Wymiana silnika w golfie 3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bear_zg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pt cze 09, 2006 00:43
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Wymiana silnika w golfie 3

Post autor: bear_zg » pt cze 09, 2006 00:57

Pytanko.
Mam problemik z moim autem. Mam GOLFA 3 1.8 GL 90KM no i silnik mi padł... tzn. bierze olej i nie ma cisnienia na cylindrach na trzech niecale 9 a na jednym niecale 8 atmosfer. Musze wybrac... robić remont czy kupić inny silnik. Remoncik jaki powinienem zrobic to planowanie glowicy, wymiana prowadnic zaworow, wymiana popychaczy, itd bez szlifu bloku i wymiany tłokow (mam nadzieje) . Zastanawiam sie nad kupnem silnika... mam oferte silnik 1.8 GT 90KM oznaczenie silnika ABS (tak jak moj silnik) ale nie wiem czy bedzie pasowal do mojego auta. jak to sprawdzić??

prosze o porade... z gory dziekuje

P.S czy ma ktoś do sprzedania elektryczny szyberdach do golfa 3 w sumie potrzebuje samego mechanizmu, uszkodzoną mam linke.



pushkin77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 22:01
Lokalizacja: (PL) KGR
Kontakt:

Post autor: pushkin77 » pt cze 09, 2006 01:17

hehehe.... jesli masz oferte na taki silnik jak Twój to dlaczego ma nie pasowac ????

pytanie - w jakiej kondycji jest ten "nowy" silnik ???



Awatar użytkownika
bear_zg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pt cze 09, 2006 00:43
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: bear_zg » pt cze 09, 2006 01:24

no niby wszystko gra bo oznaczenia sie zgadzaja!! z tym ze moja wersja jest GL a tamten silni GT!! nie wiem czy to robi jakas roznice. jezeli chodzi o kondycje to sprzedawca mowi ze ma przejechane 180tyś. oleju nie bierze ale nie wie jak jest z cisnieniem ale mowil ze jak na 90KM to kopniecie ma. ale wiadomo jak to jest jak sie kupuje na odleglosc... aa no i silnik jest bez osprzetu



Awatar użytkownika
lucas82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pt gru 02, 2005 13:30
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: lucas82 » pt cze 09, 2006 08:05

silnik masz dokładnie ten sam co u ciebie. GT to oznaczenie modelu (ty masz GL -tak jak ja :P) a oznaczenie ktore cie interesuje to ABS. Podejdzie na 150%. Ojciec montowal 1.8 z mk2 do passata b4 - w pasku byl ABS a z mk2 włożył RP z tym ze trzeba bylo troche podłubać - ale weszlo bez problemu!
Dodam ze u ojca pekla spinka na zaworze i sie wysunol - efekt byl taki ze go skrzywilo. Długo sie nie zastanawial i kupil wlasnie 1.8 z mk2 i to byl moim zdaniem blad bo za ten silnik dal 500 zl a i tak niedawno trzebabylo wymienic uszczelke pod glowica obrobic gniazda zaworowe, splanowac glowice, nowe prowadnice zaworow wylotowych itd. w sumie prawie 700zl z robota - jednym slowem trzeba bylo zrobic to wszystko co wystarczyloby zeby stary silnik uruchomic. Wracalem tym autem od mechaniora i powiem ze stary silnik chodzlił dużo lepiej, równiej ciszej itd. Dlatego warto sie zastanowic czy zmieniac silnik bo nie wieadomo co sie kupi a swoj znasz i wiesz jak jezdziles i jak on chodzi.


[size=167][url=http://www.vwslask.pl/]GRUPA ŚLĄSK[/url][/size]

Gofer śmiga na H&R -40/40 :D

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt cze 09, 2006 08:18

aZ tak dużo roboty to z tym nie ma. Jak nie pozamieniasz kabelków to sam przełożysz motor. Osprzęt i tak weźniesz od swojego silnika.



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » pt cze 09, 2006 08:30

A jak nowy też wkrótce padnie to co? Nie ma szans dojść jaki ten kupowany silnik miał prawdziwy przebieg, może te sugerowane 180 tys. a może i 280tys. A oleju nie bierze albo i bierze, nie sprawdzisz przy kupnie bo jak. Zresztą mój przy 270tys nie bierze oleju ma kompresję itp ale pytanie jak długo jeszcze? Ja osobiście bym za tę samą kasę zrobił remont i wiedziałbym co mam.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pt cze 09, 2006 14:08

