nierówne obroty, gaśnie - na benzynie (mk2) (1.3 NZ)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- IRQMISHELL
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: śr gru 29, 2004 11:54
- Lokalizacja: SIEDLCE - okolice
- Kontakt:
nierówne obroty, gaśnie - na benzynie (mk2) (1.3 NZ)
Witam wszystkich
Posiadam VW Golf mk2 1.3 kat (silnik NZ), z wsatwionym gazem.
Odpalam na bezynie, silnik załapuje ale za chwilę gaśnie. Pdrugim albo trzecim razie silnik chodzi po chwili obroty skaczą 200 -1200, do tego stopnia że samochód drży i mruga lampka od ładowania. Po oprzełaczeniu na gaz się uspokaja. Zdarza się że zgaśnie jak z wysokich obrotów wyrzucę na luz.
Aha obroty skaczą bardziej gdy się włączy światła.
Dzisiaj próbowałem pojeżdzić na benzynie i samochód gasł bardzo często przy ruszaniu czy zmianie biegów.
Co to może być?
Sprawdziłem odmę, wymieniłem: świece, przewody wysokiego napięcia, palec rozdzielacza kopułkę, regulator napięcia w alternatorze.
Czy sonda lambda by dawała takie objawy, gdy przełacze na gaz jest dobrze (generalnie dużo lepiej),
Ireneusz Michalak
Posiadam VW Golf mk2 1.3 kat (silnik NZ), z wsatwionym gazem.
Odpalam na bezynie, silnik załapuje ale za chwilę gaśnie. Pdrugim albo trzecim razie silnik chodzi po chwili obroty skaczą 200 -1200, do tego stopnia że samochód drży i mruga lampka od ładowania. Po oprzełaczeniu na gaz się uspokaja. Zdarza się że zgaśnie jak z wysokich obrotów wyrzucę na luz.
Aha obroty skaczą bardziej gdy się włączy światła.
Dzisiaj próbowałem pojeżdzić na benzynie i samochód gasł bardzo często przy ruszaniu czy zmianie biegów.
Co to może być?
Sprawdziłem odmę, wymieniłem: świece, przewody wysokiego napięcia, palec rozdzielacza kopułkę, regulator napięcia w alternatorze.
Czy sonda lambda by dawała takie objawy, gdy przełacze na gaz jest dobrze (generalnie dużo lepiej),
Ireneusz Michalak
hej,
czy masz instalacje gazowa I czy II generacji? tzn z kompueterem sterowanym sonda czy najtansza najprostsza sterowana manualnie??
Jezeli ta drugo to jest bardzo prawdopodobne ze gaz sonde ci wykosil wlasnie. Odepnij ja i zobacz cze bedzie dobrze, jak tak to znaczy ze sonda poszla sie kochac . Obok kolektrora ssacego jest zestaw 3 wtyczek (w okolicach serwo) jedna z nich od sondy jest.... odepnij i napisz co sie dzieje
czy masz instalacje gazowa I czy II generacji? tzn z kompueterem sterowanym sonda czy najtansza najprostsza sterowana manualnie??
Jezeli ta drugo to jest bardzo prawdopodobne ze gaz sonde ci wykosil wlasnie. Odepnij ja i zobacz cze bedzie dobrze, jak tak to znaczy ze sonda poszla sie kochac . Obok kolektrora ssacego jest zestaw 3 wtyczek (w okolicach serwo) jedna z nich od sondy jest.... odepnij i napisz co sie dzieje
[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
Walnięta Sonda Lambda
Odłącz sonde lambda jak obroty na benzynie sie uspokoją będzie to ozanczać że komputer przeszedł w stan awaryjny i wyśrodkował dawke paliwa. Co inaczej ozanczać będzie że to sonda walnięta jest:)!!
Dziś trudno mi jeszcze mówić, że jestem szczęśliwym użytkownikiem MK2 1.3 NZ dlatego że miałem to samo co ty i dziś wymieniłem sonde. Diagnoza wykazała że stara zatrzymała się na pozycji mieszanki wzbogacnej wiec komputer sztucznie wymuszał zubożoną mieszanke co powodowało skoki obrotów, gaśnięcie i problemy z ruszeniem ze swiateł.
Jak jesteś ze śląska polecam kupić u gościa w Chrzanowie ul Oświęcimska 71 firma Auto Gaz. Lub od niego na allegro http://www.allegro.pl/show_item.php?item=40657871 , sprzedaje sonde 4 przewodową ale można ją zastosować do naszego autka bo czwarty przewód w nowszych Golfach to dodatkowa masa i gość ją poprostu podpina. Sonda jest autoryzowana przez VW sam sprawdziłem przed montarzem w moim MK2 1.3 NZ Aha ja też jezdziłem po mechanikach i wymieniłem filtr paliwa swiece poczysciłem styki i nic dopiero jak odłączyłem sonde to sie uspokoił. Dobra kończe ten wywód pisz na GG co tobie wyszło może ja naucze sie czegoś nowego:) Ps. ja nie mam Gazu!!
Dziś trudno mi jeszcze mówić, że jestem szczęśliwym użytkownikiem MK2 1.3 NZ dlatego że miałem to samo co ty i dziś wymieniłem sonde. Diagnoza wykazała że stara zatrzymała się na pozycji mieszanki wzbogacnej wiec komputer sztucznie wymuszał zubożoną mieszanke co powodowało skoki obrotów, gaśnięcie i problemy z ruszeniem ze swiateł.
