Cos nie tak w silniku 1.6D
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- MaSa_Golf
- Gadatliwa bestia
- Posty: 708
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Cos nie tak w silniku 1.6D
Dzisiaj jak wracalem z uczelni to troche pogonilem golfa, i zauwazylem ze nie chcial sie za bardzo wkrecac na wieksze obroty tak powyzej 3000.
Jak sie zatrzymywalem to po wlaczeniu sprzegla zaczelo nim mocno telepac, i obroty spadly do 500/min, objaw identyczny jak przy braku paliwa.
Pomyslalem ze sprobuje go odpalic i dotrzec do domu, wiec chechlam i chechlam i po jakis 15 sekundach odpalil ale nim telepalo jakby nie bylo paliwa, ale wyciagnalem wajche od kata wtrysku i zlapal normalne obroty i normalnie jezdzil. brak paliwa raczej wykluczam, bo mialem zalalem ostatnio 5 litrow i robie normalnie na tym 90-95km a jak to sie stalo to mialem przejechane niecale 60:/
po tym jak sie tak stalo to zrobilem bez tankowania jeszcze z 5 km wiec by zgasl
Golf zeby odpalil to trzeba teraz z 10-15 sekund pokrecic rozrusznikiem nawet jak jest cieply a zanim to sie stalo to nawet na zimnym palil na dotyk
Podejrzewam zapchany filtr paliwa od kupna auta nie byl wymieniany a zrobilem nim prawie 30000km czasem na opale a ostatnio testowalem olej rzepakowy, wiec jest wysoce prawdopodobne ze filtr sie mogl zasyfic mocno.
Drugie najgorsze podejrzenie pada na pasek rozrzadu, bo juz powienien byc raczej wymieniony, rzegocze od jakiegos czasu, wiec mogl przeskoczyc.
Co o tym myslicie??
Potrzebuje pomocy
Jak sie zatrzymywalem to po wlaczeniu sprzegla zaczelo nim mocno telepac, i obroty spadly do 500/min, objaw identyczny jak przy braku paliwa.
Pomyslalem ze sprobuje go odpalic i dotrzec do domu, wiec chechlam i chechlam i po jakis 15 sekundach odpalil ale nim telepalo jakby nie bylo paliwa, ale wyciagnalem wajche od kata wtrysku i zlapal normalne obroty i normalnie jezdzil. brak paliwa raczej wykluczam, bo mialem zalalem ostatnio 5 litrow i robie normalnie na tym 90-95km a jak to sie stalo to mialem przejechane niecale 60:/
po tym jak sie tak stalo to zrobilem bez tankowania jeszcze z 5 km wiec by zgasl
Golf zeby odpalil to trzeba teraz z 10-15 sekund pokrecic rozrusznikiem nawet jak jest cieply a zanim to sie stalo to nawet na zimnym palil na dotyk
Podejrzewam zapchany filtr paliwa od kupna auta nie byl wymieniany a zrobilem nim prawie 30000km czasem na opale a ostatnio testowalem olej rzepakowy, wiec jest wysoce prawdopodobne ze filtr sie mogl zasyfic mocno.
Drugie najgorsze podejrzenie pada na pasek rozrzadu, bo juz powienien byc raczej wymieniony, rzegocze od jakiegos czasu, wiec mogl przeskoczyc.
Co o tym myslicie??
Potrzebuje pomocy
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Po pierwsze zajrzałbym do tego rozrządu, i jak nie wymienic, to najpierw sprawdzic na znaki, czy rzeczywiście nie przeskoczył i dobrze napięty.Gdyby nie to,że przy wyciagniętym przyspieszaczu chodzi normalnie,to podejrzewałbym walniętą końcówke wtryskiwacza, bo wtedy stuka,kuleje i kopci.Jak rozrząd będzie cacy może sprobuj zmienic filtr i nalać jakiejś dobrej ropy?A może jak ten filtr puścił jakiegoś bruda i zapierdzielił się regulator kąta wyprzedzenia wtrysku, ten na dnie pompy,ojoj?
