Wymiana silnika w golfie 3
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana silnika w golfie 3
Pytanko.
Mam problemik z moim autem. Mam GOLFA 3 1.8 GL 90KM no i silnik mi padł... tzn. bierze olej i nie ma cisnienia na cylindrach na trzech niecale 9 a na jednym niecale 8 atmosfer. Musze wybrac... robić remont czy kupić inny silnik. Remoncik jaki powinienem zrobic to planowanie glowicy, wymiana prowadnic zaworow, wymiana popychaczy, itd bez szlifu bloku i wymiany tłokow (mam nadzieje) . Zastanawiam sie nad kupnem silnika... mam oferte silnik 1.8 GT 90KM oznaczenie silnika ABS (tak jak moj silnik) ale nie wiem czy bedzie pasowal do mojego auta. jak to sprawdzić??
prosze o porade... z gory dziekuje
P.S czy ma ktoś do sprzedania elektryczny szyberdach do golfa 3 w sumie potrzebuje samego mechanizmu, uszkodzoną mam linke.
Mam problemik z moim autem. Mam GOLFA 3 1.8 GL 90KM no i silnik mi padł... tzn. bierze olej i nie ma cisnienia na cylindrach na trzech niecale 9 a na jednym niecale 8 atmosfer. Musze wybrac... robić remont czy kupić inny silnik. Remoncik jaki powinienem zrobic to planowanie glowicy, wymiana prowadnic zaworow, wymiana popychaczy, itd bez szlifu bloku i wymiany tłokow (mam nadzieje) . Zastanawiam sie nad kupnem silnika... mam oferte silnik 1.8 GT 90KM oznaczenie silnika ABS (tak jak moj silnik) ale nie wiem czy bedzie pasowal do mojego auta. jak to sprawdzić??
prosze o porade... z gory dziekuje
P.S czy ma ktoś do sprzedania elektryczny szyberdach do golfa 3 w sumie potrzebuje samego mechanizmu, uszkodzoną mam linke.
no niby wszystko gra bo oznaczenia sie zgadzaja!! z tym ze moja wersja jest GL a tamten silni GT!! nie wiem czy to robi jakas roznice. jezeli chodzi o kondycje to sprzedawca mowi ze ma przejechane 180tyś. oleju nie bierze ale nie wie jak jest z cisnieniem ale mowil ze jak na 90KM to kopniecie ma. ale wiadomo jak to jest jak sie kupuje na odleglosc... aa no i silnik jest bez osprzetu
silnik masz dokładnie ten sam co u ciebie. GT to oznaczenie modelu (ty masz GL -tak jak ja ) a oznaczenie ktore cie interesuje to ABS. Podejdzie na 150%. Ojciec montowal 1.8 z mk2 do passata b4 - w pasku byl ABS a z mk2 włożył RP z tym ze trzeba bylo troche podłubać - ale weszlo bez problemu!
Dodam ze u ojca pekla spinka na zaworze i sie wysunol - efekt byl taki ze go skrzywilo. Długo sie nie zastanawial i kupil wlasnie 1.8 z mk2 i to byl moim zdaniem blad bo za ten silnik dal 500 zl a i tak niedawno trzebabylo wymienic uszczelke pod glowica obrobic gniazda zaworowe, splanowac glowice, nowe prowadnice zaworow wylotowych itd. w sumie prawie 700zl z robota - jednym slowem trzeba bylo zrobic to wszystko co wystarczyloby zeby stary silnik uruchomic. Wracalem tym autem od mechaniora i powiem ze stary silnik chodzlił dużo lepiej, równiej ciszej itd. Dlatego warto sie zastanowic czy zmieniac silnik bo nie wieadomo co sie kupi a swoj znasz i wiesz jak jezdziles i jak on chodzi.
Dodam ze u ojca pekla spinka na zaworze i sie wysunol - efekt byl taki ze go skrzywilo. Długo sie nie zastanawial i kupil wlasnie 1.8 z mk2 i to byl moim zdaniem blad bo za ten silnik dal 500 zl a i tak niedawno trzebabylo wymienic uszczelke pod glowica obrobic gniazda zaworowe, splanowac glowice, nowe prowadnice zaworow wylotowych itd. w sumie prawie 700zl z robota - jednym slowem trzeba bylo zrobic to wszystko co wystarczyloby zeby stary silnik uruchomic. Wracalem tym autem od mechaniora i powiem ze stary silnik chodzlił dużo lepiej, równiej ciszej itd. Dlatego warto sie zastanowic czy zmieniac silnik bo nie wieadomo co sie kupi a swoj znasz i wiesz jak jezdziles i jak on chodzi.
[size=167][url=http://www.vwslask.pl/]GRUPA ŚLĄSK[/url][/size]
Gofer śmiga na H&R -40/40 :D
Gofer śmiga na H&R -40/40 :D
A jak nowy też wkrótce padnie to co? Nie ma szans dojść jaki ten kupowany silnik miał prawdziwy przebieg, może te sugerowane 180 tys. a może i 280tys. A oleju nie bierze albo i bierze, nie sprawdzisz przy kupnie bo jak. Zresztą mój przy 270tys nie bierze oleju ma kompresję itp ale pytanie jak długo jeszcze? Ja osobiście bym za tę samą kasę zrobił remont i wiedziałbym co mam.
