Nie odpala po jezdzie, gasnie w czasie jazdy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

francmuz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt paź 07, 2005 08:47
Lokalizacja: Dolny Slask
Kontakt:

Nie odpala po jezdzie, gasnie w czasie jazdy

Post autor: francmuz » pt cze 16, 2006 09:34

Co moze byc przyczyna nastepujacych objawow:
1. Zimny silnik - jade 2-4 km. Zatrzymuje auto (np. na stacji benz.). Po czym probuje odpalic i nic z tego nie wychodzi - nawet nie probuje "krecic". Po 5-10 minutach zaskakuje od razu, jakby nigdy nic.
2. Ostatnio w czasie jazdy (silnik juz raczej cieply) silnik zaczyna sie momentami "dlawic" - zaczyna opadac i znowu podnosic sie wskazowka obrotow. Prawie zapalaja sie lampki kolo zegarow. Jak sie go nie podtrzyma na wyzszych obrotach na sile, to moze zgasnac.
3. Sa momenty, gdy wyczuwalny jest "samodzielne" poruszanie sie pedalu gazu. Szczegolnie gdy po jezdzie na wyzszych obrotach zaczynam gwaltowniej hamowac silnikiem (czyli cofam noge z pedalu gazu) - pedal gazu jakby sam sie wciska.
4. Poza tym, subiektywnie oceniam jakby gorzej pracuje 1 i drugi bieg - nie ma juz tyle "pary" przy wciskaniu gwaltowniejszym gazu. Jakby dodajac gazu czesc mocy gdzies sie rozchodzila.

Pytania:
1. Gdzie szukac przyczyny tych denerwujacych zachowan auta
2.Czy to kwestia elektryki czy moze raczej mechaniczny problem
3. Czytalem o roznych "fiksujacych" czujnikach np. temperatury. Jak moglbym je sprawdzic i czy mozna to zrobic we wlasnym zakresie?
4. Sprawdzanie "komputera" - co jest potrzebne by moc samemu cos takiego zrobic w swoim aucie?
5. Czy winny moze byc immobilizer? Jak go wylaczyc (odlaczyc) by moc to sprawdzic?

Dodatkowe info:
- akumulator nie byl zmieniany od przynajmniej 10 miesiecy (brak na nim daty produkcji, seria Budget)
- swiece wymienione na nowe
- kable do swiec - nie wiem ile juz maja - nie byly jeszcze wymieniane
- paski wymienione na nowe.

Bardzo prosze o kazda pomoc.

[ Dodano: Pią Cze 16, 2006 11:07 ]
Kilku znajomych podalo mi haslowo kilka spraw:
- silniczek krokowy
- filtr paliwa
- czujnik temperatury

Czy moze mi ktos wyjasnic role szczegolnie tego pierwszego?


Pozdrawiam
Francmuz

Zilly
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 08:43

Post autor: Zilly » pt cze 16, 2006 18:01

Ostatnio przerabiałem to u siebie też na gorącym silniku rozrusznik nie kręcił przyczyną była jakaś tulejka w rozruszniku i ogólny syf jaki tam się nazbierał ale mogą to być szczotki również. Silniczek krokowy to urządzenie które odpowiada za wolne obroty silnika, jest wkręcony w podstawę układu wtryskowego na śruby 'gwiazdki'. Przyczyną twoich problemów z obrotami może być silniczek krokowy zanim go wymienisz to najpierw spróbój ten twój wyczyścić benzyną. Najlepiej byłoby podpiąć auto do komputera tam wyjdzie czy to jest krokowy czy jakiś czujnik świruje. Szukaj warsztatu z diagnostyką komputerową bo w serwisie VW wołają 130 zł za podpięcie do kompa.



Grotu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: śr gru 22, 2004 19:17
Lokalizacja: Kartuzy
Kontakt:

Post autor: Grotu » pt cze 16, 2006 19:24

MIalem to samo.To jest prosta usterka.Zdejmij kopulke i wyczysc papierem sciernym nagar na palcu i odbiornikach pradu idacego na swiece.Pamietaj o kolejnosci podlaczonych kabli do kopulki.Jak po wyczyszczeniu po miesiacu znow sie zbierze otulina na elementach miedzianych to wymien kopulke i palec na nowe.


Golf III 1.8 90KM,Golf IV 1.9 TDI 90KM

francmuz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt paź 07, 2005 08:47
Lokalizacja: Dolny Slask
Kontakt:

Post autor: francmuz » ndz cze 18, 2006 15:46

Bylem u mechanika. Stwierdzil ze to czujnik Halla na 95 %. Wymienil go na nowy (bosch) - z roczna gwarancja. Jakby dalej byl problem powiedizal ze zamontuje stary czujnik, odda kase. Przetestowal komputer i sprawdzil ACCU.
Na razie jest Ok. Jakby co, dam znac


Pozdrawiam
Francmuz

aegiss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: śr cze 14, 2006 09:35
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: aegiss » śr cze 21, 2006 22:29

U mnie jest prawdopodobnie to samo - wie ktos gdzie jest ten czujnik i czy idzie go samemu wymienic? ( auto jedzie 2-3 km gasnie , po chwili zapalam i jade 2-3 km i znow gasnie). Ile to ustrojstwo bedzie mnie kosztowac?


Nie pytaj próżno,bo nikt sie nie dowie.Jaki nam koniec szykują bogowie.

vaclavo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pn gru 12, 2005 18:07
Lokalizacja: Tarnowskie Góry (Boruszowice)
Kontakt:

Post autor: vaclavo » czw cze 22, 2006 16:10

orygonał około 180zł, a tania podróba okołlo 80

Pozdrawiam


Był Golf MK3, było Polo 6N, a teraz mam Lwa :)

snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » sob cze 24, 2006 03:16

-> francmuz
Jak wygląda sytuacja po wymianie Halla. Objawy ustąpiły. Ile dałeś za czujnik+wymiana?


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 272 gości