- MaSa_Golf
- Gadatliwa bestia
- Posty: 708
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Przyspieszacz pomogl mi tylko jak mi zgasl, odpalilem i telepalo wtedy po wyciagnieciu przyspieszacza zlapal obroty i od tamtego momentu chodzi normalnie, bez roznicy czy z przyspieszaczem czy bez tylko dlugo trzeba krecic rozrusznikiem zeby odburzyl i dlatego raczej obstawiam pasek patrzalem ceny mniej wiecej w intercarsie to pasek ok. 50 i napinacz ok. 60 :/ + jeszcze ze 100 robocizna chyba ze sie pokusze i wymiane we wlasnym zakresie.... jak cos to jeszcze podzwonie po innych sklepach, zazwyczaj w focie maja najtaniej
a a tylko co?? napewno filtr a jesli muwiles ze miales malo paliwa bo mysle ze ze 2 litry nie wiecej przydusiles mu i moglo paliwa nie zasysac tak samo jak na zkretach wykluczm pasek rozrdzadu a jak wyciagnoles ssanie to wtedy latwiej przez filtr ciagneloSoczek pisze:Podejrzewam zapchany filtr paliwa od kupna auta nie byl wymieniany a zrobilem nim prawie 30000km czasem na opale a ostatnio testowalem olej rzepakowy, wiec jest wysoce prawdopodobne ze filtr sie mogl zasyfic mocno.
[img]http://images2.fotosik.pl/183/0795be97b173c65b.jpg[/img]
- MaSa_Golf
- Gadatliwa bestia
- Posty: 708
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
mam taka nadzieje. jutro dotankuje na jakiejs firmowej stacji (to paliwo bylo z auchana - troche juz na nim jezdze i nie mialem problemow) i kupie filtr paliwa i wymienie i zobaczymy. martwi mnie jednak to odpalanie bo po odpaleniu jest ok tylko ciezko odpalic i to mnie sklania w kierunku paska, bo znajomy tak mial w bravie dieslu, jak mu przeskoczyl pasek, autko chodzilo ok, tylko mial problem z odpalaniem
- MaSa_Golf
- Gadatliwa bestia
- Posty: 708
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
ropki powinno byc jeszcze na 30 km wiec brak wachy odpada...
jutro kupuje filterek i sie zobaczy a jak nie to rozrzad :/
probowac samemu czy od razu do mechaniora??
wiekszosc rzeczy wymieniam przy golfie sam ale nie wiem czy rozrzad jest zbyt skomplikowany jak dla mnie?? wolalbym zaoszczedzic 100 za wymiane...
jutro kupuje filterek i sie zobaczy a jak nie to rozrzad :/
probowac samemu czy od razu do mechaniora??
wiekszosc rzeczy wymieniam przy golfie sam ale nie wiem czy rozrzad jest zbyt skomplikowany jak dla mnie?? wolalbym zaoszczedzic 100 za wymiane...
hmm.. powinno być na 30km? ale pewien nie jesteś? jak go pogoniłeś, to może jest mniej
jakby było na 300km, to mielibyśmy pewność.. zanim zaczniesz grzebać przy rozrządzie po prostu go zatankuj.. ja po objawach też stawiam na to, że filtr zaciągnął syf..
jakby było na 300km, to mielibyśmy pewność.. zanim zaczniesz grzebać przy rozrządzie po prostu go zatankuj.. ja po objawach też stawiam na to, że filtr zaciągnął syf..
[b]mk2 by magik[/b]
http://magikk82.w.interia.pl
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102589&start=0
http://magikk82.w.interia.pl
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102589&start=0
- MaSa_Golf
- Gadatliwa bestia
- Posty: 708
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
to bylo raczej spowodowane jakims syfem w paliwie a nie jego brakiem bo przeciez po ciezkim odpaleniu chodzil normalnie, a jakby nie bylo paliwa to bym nie pojechal
filtra nie wymienialem, tylko go odkrecilem i wylalem ten syf co tam byl, odkrecilem ten korek od spodu filtra, i wylala sie z niego jakas dziwna ciecz, co jakby ropa, bylo czuc zapach ropy ale bardzo slaby, i bardzo rozwodnione i co najdziwniejsze - jasno niebieskie
filtra nie wymienialem, tylko go odkrecilem i wylalem ten syf co tam byl, odkrecilem ten korek od spodu filtra, i wylala sie z niego jakas dziwna ciecz, co jakby ropa, bylo czuc zapach ropy ale bardzo slaby, i bardzo rozwodnione i co najdziwniejsze - jasno niebieskie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 126 gości