Regulacja łożysk w tylnych kołach
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Regulacja łożysk w tylnych kołach
Witam. Zauwazyłem dzisiaj niewielki luz w tylnych kołach. Zdjąłem więc osłonki łożysk, wyjąłem zawleczki, wyczysciłem wszystko, nałożyłem nowego smaru. Dokręciłem łożyska aż zaczęły chodzić z oporem, po czym poluzowalem 1/4 obrotu. Koła chodzą lekko i bez luzów, ale nie wiem czy dobrze wszystko zrobiłem, czy nie za ciasno zostawiłem łożyska - jest jakaś regóła przy dokrecaniu łożysk? Albo jakiś test czy nie za ciasno?
Jeśli bębny będą gorące tzn. że dokręciłeś za ciasno, jeśli nie będą się grzały, i nie będzie za dużego luzu tzn, że masz ok. Przejedź się kawałek, przy okazji *#cenzura#* czy łożyska nie hałasują po dokręceniu, potem sprawdź bębny czy nie gorące (pamiętaj, że zwsze będą trochę ciepłe jeśli będziesz często i dużo hamował), potem na lewarek i jeszcze raz oceń luz, jeśli nie będzie za duży to jest ok...


- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Dokręcasz dość mocno, obracasz parę razem kołem żeby sie ułozyło. POtem luzujesz takj żeby podkladka sie przesuwała przy nacisku na jej bok sróbokrętem bez wantowania. Prakycznie ma być minimalnie wyczuwalny luz na kole.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
tak samo jak w bębnowym. Wybijasz stare bieżnie, wbijasz nowe przez stare łożysko lub wciskasz prasą i po robocie. Czystość i nowy smar oczywiście. A zapieczone zaciski? wymontować, wyczyścić, jak nie ma wżerów na tłoczku to ewntualnie nowe gumki uszczelniające do wewnątrz zacisku i ta na zewnątrz. Rozruszać mechanizm od linki ręcznego.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
...aha, dzieki za rade do tych zaciskow bo bym niepomysłał o wżerach...Paweł Marek pisze:tak samo jak w bębnowym. Wybijasz stare bieżnie, wbijasz nowe przez stare łożysko lub wciskasz prasą i po robocie. Czystość i nowy smar oczywiście. A zapieczone zaciski? wymontować, wyczyścić, jak nie ma wżerów na tłoczku to ewntualnie nowe gumki uszczelniające do wewnątrz zacisku i ta na zewnątrz. Rozruszać mechanizm od linki ręcznego.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 77 gości