Wymiana plynu i termostatu plukanie instalacji MK3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gienek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 13, 2004 21:20
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Wymiana plynu i termostatu plukanie instalacji MK3

Post autor: gienek » sob sty 29, 2005 18:49

Witam wszystkich!!

Chcialbym wymienic termostat i plyn w chlodnicy ale chce to zrobic sam ze wzgledow oszczednosciowych. Prosze jesli to mozliwe o opisanie jak mam to zrobic (jeszcze nigdy sie w to nie bawilem) i jak oraz czym najlepiej przeplukac instalacje przed napelnieniem nowym plynem?
Jeszcze jedno pytanie: jaki plyn do chlodnicy polecacie?

Za wszystkie porady serdeczne dzieki



majkel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pt sie 27, 2004 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: majkel » sob sty 29, 2005 18:57

płyn oryginał. W ASO Skoda 15 zł/1l koncentratu lub 1,5l/22zł



Awatar użytkownika
nawrotvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: śr sty 19, 2005 23:39
Lokalizacja: Koluszki
Kontakt:

Post autor: nawrotvw » sob sty 29, 2005 19:36

A więc od początku. Spuszczasz stary płyn poprzez korek spustowy lub odkręcając najniżej wąż (nie wiem jak jest w MK III), najpierw jednak musisz włączyć ogrzewanie w wozie na maksa, żeby wszystko spłynęło. Kupujesz płukankę, tylko jakąś lepszą, najlepiej na stacji to ci doradzą. Do pustego układu chłodzenia (cały czas włączone ogrzewanie) wlewasz wodę do pełna i płukankę. Odpalasz silnik, żeby sobie pochodził tak z 15 minut, najlepiej żeby się mocno zagrzał, do włączenia wentylatora. Potem spuszczasz wszystko tak jak poprzednio wraz z całym syfem, tylko się nie poparz wrzątkiem. Na koniec wlewasz nowy płyn do pełna i ewentualnie uzupełniasz jak się wyrówna i odpowietrzy. Najlepsze płyny to koncentraty statoil, schell, texaco, które uzupełnia się wodą. Ja osobiście polecam Petrygo do chłodnic aluminowych. Jedynym mankamentem płukanek jest to, że jak kiedyś ktoś uszczelniał chłodnicę proszkiem lub płynem to wszystko wypłucze i element będzie do wymiany (ja tak miałem z chłodnicą). Pozdrawiam



gienek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 13, 2004 21:20
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: gienek » sob sty 29, 2005 19:42

dzieki wielkie zaczynam kupowac co potrzebne i do roboty :grin:

dobrze by bylo jakby ktos mi jeszcze podpowiedzial jak wymienic termostat



majkel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pt sie 27, 2004 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: majkel » sob sty 29, 2005 19:47

w mk3 odkręcanie na maksa ogrzewania nic nie da bo tam płyn cały czas krąży w nagrzewnicy



Awatar użytkownika
nawrotvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: śr sty 19, 2005 23:39
Lokalizacja: Koluszki
Kontakt:

Post autor: nawrotvw » sob sty 29, 2005 20:04

majkel pisze:w mk3 odkręcanie na maksa ogrzewania nic nie da bo tam płyn cały czas krąży w nagrzewnicy
Możliwe, to dużo, dużo nowsza konstrukcja niż pój pasek. Nie chcę nikogo wprowadzać w błąd.



gienek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 13, 2004 21:20
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: gienek » ndz sty 30, 2005 23:59

czy przy wymianie plynu samochod musi stac na rownym podlozu?



Awatar użytkownika
nawrotvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: śr sty 19, 2005 23:39
Lokalizacja: Koluszki
Kontakt:

Post autor: nawrotvw » pn sty 31, 2005 03:11

Przynajmniej powinien stać na równym.



gienek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 13, 2004 21:20
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: gienek » pn sty 31, 2005 20:39

nawrotvw pisze:Przynajmniej powinien stać na równym.
@nawrotvw

Dzieki za wszystkie rady! Czy moglbys mi podpowiedziec jak wymienic termostat i czy samemu sie za to zabierac czy lepiej nie?
Mam ksiazke obslugi i napraw ale nigdzie nie widzialem jak to sie robi.



Awatar użytkownika
nawrotvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: śr sty 19, 2005 23:39
Lokalizacja: Koluszki
Kontakt:

Post autor: nawrotvw » pn sty 31, 2005 21:00

Niestety nie mam zielonego pojęcia jak wymienić termostat w MK III, a tak w ogóle to dlaczego chcesz go wymienić, silnik się nie nagrzewa?



gienek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 13, 2004 21:20
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: gienek » pn sty 31, 2005 21:05

dokladnie w czasie jazdy nie przekracz 70 stopni a jak postoje z wlaczony silnikiem temperatura rosnie do stukilu



Awatar użytkownika
nawrotvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: śr sty 19, 2005 23:39
Lokalizacja: Koluszki
Kontakt:

Post autor: nawrotvw » pn sty 31, 2005 21:22

No tak to może być termostat, jednak jak go wymienić zapytaj jakiegoś golfiarza. Pozdrawiam



gienek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 13, 2004 21:20
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: gienek » pn sty 31, 2005 22:11

Dzieki. Niestety zaden nie chce wlaczyc sie do rozmowy



dino84

Post autor: dino84 » wt lut 01, 2005 01:01

Kurcze jakbym cos wiedzial na ten temat to napisalbym, a tak nic :(



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 363 gości