Może to wbrew logice, ale zgodziłbym się z Cefaloidem. Pod jednym warunkiem - że masz pewność że to głowica, ewentualnie co do "dołu" to wymiana pierścionków. Mam 2 VW i wiem, że mały remontik głowicy i w jednym i w drugim sporo pomógł (przy 150 tkm passat, 293 tkm golf). A wsadzenie drugiego motoru to owszem jest wyjście, ale żebyś nie włożył czegoś, co już masz.
Czyli b. dokładna diagnoza najpierw, ewentualnie miej wstępnie nagrany drugi silnik, a temu po pomiarach zdejmij "kapelusz" (głowiczkę) i popatrz od środka (np. pomiar cylindrów średnicówką, "na oko" widoczne progi). Jak się okaże, że nie wymaga szlifu, to zrobiłbym co potrzeba z głowiczką plus ew. wym. pierścionki. Jak szlif - zostawiłbym i leciałbym po drugi motor.
Tyle, że przy ciśnieniu 8-9 atm, to musiałyby być nieźle popalone zawory albo wytarte prowadnice, żeby taki spadek był przez zawory.
Zmierz kompresję raz a potem drugi raz z próbą olejową, jak "na mokro" ciśnienie sprężania pójdzie ostro w górę, to "dół" masz zjechany. Jak nie wzrośnie znacząco - głowica. Można przemierzyć jeszcze ciśnienie oleju, czy pompa/panewki się nie kończą.
A w ogóle ile masz przejechane?
Czyli b. dokładna diagnoza najpierw, ewentualnie miej wstępnie nagrany drugi silnik, a temu po pomiarach zdejmij "kapelusz" (głowiczkę) i popatrz od środka (np. pomiar cylindrów średnicówką, "na oko" widoczne progi). Jak się okaże, że nie wymaga szlifu, to zrobiłbym co potrzeba z głowiczką plus ew. wym. pierścionki. Jak szlif - zostawiłbym i leciałbym po drugi motor.
Tyle, że przy ciśnieniu 8-9 atm, to musiałyby być nieźle popalone zawory albo wytarte prowadnice, żeby taki spadek był przez zawory.
Zmierz kompresję raz a potem drugi raz z próbą olejową, jak "na mokro" ciśnienie sprężania pójdzie ostro w górę, to "dół" masz zjechany. Jak nie wzrośnie znacząco - głowica. Można przemierzyć jeszcze ciśnienie oleju, czy pompa/panewki się nie kończą.
A w ogóle ile masz przejechane?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nic nie piszesz czemu sprawdzałeś spężanie. czy coś się dzieje złego. Olej berze? Słaby? 200 tyś to możliwe jeśli ktoś tym autem bez oleju jeździł albo w rajdach uczestniczył.bear_zg pisze:jakies 200tys. z tym ze jakies 30 tyś. wczesniej założyłem GAZ.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
ehh moj ma prawie 260 tys....i ...jestem pewien jego przebiegu i mysle ze troszke jeszcze pojezdzi, ogolnie rzeczy biorac...wiekszosc golf ma przekrecone silniki, nawet niemcy przyjezdzaja zeby je przestawic...zeby "glupi" polaczek sie podniecil ze ma malo przejechane..a u Cibeie jak na 200 tys km.. to dziwne ze juz silniczek padl..moze naprawde ktos zapomnial ze trzeba wlewac olej..i troche nim tak jezdzil..pozdr
Dziwne żeby przy tym przebiegu tak było. Przy 350-400 to i owszem. Albo katowany, albo zaniedbywany (wymiany oleju, itp), albo ma w rzeczywistości znacznie większy przebieg.bear_zg pisze:jakies 200tys. z tym ze jakies 30 tyś. wczesniej założyłem GAZ.
Albo w przeszłości miał jakąś przygodę (np. przegrzanie z przytarciem i zapieczeniem pierścieni itp.).
Podłącze się do tego tematu..
Szykuje mi się remont silnika,albo wymiana
Posiadam w Golfinie 1,4
Teraz pytanie: wejdzie bez problemów 1,8 ABS ?
Zawsze chciałem mieć pare koni więcej i akurat będzie okazja. Skrzynie będzie trzeba dać od 1,8 bo mam 4 biegową.
Słyszałem,ze wersje z silnikami 1,4 miały inną komore silnika.. nie chce mi się w to wierzyć bo niemcy nie robią zadnych udziwnień.
Będe wdzięczny za odpowiedzi jak i jakieś linki do konkretnego tematu. Sam szukałem ale bezskutecznie.
Pozdrawiam, Łukasz.
Szykuje mi się remont silnika,albo wymiana
Posiadam w Golfinie 1,4
Teraz pytanie: wejdzie bez problemów 1,8 ABS ?
Zawsze chciałem mieć pare koni więcej i akurat będzie okazja. Skrzynie będzie trzeba dać od 1,8 bo mam 4 biegową.
Słyszałem,ze wersje z silnikami 1,4 miały inną komore silnika.. nie chce mi się w to wierzyć bo niemcy nie robią zadnych udziwnień.
Będe wdzięczny za odpowiedzi jak i jakieś linki do konkretnego tematu. Sam szukałem ale bezskutecznie.
Pozdrawiam, Łukasz.
Czasami nachodzi mnie ochota na VR6
omg.... dlaczego sądzisz ze w wyższej wersji wyposażeniowej a przy tym samym silniku sprzęgło ma być większe...? GL i GT to tylko umowne nazwy wersji wyposażeniowych, nie mające nic wspólnego z jakąś specjalną budową silnika....
Nocne Mary Squad
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję.
Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 70 gości