nierówne obroty, gaśnie - na benzynie (mk2) (1.3 NZ)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
IRQMISHELL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr gru 29, 2004 11:54
Lokalizacja: SIEDLCE - okolice
Kontakt:

nierówne obroty, gaśnie - na benzynie (mk2) (1.3 NZ)

Post autor: IRQMISHELL » pt sty 28, 2005 13:42

Witam wszystkich

Posiadam VW Golf mk2 1.3 kat (silnik NZ), z wsatwionym gazem.

Odpalam na bezynie, silnik załapuje ale za chwilę gaśnie. Pdrugim albo trzecim razie silnik chodzi po chwili obroty skaczą 200 -1200, do tego stopnia że samochód drży i mruga lampka od ładowania. Po oprzełaczeniu na gaz się uspokaja. Zdarza się że zgaśnie jak z wysokich obrotów wyrzucę na luz.

Aha obroty skaczą bardziej gdy się włączy światła.

Dzisiaj próbowałem pojeżdzić na benzynie i samochód gasł bardzo często przy ruszaniu czy zmianie biegów.

Co to może być?

Sprawdziłem odmę, wymieniłem: świece, przewody wysokiego napięcia, palec rozdzielacza kopułkę, regulator napięcia w alternatorze.

Czy sonda lambda by dawała takie objawy, gdy przełacze na gaz jest dobrze (generalnie dużo lepiej),

Ireneusz Michalak



MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » pt sty 28, 2005 14:36

hej,

czy masz instalacje gazowa I czy II generacji? tzn z kompueterem sterowanym sonda czy najtansza najprostsza sterowana manualnie??

Jezeli ta drugo to jest bardzo prawdopodobne ze gaz sonde ci wykosil wlasnie. Odepnij ja i zobacz cze bedzie dobrze, jak tak to znaczy ze sonda poszla sie kochac :crazy: . Obok kolektrora ssacego jest zestaw 3 wtyczek (w okolicach serwo) jedna z nich od sondy jest.... odepnij i napisz co sie dzieje


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
collo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: sob sty 01, 2005 18:06
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: collo » pt sty 28, 2005 20:32

ta najdluzsza wtyczka stojac przodem do auta ona jest w poprzek odepnij i pojezdzij



artek54

Walnięta Sonda Lambda

Post autor: artek54 » sob sty 29, 2005 00:42

Odłącz sonde lambda jak obroty na benzynie sie uspokoją będzie to ozanczać że komputer przeszedł w stan awaryjny i wyśrodkował dawke paliwa. Co inaczej ozanczać będzie że to sonda walnięta jest:)!!
Dziś trudno mi jeszcze mówić, że jestem szczęśliwym użytkownikiem MK2 1.3 NZ dlatego że miałem to samo co ty i dziś wymieniłem sonde. Diagnoza wykazała że stara zatrzymała się na pozycji mieszanki wzbogacnej wiec komputer sztucznie wymuszał zubożoną mieszanke co powodowało skoki obrotów, gaśnięcie i problemy z ruszeniem ze swiateł.
Jak jesteś ze śląska polecam kupić u gościa w Chrzanowie ul Oświęcimska 71 firma Auto Gaz. Lub od niego na allegro http://www.allegro.pl/show_item.php?item=40657871 , sprzedaje sonde 4 przewodową ale można ją zastosować do naszego autka bo czwarty przewód w nowszych Golfach to dodatkowa masa i gość ją poprostu podpina. Sonda jest autoryzowana przez VW sam sprawdziłem przed montarzem w moim MK2 1.3 NZ Aha ja też jezdziłem po mechanikach i wymieniłem filtr paliwa swiece poczysciłem styki i nic dopiero jak odłączyłem sonde to sie uspokoił. Dobra kończe ten wywód pisz na GG co tobie wyszło może ja naucze sie czegoś nowego:) Ps. ja nie mam Gazu!!



dioob
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 18:20
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: dioob » sob sty 29, 2005 12:41

A jak długo masz gaz? :chytry:
Czy wbaku miałes benzyne jak jexdziłeś na gazie, moze pompka paliwa wysiadła. :chytry:


...pomału do celu......w planach Suka GS 500, na początek oby sił wystarczyło :hmm:

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob sty 29, 2005 20:40

a nie huka na gazie moze przeplywke trafilo?? najlepiej bedzie jak dobry diagnosta sprawdzi wszystko moze sie okazac taniej niz metoda prób i bledow