Jak jesteś ze śląska polecam kupić u gościa w Chrzanowie ul Oświęcimska 71 firma Auto Gaz. Lub od niego na allegro http://www.allegro.pl/show_item.php?item=40657871 , sprzedaje sonde 4 przewodową ale można ją zastosować do naszego autka bo czwarty przewód w nowszych Golfach to dodatkowa masa i gość ją poprostu podpina. Sonda jest autoryzowana przez VW sam sprawdziłem przed montarzem w moim MK2 1.3 NZ Aha ja też jezdziłem po mechanikach i wymieniłem filtr paliwa swiece poczysciłem styki i nic dopiero jak odłączyłem sonde to sie uspokoił. Dobra kończe ten wywód pisz na GG co tobie wyszło może ja naucze sie czegoś nowego:) Ps. ja nie mam Gazu!!
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
a nie huka na gazie moze przeplywke trafilo?? najlepiej bedzie jak dobry diagnosta sprawdzi wszystko moze sie okazac taniej niz metoda prób i bledow
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
dzwono pisze:witam.sonda lambda to jedno druga sprawa moze byc uszkodzone serwo.sprawdz przewod cisnieniowy ktory prowadzi od serwa do kolektora ssacego.moge sie mylic.
narka DZWONO 1.9D
ale wtedy chyba by tez hamulce mial slabe/ciezkie,
jak przewod by byl przerwany IMHO
[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
A propo
Apropo Sondy lambda i całości, jak pisałem wyżej wymieniłem sonde i sie uspokoiły obroty ale teraz mam wrażenie, że jak włącze ogrzewanie tylnej szyby (swiatła terz ale same swiatła nie mają wpływu) wtedy obroty zaczynają pływać na wolnych. Co to może być, potrzrebuje kolejnych rad??? pomocy!! Mam MK3 1.3 NZ na wtryskach.
- IRQMISHELL
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: śr gru 29, 2004 11:54
- Lokalizacja: SIEDLCE - okolice
- Kontakt:
dziekuje za rady
Odłączyłem sonde i było jeszcze gorzej, tzn przejechałem tylko kawałek i mi nawet nie zgasł, ale obroty na wolnych obrotach sa dalej nierówne, natomiast zaczął szarpać nawet na wysokich obrotach.
Mam gaz ze skrzyneczka z napisem lamda-gas i na gazie jest całkiem dobrze, wiec wskazania sondy sa odczytywane.
Moze instalacja elektryczna jest kiepska, bo tylko czasami poswietlenie zegarka zaświeca.
Pompka jest OK bo zawsze była benzyna.
aha czasami przy przełaczaniu z benzyny na gaz potrafi strzelić
Cóż muszę pomęczyć mojego gazownika.
Odłączyłem sonde i było jeszcze gorzej, tzn przejechałem tylko kawałek i mi nawet nie zgasł, ale obroty na wolnych obrotach sa dalej nierówne, natomiast zaczął szarpać nawet na wysokich obrotach.
Mam gaz ze skrzyneczka z napisem lamda-gas i na gazie jest całkiem dobrze, wiec wskazania sondy sa odczytywane.
Moze instalacja elektryczna jest kiepska, bo tylko czasami poswietlenie zegarka zaświeca.
Pompka jest OK bo zawsze była benzyna.
aha czasami przy przełaczaniu z benzyny na gaz potrafi strzelić
Cóż muszę pomęczyć mojego gazownika.
- IRQMISHELL
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: śr gru 29, 2004 11:54
- Lokalizacja: SIEDLCE - okolice
- Kontakt:
Diagnoza
dziękuje za otrzymane rady i oczekuje dalszych.
VW golf II 1.3 kat (silnik NZ)
Byłem u elektronika samochodowego. Mam zepsuty przepływomierz.
Nie wiem czy wymieniać. Na gazie jeździ dobrze. Obawiam się że jak mi strzeli na gazie to ten nowy też się zepsuje. Może ktoś z was ma doświadczenie z gazem i przepływomierzem.
Mam istalcję gazową za 1300 zł, ze sterownikiem z napisem lambda-gas.
mój gazownik radził mi przełączać na gaz na postoju. Aby przełaczyć musiałem przygazować zdjąć gaz i znowu przygazować. W tym momencie zdarzało sie ze strzelał silnik. Dopiero teraz dowiedziałem sie że mogą ustawić przełacznik w pozycji benzyna, przejechać kawałek i ustawić w pozycji auto. Wtedy nie strzela.
VW golf II 1.3 kat (silnik NZ)
Byłem u elektronika samochodowego. Mam zepsuty przepływomierz.
Nie wiem czy wymieniać. Na gazie jeździ dobrze. Obawiam się że jak mi strzeli na gazie to ten nowy też się zepsuje. Może ktoś z was ma doświadczenie z gazem i przepływomierzem.
Mam istalcję gazową za 1300 zł, ze sterownikiem z napisem lambda-gas.
mój gazownik radził mi przełączać na gaz na postoju. Aby przełaczyć musiałem przygazować zdjąć gaz i znowu przygazować. W tym momencie zdarzało sie ze strzelał silnik. Dopiero teraz dowiedziałem sie że mogą ustawić przełacznik w pozycji benzyna, przejechać kawałek i ustawić w pozycji auto. Wtedy nie strzela.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 227 gości