pewnie się spaliły. A może masz całkiem przyciemnione?Koło wyłącznika świateł jest kółko do regulacji podświetlenia.
Co do zmiany podświetlenia licznika to jest z tym trochę roboty i kilka metod.Musisz poszukać.Ale pewnie tzreba będzie wymienić tarcze,zmienić rodzaj podświetlenia itd.
Co do "niepalenia" na benzynie to być może pompa paliwa odmówiła współpracy.
Zasilanie radia możesz pociągnąć bezpośrednio z aku ( nie zapomnij o bezpieczniku) a do głośników pociągnij jakieś rozsądne kabelki.



Awatar użytkownika
piecu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 18:38
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: piecu » pn cze 19, 2006 09:36

jakuk2 pisze:na szybe i na nogi leci non stop gorace powietrze po mimo regulacji na zimne. - po bokach leci chlodne
bodzio_j pisze:o ile się nie myle to przez nagrzewnicę cały czas płynie gorący płyn. Regulacja odbywa się poprzez zamykanie i otwieranie klapek.Masz prawdopodobnie nieszczelne te klapki gdzie leci ciepłe powietrze.Tam są gąbki, u Ciebie pewnie ich już nie ma i przepuszczają ciepełko.
z tego co pamiętam w moim mkI też tak było że na szybe leciało ciepłe powietrze a z boku zimne, tak mam porobione kanały, co do drugiego tekstu to sie nie zgodze, to nie renówka. W mkI na wężu od głowicy silnika biegnącego do nagrzewnicy powinien znajdować się zaworek regulacji i do niego powinna być przyczepiona linka (cięgło) biegnąca do suwaków regulacji. Prawdopodobnie albo nie masz tego zawora w ogóle(ja swój wymontowałem na zime bo mam diezla i sie kiepsko grzeał na krótkich odcinkach), albo masz urwany mechanizm od regulacji ma tym zaworze, dość często się do zdaża w rocznikach sprzed 1980 roku bo tam montowali to z plastiku, potem "wodzik" był z metalu. Co do gąbek to poprzednik ma racje założe sie że jak nikt ich nie robił od nowości to ich na pewno już nie ma (bardzo łatwo je dorobić z kawałka filcu i przynajmniej sie tak szybko nie wyrobią jak gąbka). Jak rozbierzesz kiedyś cały mechanizm regulacji przepływu powietrza to zrób ten element, wbrew pozorom przydaje sie dokładne sterowanie przepływem powietrza
jakuk2 pisze:podswietlenie zegarow istnieje? czy poprosrtu jest takie slaby lub diody sie popalily? i czy da sie podswietlic jakos inaczej zeby sie same cyferki swiecily????
u mnie były akurat 2 zarówki bo nie mam obrotomieża (klekocik ;)) Wymontowanie zegarów bardzo łatwe, a jak masz coś z zaciemnym podświetleniem i nie pomogła podpowiedz bodzio_j to odepnij kabel od rebulatora podświetlenia i zepnij na krutko z kablem od postojuwek (poprostu zmostkuj) Jedna uwaga co do grzebania w elektryce - GOLFY i LUBIĄ SIE PALIĆ mi sie jarał, dobrze że w drodze a nie w garażu :bajer: a kumplowi sie zjarał w nocy!!
jakuk2 pisze:jak można go podwyższyć?
A no w bardzo łatwy sposób, kupujesz sprężyny od audi (ja mam bodajrze od 80) i pakujesz je do golfa, oczywiście amory pozostawiasz te same. Bajer nie straszne ci żadne wertepy, mój jeździł po ornym i dał rade :bajer:
jakuk2 pisze:pułka tylna. czy pasuje z innego modelu 2 lub 3?
od mk3 raczej nie, od mk2 może być lekko za szeroka. Mam taką pułke od mkI ale to do obgadania prywatnie bo to nie miejsce na to :bigok:
jakuk2 pisze:chyba zmyka plyn w chlodnicy :] można to "naprawić"
Sprawdz połączenia węży z nagrzewnicą i samą nagrzwnice czy nie cieknie. - jak nie znajdziesz wycieków. Oczywiście wycieków szukaj gdy silnik jest zimny - sprawa oczywista.
A tak na marginesie to wszystko da sie naprawić, zależy to od dwuch rzeczy:
1. Ilości kasy w porwelu :chytry:
2. Sprytu i uporu w dążeniu do celu gdy brak kasy :jezor:
A tak na marginesie gdy ci wykoczy lewarek zmiany biegów przez podłoge to daj znać poradze ci jak to tanio a wręcz bezkosztowo naprawić, to samo sie tyczy gdybyś miał duże luzy na jabłku lewarka. To taka mała dygresja :grin:

Powodzenia w pracy
Ps.
Sorki za ortografie ale mam taki defekt :bigok:



jakuk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn cze 19, 2006 00:32
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Post autor: jakuk2 » pn cze 19, 2006 15:24

A no w bardzo łatwy sposób, kupujesz sprężyny od audi (ja mam bodajrze od 80) i pakujesz je do golfa, oczywiście amory pozostawiasz te same. Bajer nie straszne ci żadne wertepy, mój jeździł po ornym i dał rade :bajer:
jakuk2 pisze:pułka tylna. czy pasuje z innego modelu 2 lub 3?
od mk3 raczej nie, od mk2 może być lekko za szeroka. Mam taką pułke od mkI ale to do obgadania prywatnie bo to nie miejsce na to :bigok:

wiec mozna kupic tylko sprezyny? wejda bez wiekszych utrudnien??



Awatar użytkownika
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Kontakt:

Post autor: Buniek85 » pn cze 19, 2006 16:43

a ja dostane punkcik :P



jakuk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn cze 19, 2006 00:32
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Post autor: jakuk2 » pn cze 19, 2006 19:07

no i panowie rozkmminiłem o co kaman z moja sauną w Golfiku :D wiec jak tempaki zakladali ins. gaz. to tak zalozyli opaske zaciskowa na wezu ze uniemozliwiala zamkniecie do konca wlotu goracego powietrza:D


wyleczcie mi 3-ke z pijanstwa ON

Awatar użytkownika
piecu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 18:38
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: piecu » wt cze 20, 2006 20:47

jakuk2 pisze:wiec mozna kupic tylko sprezyny? wejda bez wiekszych utrudnien??
jak u mnie weszły to u ciebie też powinny a i sprzężynki mam od audi 80, biega o to że sa troszke wyzsze (z tego co kojaże, kupe lat temu to robiłem) no i oczywiście twardzsze.


SPRZEDAM CZESCI DO MK1 GTI i nie tyko http://www.vw-youngtimer.pl/forum/viewtopic.php?t=4606&start=0

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56976 Posiadacze mk1 łączcie się ;)

typ_17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 16:13
Lokalizacja: Zakątek Nizinny

Post autor: typ_17 » wt cze 20, 2006 22:13

"jak mozna go podwyzszyc?"

nie rozumiem pytania
:panna:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 339 gości