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

dzwono

Post autor: dzwono » sob sty 29, 2005 22:38

witam.sonda lambda to jedno druga sprawa moze byc uszkodzone serwo.sprawdz przewod cisnieniowy ktory prowadzi od serwa do kolektora ssacego.moge sie mylic.
narka DZWONO 1.9D



MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » ndz sty 30, 2005 00:19

dzwono pisze:witam.sonda lambda to jedno druga sprawa moze byc uszkodzone serwo.sprawdz przewod cisnieniowy ktory prowadzi od serwa do kolektora ssacego.moge sie mylic.
narka DZWONO 1.9D


ale wtedy chyba by tez hamulce mial slabe/ciezkie,
jak przewod by byl przerwany IMHO


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

artek54

A propo

Post autor: artek54 » ndz sty 30, 2005 03:12

Apropo Sondy lambda i całości, jak pisałem wyżej wymieniłem sonde i sie uspokoiły obroty ale teraz mam wrażenie, że jak włącze ogrzewanie tylnej szyby (swiatła terz ale same swiatła nie mają wpływu) wtedy obroty zaczynają pływać na wolnych. Co to może być, potrzrebuje kolejnych rad??? pomocy!! Mam MK3 1.3 NZ na wtryskach.



Awatar użytkownika
collo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: sob sty 01, 2005 18:06
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: collo » ndz sty 30, 2005 18:50

ogrzwewanie tylnej szyby i zapalniczka sa to jedene z najwiekszych pobieraczy pradu / przy odpalonym silniku/ moze wystarczy lekko podkrecic obroty.



Awatar użytkownika
IRQMISHELL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr gru 29, 2004 11:54
Lokalizacja: SIEDLCE - okolice
Kontakt:

Post autor: IRQMISHELL » czw lut 03, 2005 15:31

dziekuje za rady

Odłączyłem sonde i było jeszcze gorzej, tzn przejechałem tylko kawałek i mi nawet nie zgasł, ale obroty na wolnych obrotach sa dalej nierówne, natomiast zaczął szarpać nawet na wysokich obrotach.

Mam gaz ze skrzyneczka z napisem lamda-gas i na gazie jest całkiem dobrze, wiec wskazania sondy sa odczytywane.

Moze instalacja elektryczna jest kiepska, bo tylko czasami poswietlenie zegarka zaświeca.

Pompka jest OK bo zawsze była benzyna.

aha czasami przy przełaczaniu z benzyny na gaz potrafi strzelić

Cóż muszę pomęczyć mojego gazownika.



Awatar użytkownika
guli
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:07
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: guli » czw lut 03, 2005 17:52

Zajrzyjczy nie masz poprzerywanej odmy od skrzyni korbowej U mnie pęknięty był wąż i łapał fałszywe powietrze.



Awatar użytkownika
Pzwmichu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: śr paź 13, 2004 21:38
Lokalizacja: Gozdnica
Kontakt:

Post autor: Pzwmichu » czw lut 03, 2005 20:41

Miałem ten sam problem. I dzisiaj go rozwiązałem.
Mianowicie zatankowałem na innej stacji i od razu zauważyłem poprawę. Późźniej odłączyłem aku na 15 min. i jak ręką odjął. Rzadnych skoków obrotów, nie gaśnie i jest ok.


GOLF 1.8 RP 90r. full wypass.

Awatar użytkownika
IRQMISHELL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr gru 29, 2004 11:54
Lokalizacja: SIEDLCE - okolice
Kontakt:

Diagnoza

Post autor: IRQMISHELL » wt lut 22, 2005 09:24

dziękuje za otrzymane rady i oczekuje dalszych.
VW golf II 1.3 kat (silnik NZ)

Byłem u elektronika samochodowego. Mam zepsuty przepływomierz.
Nie wiem czy wymieniać. Na gazie jeździ dobrze. Obawiam się że jak mi strzeli na gazie to ten nowy też się zepsuje. Może ktoś z was ma doświadczenie z gazem i przepływomierzem.

Mam istalcję gazową za 1300 zł, ze sterownikiem z napisem lambda-gas.

mój gazownik radził mi przełączać na gaz na postoju. Aby przełaczyć musiałem przygazować zdjąć gaz i znowu przygazować. W tym momencie zdarzało sie ze strzelał silnik. Dopiero teraz dowiedziałem sie że mogą ustawić przełacznik w pozycji benzyna, przejechać kawałek i ustawić w pozycji auto. Wtedy nie strzela.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 340 gości