Może to wbrew logice, ale zgodziłbym się z Cefaloidem. Pod jednym warunkiem - że masz pewność że to głowica, ewentualnie co do "dołu" to wymiana pierścionków. Mam 2 VW i wiem, że mały remontik głowicy i w jednym i w drugim sporo pomógł (przy 150 tkm passat, 293 tkm golf). A wsadzenie drugiego motoru to owszem jest wyjście, ale żebyś nie włożył czegoś, co już masz.
Czyli b. dokładna diagnoza najpierw, ewentualnie miej wstępnie nagrany drugi silnik, a temu po pomiarach zdejmij "kapelusz" (głowiczkę) i popatrz od środka (np. pomiar cylindrów średnicówką, "na oko" widoczne progi). Jak się okaże, że nie wymaga szlifu, to zrobiłbym co potrzeba z głowiczką plus ew. wym. pierścionki. Jak szlif - zostawiłbym i leciałbym po drugi motor.
Tyle, że przy ciśnieniu 8-9 atm, to musiałyby być nieźle popalone zawory albo wytarte prowadnice, żeby taki spadek był przez zawory.
Zmierz kompresję raz a potem drugi raz z próbą olejową, jak "na mokro" ciśnienie sprężania pójdzie ostro w górę, to "dół" masz zjechany. Jak nie wzrośnie znacząco - głowica. Można przemierzyć jeszcze ciśnienie oleju, czy pompa/panewki się nie kończą.
A w ogóle ile masz przejechane?



Awatar użytkownika
bear_zg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pt cze 09, 2006 00:43
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: bear_zg » pt cze 09, 2006 14:38

jakies 200tys. z tym ze jakies 30 tyś. wczesniej założyłem GAZ.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt cze 09, 2006 14:58

bear_zg pisze:jakies 200tys. z tym ze jakies 30 tyś. wczesniej założyłem GAZ.
nic nie piszesz czemu sprawdzałeś spężanie. czy coś się dzieje złego. Olej berze? Słaby? 200 tyś to możliwe jeśli ktoś tym autem bez oleju jeździł albo w rajdach uczestniczył.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

presario
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: czw lis 03, 2005 08:35
Lokalizacja: stargard
Kontakt:

Post autor: presario » wt cze 13, 2006 00:52

ehh moj ma prawie 260 tys....i ...jestem pewien jego przebiegu i mysle ze troszke jeszcze pojezdzi, ogolnie rzeczy biorac...wiekszosc golf ma przekrecone silniki, nawet niemcy przyjezdzaja zeby je przestawic...zeby "glupi" polaczek sie podniecil ze ma malo przejechane..a u Cibeie jak na 200 tys km.. to dziwne ze juz silniczek padl..moze naprawde ktos zapomnial ze trzeba wlewac olej..i troche nim tak jezdzil..pozdr



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt cze 13, 2006 11:11

bear_zg pisze:jakies 200tys. z tym ze jakies 30 tyś. wczesniej założyłem GAZ.
Dziwne żeby przy tym przebiegu tak było. Przy 350-400 to i owszem. Albo katowany, albo zaniedbywany (wymiany oleju, itp), albo ma w rzeczywistości znacznie większy przebieg.
Albo w przeszłości miał jakąś przygodę (np. przegrzanie z przytarciem i zapieczeniem pierścieni itp.).



Awatar użytkownika
Zehlen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt wrz 30, 2005 10:41
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Zehlen » wt cze 13, 2006 11:57

Podłącze się do tego tematu..
Szykuje mi się remont silnika,albo wymiana

Posiadam w Golfinie 1,4

Teraz pytanie: wejdzie bez problemów 1,8 ABS ?
Zawsze chciałem mieć pare koni więcej i akurat będzie okazja. Skrzynie będzie trzeba dać od 1,8 bo mam 4 biegową.

Słyszałem,ze wersje z silnikami 1,4 miały inną komore silnika.. nie chce mi się w to wierzyć bo niemcy nie robią zadnych udziwnień.

Będe wdzięczny za odpowiedzi jak i jakieś linki do konkretnego tematu. Sam szukałem ale bezskutecznie.

Pozdrawiam, Łukasz.


Czasami nachodzi mnie ochota na VR6

Goffer3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Goffer3 » wt cze 13, 2006 12:02

Panowie, mam pytanie, bo mówicie że silnik ABS jest taki sam w GT i GL i to się zgadza ale chyba sprzęgło w GT jest większe i co za tym idzie skrzynia biegów też jest inna, zgadza się, czy może się myle?



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32782
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » wt cze 13, 2006 12:16

omg.... dlaczego sądzisz ze w wyższej wersji wyposażeniowej a przy tym samym silniku sprzęgło ma być większe...? :| GL i GT to tylko umowne nazwy wersji wyposażeniowych, nie mające nic wspólnego z jakąś specjalną budową silnika....


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 70 gości