Problem z predkosciomierzem.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z predkosciomierzem.
Witam! Ponawiam pytanie, bo w "na kazdy temat" nikt nie potrafil mi pomoc.
Sprawa jest taka - mam golfa z predkosciomierzem o przelozeniu 935, bez obrotka. Jak sie okazuje, po zalozeniu 15" felg predkosciomierz pokazuje o ok. 8km/h za duzo, tzn. kiedy jade 50km/h on pokazuje jakies 60km/h.
Chcialem zawsze kupic sobie zegary z obrotkiem, ale poniewaz praktycznie dostanie zegarow wyskalowanych na 935 majacych obrotomierz graniczy z cudem, raczej nie liczylem sie powaznie z mozliwoscia wymiany. Teraz kiedy zalozylem nowe kola (srednica tylko 2mm mniejsza, wiec to nie to wywoluje zaklamania), zastanawiam sie, czy inaczej wyskalowany predkosciomierz nie pokazywalby mi dokladniejszego wyniku.
Tzn. jak to jet? Czy im wyzsza skala na predkosciomierzu (tz. 950, 975 itp.) tym mniejsza predkosc by mi pokazywal w moim aucie, czy wyzsza? Moze wlasnie z predkosciomierzem np. 950 pomiar bylby dokladniejszy, tzn. niwelowalby te dodatkowe 8km/h?
Orientujecie sie?
Prosze o odpowiedzi i jezeli jest tak jak mysle, o podpowiedz na jakie zegary powinienem polowac, zeby pokazywaly mi prawidlowy wynik.
Za konkretna pomoc punkty.
Sprawa jest taka - mam golfa z predkosciomierzem o przelozeniu 935, bez obrotka. Jak sie okazuje, po zalozeniu 15" felg predkosciomierz pokazuje o ok. 8km/h za duzo, tzn. kiedy jade 50km/h on pokazuje jakies 60km/h.
Chcialem zawsze kupic sobie zegary z obrotkiem, ale poniewaz praktycznie dostanie zegarow wyskalowanych na 935 majacych obrotomierz graniczy z cudem, raczej nie liczylem sie powaznie z mozliwoscia wymiany. Teraz kiedy zalozylem nowe kola (srednica tylko 2mm mniejsza, wiec to nie to wywoluje zaklamania), zastanawiam sie, czy inaczej wyskalowany predkosciomierz nie pokazywalby mi dokladniejszego wyniku.
Tzn. jak to jet? Czy im wyzsza skala na predkosciomierzu (tz. 950, 975 itp.) tym mniejsza predkosc by mi pokazywal w moim aucie, czy wyzsza? Moze wlasnie z predkosciomierzem np. 950 pomiar bylby dokladniejszy, tzn. niwelowalby te dodatkowe 8km/h?
Orientujecie sie?
Prosze o odpowiedzi i jezeli jest tak jak mysle, o podpowiedz na jakie zegary powinienem polowac, zeby pokazywaly mi prawidlowy wynik.
Za konkretna pomoc punkty.
[b][url=http://irlandiaonline.pl]-->http://IrlandiaOnline.pl<--[/url][/b]
[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=44350]-->MojeAutko<--[/url][/b]
[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=44350]-->MojeAutko<--[/url][/b]
kup sobie licznik z obrotomierzem i przeloz predkosciomierz(sam srodek)ze starego do nowego da rade a przeklamania tu sobie oblicz. http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp kupujac z innym indeksem napewno nie trafisz z prawidlowym wskazaniem predkosci
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
co do tego przekłamywania: spotkałem kilka dwójek (liczniki nie zmieniane i rozmiary opon normalne) które własnie o ok 7-8% zawyżały prędkość. Może taka moda wtedy była w Volswagenie żeby ukrócić zapędy kierowców do szybkiej jazdy
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Przeklamania, jak napisalem, nie sa spowodowane zmiana kola, bo jego srednica praktycznie sie nie zmienila. Poderzewam, ze wlasnie to vw robil to celowo. Ale zeb nie odchodzic od tematu, nie szukam przyczyny przeklamania, tylko zposobu na jego zniwelowanie. Czy liczniki z indeksem 950 lub 975 pomoga, czy tez pogorsza sprawe?
[b][url=http://irlandiaonline.pl]-->http://IrlandiaOnline.pl<--[/url][/b]
[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=44350]-->MojeAutko<--[/url][/b]
[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=44350]-->MojeAutko<--[/url][/b]
Nygerzzz, kilkanascie razy bylo tu pisane otym inny indeks nie pomoze ci wymien sam predkosciomierz ze starego do nowego.umnie znow licznik zaniza predkosc powinienem miec 120 przy 3000 tys. obrotow a mam 115,prz skrzyni biegow 4T.moze masz inny slimak w skrzyni biegow.ale tolerancja 7-8% to standart nawet teraz w nowych autach.zaloz sobie licznik z indeksem 950 a bedziesz 150 po miescie smigal zobaczysz
- Ryś Stepowy
- Gadatliwa bestia
- Posty: 508
- Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
- Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
- Kontakt:
Zaraz! Panowie! Jak miał Nygrezzz 935 to nie będzie mu licznik pokazywał wiecej tylko mniej! żadne 150 tylko około 5 km/h mniej przy 50 km/h i około 10 km/h mniej przy 100km/h. W zeszłym tygodniu sprawdzałem bo zmieniłem licznik z zegarkiem na z obrotkiem i miałem 935 a mam 950. Jest program na forum i nie tylko który przy zadanych obrotach silnika pokazuje prędkość uwzględniając wielkość opon z naprawdę dużą dokładnością. Więc piotrze2 nie będzie miał 150 tylko około 15 km/h mniej. Nygrezzz jak chcesz załatwie Ci licznik z twoim indeksem to sobie przełożysz bo tak jak pisze piotr2 to najlepsze wyjście i najmniejszy błąd.piotr2 pisze:Nygerzzz, zaloz sobie licznik z indeksem 950 a bedziesz 150 po miescie smigal zobaczysz
Ostatnio zmieniony ndz cze 18, 2006 22:05 przez Ryś Stepowy, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ryś Stepowy
- Gadatliwa bestia
- Posty: 508
- Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
- Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
- Kontakt:
Generalnie przy sytaucji jaką opisał Nygerzzz jest tak jak napisałem. Przerabiałem to na dniach a nawet dziś. Jesli indeks licznika jest mniejszy niż był to prędkość rzeczywista bedzie wskazywana mniejsza na liczniku. Też będe wymieniał sam predkościomierz bo jest to dosyć wkurzające. Lece sobie około 135 w realu a na blacie mam około 120. Trzeba chyba tylko zobaczyć czy masz Motometer czy VDO. Ja miałem Moto a mam VDO i nie wiem czy przypasi.
To prawda!Ja nigdy nie zmieniałem zegarów,ani nic z nimi nie kombinowałem,oponki mam standard na 13' felgach i zawyza mi prędkośc o około 5 - 8 % Pozdrawiam.piotr2 pisze:Nygerzzz, kilkanascie razy bylo tu pisane otym inny indeks nie pomoze ci wymien sam predkosciomierz ze starego do nowego.umnie znow licznik zaniza predkosc powinienem miec 120 przy 3000 tys. obrotow a mam 115,prz skrzyni biegow 4T.moze masz inny slimak w skrzyni biegow.ale tolerancja 7-8% to standart nawet teraz w nowych autach.zaloz sobie licznik z indeksem 950 a bedziesz 150 po miescie smigal zobaczysz
[b]Volkswagen Team Łódź[/b]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 60 gości