twarde węże układu chłodzenia w passacie TD 1.9 Pomocy!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rubik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn kwie 17, 2006 18:43
Lokalizacja: Świecie

twarde węże układu chłodzenia w passacie TD 1.9 Pomocy!!

Post autor: rubik » ndz kwie 23, 2006 20:52

Chodzi mi o VW Passata TD 1.9 rok produkcji 1993. Mam kłopot : po przejechaniu 20 km w samochodzie powstają twarde węże układu chłodzenia łączące chłodnicę, silnik i termostat. Po odkręceniu korka płyn wybucha do góry ze zbiorniczka wyrównawczego - powstaje ciśnienie.Co to może być , dlaczego się tak dzieje? Czy układ w tych samochodach może być zapowietrzony?A może winny jest termostat? Prosze o pomoc! Pozdrawiam



pushkin77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 22:01
Lokalizacja: (PL) KGR
Kontakt:

Post autor: pushkin77 » ndz kwie 23, 2006 21:00

sprawdz czy masz drozny przewod przelewowy idacy do zbiorniczka wyrownawczego.... mialem podobny przypadek ze wywalało mi plyn robiac fontanne w zbiorniczku



cinek11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 16:21
Lokalizacja: B_vwCE

Post autor: cinek11 » ndz kwie 23, 2006 21:37

uszczelka pod głowica ci poszła



pushkin77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 22:01
Lokalizacja: (PL) KGR
Kontakt:

Post autor: pushkin77 » ndz kwie 23, 2006 22:14

a ja bym jednak sprawdzil odpowietrzenie......



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » ndz kwie 23, 2006 22:37

pushkin77 pisze:a ja bym jednak sprawdzil odpowietrzenie......
Dokładnie jeśli zaraz po odpaleniu (na zimnym silniku) nie wyrzuca płynu to nie jest uszczelka tylko korek od zbiorniczka...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz kwie 23, 2006 22:47

palen pisze:korek od zbiorniczka...
Wiesz co, w swoim 1V ogladałem ten korek z każdej strony i injak tam nie znalazłem otworka ani spężynki... jakis zaworek jednak tam być musi??? P.S.rubik w układzie chłodzenia twojego samochodu zwiekszone ciśnienie jest rzeczą normalna i służy podniesieniu temperatury wrzenia cieczy chłodzącej - patrz fizyka dla liceum ;) Pozdrówka



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pn kwie 24, 2006 07:45

stonefree pisze:Wiesz co, w swoim 1V ogladałem ten korek z każdej strony i injak tam nie znalazłem otworka ani spężynki...
A jednak jest. :bigok: Tylko poszukaj od wewnętrznej strony :bajer:


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn kwie 24, 2006 08:58

hmm.jak powstaje cisnienie to dobrze bo uklad jest cisnieniowy i powinno tak byc jakby nie bylo to wtedy jest problem,nia na darmo mowia ze jak weze sa twarde to pompa dobrze daje i zeby nie odkrecac korka bo moze wyleciec i poparzyc.ja mysle ze jek jest wszystko ok.



Awatar użytkownika
leviticus_1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw lis 10, 2005 23:51
Lokalizacja: OSTRÓDA

Post autor: leviticus_1 » pn cze 12, 2006 20:30

Sprawa prosta..jeżeli węże twarde to na bank uszczelka pod głowicą lub nie daj bożę pęknięta sama głowica, jednak to sporadyczne przypadki..najlepiej sprawdzić kompresję silnika, jak za mała to powietrze śmiga bokami..następnie sprawdż czy na korku od olekju nie robi się "majonez" tO OZNACZA ŻE MASZ PŁYN W OLEJU...i SPRZWDŹ NA ODWRT CZU NIE MASZ OLEJU W PŁYnie chłodzącym....węź się chłopie za to szybko zanim ci blok rozwali...



malolat
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: pn lut 07, 2005 17:41
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: malolat » pn cze 12, 2006 23:45

to znaczy ze jest cieply, a jaka temperature pokazuje na wskazniku?? temperatura oleju jaka? wiatraki sie wlaczaja?? moze ten uklad jest zapchany jakims kamieniem czy cos...

jak masz cieple weze i do tego twarde to chyba raczej nikt nie okreca kurka, nie ?
bo jak odkrecisz to cisnienie spada, to temperatura wrzenia wody rowniez, i momentalnie prawie cala woda wygotowywuje sie...



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt cze 13, 2006 21:34

leviticus_1 pisze:Sprawa prosta..
W układzie chłodzenia panuje podwyższone cisnienie celem polepszenia jego sprawności i podwyższenia temperatury wrzenie płynu chłodzącego!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 119 gości