jakie sruby??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wieczor15
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: śr mar 01, 2006 02:37
Lokalizacja: Skądś

jakie sruby??

Post autor: wieczor15 » ndz cze 18, 2006 11:17

witam. kupilem alumki firmy artec maja et33 a te oryginale z vokswagena maja et 38. i teraz czy musze zmieniac sruby czy moge jezdzic na tych co mam, bo wychodzi na to ze do pisaty sruba wchodzi na ta sama glebokosc (okolo 1.5 cm) bo oryginalne felgi maja otwor na rube lekkowybrzuszony i jest odstep miedzy felga a piasta. troche zamiesszalem, jak co to postaram sie poprawic.
pozdr.



kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » ndz cze 18, 2006 12:12

ET to odsadzenie felgi od piasty, czyli jak mniejsze ET fela ci bardziej na zewnątrz wyjedzie, do alumów są śróby które mają inne łby, ale długość zostaje ta sama, dłuższe śróby daje się do felg z dystansem



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz cze 18, 2006 12:19




Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz cze 18, 2006 13:25

ET to Et.A do śrub to jest tak,jak masz oryginalne alusy to śruby zostają te same.Jak masz inne to będziesz musiał dokupic.Zwróć uwage na gniazdo śruby,jak jest stożkowe to takie musisz mieć(oryginalne mają kuliste)I jeszcze kwestia długości,śruba musi sie wkręcić 6-8 pełnych obrotów.



Awatar użytkownika
wieczor15
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: śr mar 01, 2006 02:37
Lokalizacja: Skądś

Post autor: wieczor15 » ndz cze 18, 2006 13:36

dzieki za wszystkie porady, a tak przy okazji to mam jeszcze jedno pytanie. mam w tych fegach pierscienie centrujace z 64.0 na 54.1 a potrzebuje na 57.1 bo o ile sie orientuje to takie sa w mk2 otwory centrujace. i cz da rade przetoczyc te pierscienie?? czy musze nowe kupic??



ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » ndz cze 18, 2006 13:41

z czego sa te pierscienie? jak z plastiku to kup nowe



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz cze 18, 2006 14:21

kupszczelisty pisze:do alumów są śróby które mają inne łby, ale długość zostaje ta sama, dłuższe śróby daje się do felg z dystansem
albo wlasnie do felg z mniejszym ET, bo mnijesze ET to nic innego jak dystans, ale tutaj wszytko zalezy od tego na ile zwojów łapie śruba, powinna na min 6, jak na tyle łapie to nie musisz zmieniać i łeb śruby ten sam musi być, są stożki i kule....



kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » ndz cze 18, 2006 15:53

pierścienie centrujące sa na allegro



Awatar użytkownika
JayT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 715
Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
Kontakt:

Post autor: JayT » ndz cze 18, 2006 19:40

kupszczelisty pisze:pierścienie centrujące sa na allegro
Tylko nie kupuj plastikowych - poszukaj stalowych lub aluminiowych. Na Allegro takie tez są, tylko trzeba poszukać - robią nawet na zamówiony wymiar (wiem z autopsji :chytry: )



Awatar użytkownika
wieczor15
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: śr mar 01, 2006 02:37
Lokalizacja: Skądś

Post autor: wieczor15 » pn cze 19, 2006 00:28

JayT, a czemu te plastikowe sa zle?? w tych fegach co upilem sa wlasnie plastikowe i sa w stanie idealnym a jezdzily dosc dlugo na oplu.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn cze 19, 2006 00:50

no wlasniej ja tez tylko plastiki zawsze miałem i nie było żadnych kłopotów, a jak sie umie dobrze i równo śruby dociagać to te pierścienie centrujące nie są potrzebne tyle ze wtedy to bardziej kłopotliwe...



Awatar użytkownika
JayT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 715
Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
Kontakt:

Post autor: JayT » pn cze 19, 2006 01:30

Dlaczego metal, a nie plastik? Ano dlatego, że w cenie dużej różnicy nie ma, za to jest duża, jeśli chodzi o trwałość - metalowe trudniej uszkodzić np. w razie problemów z demontażem i pies też ich tak łatwo nie pogryzie :chytry:
Jeśli chodzi o stosowanie pierścieni - zdania są podzielone:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=43079



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn cze 19, 2006 10:55

JayT pisze:Ano dlatego, że w cenie dużej różnicy nie ma
tylko że kolega juz ma pierscienie, jesli tylko o trwałosc chodzi to ja bym sie nie przejmował, latałem na komplecie plastikowych prawie 3 latai jak sprzedawałem auto to jeszcze nic im nie było,
moim zdaniem - bez przesady :) pozdro



jarek_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw lis 11, 2004 15:59
Lokalizacja: ozarow mazowiecki

Post autor: jarek_ » pn cze 19, 2006 16:38

a ja nie polecam aluminiowych, po sezonie to trzeba je przecinakiem zbijac, utlenia sie i zaciska na piascie, to samo z metalem, z doswiadczenia wiem ze plastik jest najlepszy( a kilka lat przy tym robilem) .



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 449 gości