Jak wymienic czujnik halla Vento 1,8 ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Jak wymienic czujnik halla Vento 1,8 ?

Post autor: stonefree » sob cze 17, 2006 21:17

Mamy z kumplem zagwozdkę.Samochód zgasł na mieście i wiecej sie nie odezwał.Podpieliśmy VAGa i pokazał błąd 00515 brak sygnału czujnika położenia wałka rozrządu.Pytanie 1. Czy to napewno czujnik halla pod kopułką?Zmierzone napięcia na złączce : 0, +12, +12V.Jak poprawnie zbadać ten czujnik bez oscyloskopu?2. Jeżeli to czujnik,to jak go spod tej tarczki wydostać?Przeba wyjąć całość z bloku silnika i wyciągnąć wałek odblokowując od strony zębatki?
Pliz Pomocy! :panna:



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob cze 17, 2006 21:28

To jest jak go sprawdzić (to jest dla 1,4 ale dla 1,8 jest tak samo)
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: Sob Cze 17, 2006 21:32 ]
aha i dla pewności napisz typ i rocznik tego silnika



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » sob cze 17, 2006 22:06

P.S. Tak mi przyszło do głowy przegladając forum: Czy mozliwe jest,że ten błąd powoduje badanie VAGiem przy niepracujacym silniku?Moze to zupełnie coś innego,np. cewka zapłonowa?Czy VAG przy włączonym zapłonie ale niepracującym silniku pokaże błąd brak sygnału z czujnika halla ?



skater16
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: czw maja 04, 2006 21:55
Lokalizacja: Ozorków <OzW>
Kontakt:

Post autor: skater16 » ndz cze 18, 2006 00:39

znajomy mial identyczna sytuacje w mk3 jechal auto zgaslo oi nie odpalilo byl to czujnik halla po wymianie go auto normalnie odpalilo i do dzis nic sie nie dzieje pozdrawiam


gorylek

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz cze 18, 2006 11:53

heheh.Błąd w rozumowaniu.Sprawdziłem diodą LED na złaczu modułu zapłonu,sa impulsy i pompa paliwa daje,więc czujnika halla jest ok. ( ? ).Jak teraz sprawdzic moduł i cewkę?O ile dobrze kombinuje, to masa cewki jest wspólna dla uzwojeń niskiego i wysokiego napięcia?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz cze 18, 2006 18:17

Witam sprawdz czy nie wyłamało Ci w środku palca rozdzielacza tego występu co ustala palec tylko w jednym miejscu ja tak miałem golf MK3 1,8 silnik ADZ



Kosior
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: pn gru 05, 2005 19:33
Lokalizacja: łowicz/głowno
Kontakt:

Post autor: Kosior » ndz cze 18, 2006 18:56

Błąd numer 00515 będzie występował zawsze gdy silnik jest wyłączony. On daje sygnal do ECU tylko wtedy gdy pracuje silnik.
Pozdrawiam

[ Dodano: Nie Cze 18, 2006 18:57 ]
On czyli czujnik HALLA , sorki



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz cze 18, 2006 20:06

Już po sprawie.Walnięte było wtórne cewki.P.S. 220PLN z modułem to wygórowana cena?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 223 gości