Problem z hamującym kołem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Gulbin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt mar 28, 2006 19:00
Lokalizacja: Mrągowo

Problem z hamującym kołem

Post autor: Gulbin » pn cze 19, 2006 12:22

Wraz ze wzrostem temperatury silnika rośnie pedał hamulca i zaczyna hamować jedno z tylnich kół. Nie ma żadnych przecieków, cylinderek działa, bęben i szczęki ok. Dodam, że nie dawno wymieniałem w przeciwległym kole bęben i półośkę.
Mam vw jetta 1,6 91.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn cze 19, 2006 12:44

no nie wiem czy to ma cos wspólnego ale nie bardzo rodzumiem półoska z tyłu bęben zgodze sie musisz rozebrać (zd jąć beben ) ten co ci chamuje przesmarować samoregulato najlepiej cały mechanizm oprócz BęBNA A DLACZEGO tylko jeden bęben wymieniałeś? kiedy wymieniałeś płyn? to może byc przyczyna stary płyn , nieznaczny wzrost temperatury zwiękrza sie samoistnie cisnienie w obwodzie jeżeli jest tak jak piszesz



Gulbin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt mar 28, 2006 19:00
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Gulbin » pn cze 19, 2006 12:54

tak zrobie wymienie płyn, bo nie wiem kiedy był wymieniany.
A bebęn musiałem wymienić bo mi się gniazdo od łożska wyrobiło.
Dzięki za pomoc jak nie pomoże będe dalej pisał :)



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn cze 19, 2006 15:17

Na postoju czy jak jedziesz , bo jak jedziesz to moze nowy bęben troche pasowny i obciera a wtedy szczęki robią sie gorące i jeszcze bardziej obcierają bo nie widze co ma wspólnego temperatura silnika z chamulcem



Gulbin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt mar 28, 2006 19:00
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Gulbin » pn cze 19, 2006 20:10

przy wymianie płynu okazało się że pompa hamulcowa siadła i sekcja odpowiedzialna za tylne koła nie działa:(
z tego co widzę ciezko będzie ją rozebrać.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn cze 19, 2006 20:31

Ale w volkswageny malą chamulce na ukos czyli jedna sekcja odpowiada za koło lewe tylne i prawe przednie czyli przednie tak samo musiało nawalać



Gulbin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt mar 28, 2006 19:00
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Gulbin » pn cze 19, 2006 21:02

Pierwsza sekcja zasysa płyn, a ta druga nie.
Przy odpowietrzaniu kół przednich pedał rośnie, przy tylnych nie ma zadnej reakcji.
Może mam źle podłączone przewody?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn cze 19, 2006 21:57

A masz u siebie w autku korektor siły chamowania ?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt cze 20, 2006 20:59

miś fazi pisze:masz u siebie w autku korektor siły chamowania ?
musi mieć ten korektor TO ON JEST ODPOWIEDZIALNY ZA rozdzielenie odpowiedniego ciśnienia np przy obciażeniu .povhyłosci itp pisałem nie dawno o tym ale jak mój przedmóca wspomniał to może byc KLUCZ do twojej zagadki rozruszaj tą kostke z tyłu która jest patrząć od tyłu sam plewej stronie tuz przy belce



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr cze 21, 2006 14:14

Cześć pytałem o ten korektor bo niekiedy jak leje to go po prostu likwidują ja sam dawno temu w MK1 nie mialem

[ Dodano: 21 Cze 2006 15:15 ]
A jak go ma to właśnie tak jak powiedziałeś on daje czasem w kość



szsz01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: wt lis 23, 2004 01:31

Post autor: szsz01 » śr cze 21, 2006 21:18

ale pamiętasz o tym, że hamulce odpowietrza się w ściśle określonej kolejności?
nie pamiętam jakiej, bo robię to tak nieczęsto, że zaglądam do manuala



Gulbin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt mar 28, 2006 19:00
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Gulbin » czw cze 22, 2006 11:40

wymieniłem pompkę i działa, układ bardzo dobrze się odpowietrzył
korektora z tyłu nie ma:( czy jest potrzebny skoro hamulce działają?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw cze 22, 2006 12:00

korektor hamowania poczytaj tematy a sa bo nie dawno tym pisalismy tj wczoraj



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 373 gości