Do specow od alarmow i nie tylko VENTO + dom. szyb.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Do specow od alarmow i nie tylko VENTO + dom. szyb.
Witam.
Szukałem podobnego postu ale nie mogłem znaleźć.
Sprawa sie przedstawia tak...
Zakupiłem Vento 95r. 1.8 jednopunkt i autko ma centralny orginalny pneumatyczny z opcja (nie wiem czy własciwa nazwa ) KOMFORT gdzyz zamykajac auto kluczykiem ,przytrzymujac go dluzej zamykaja sie wszystkie szyby.
I teraz tak planuje załozyc mu alarm.Wybralem EXUSA v5 oraz modul domykania szyb Exus EL - 02..
Drzwi jeszcze co prawda nie rozbieralem ale zastanawiam sie nad jedna rzecza.Wyczytalem gdzies na forum ze w wiazce idacej do dzwi kierowcy zielony przewod to otwieranie a szary zamykanie(lub na odwrot [nie wazne]) no to ok pod te przewody podpinam sygnalu z centralki alarmu odpowiednio zamykanie pod zamykanie i otw. pod otw. Ok
I teraz byc moze sie myle ale tam powinna isc jeszcze jedna para kabli ktora podlaczona jest do sterownika szyb gdzyz wlasnie gdy przytrzyma sie klucz w zamku szyby sie zamykaja lub otwieraja....DALEJ
Jesli ta para tam jest to teraz skoro ta para kabli steruje wszystkimi szybami to czy mozna sie pod nia podpiac z mozulu domykania szyb (Exus El -02) odpowiednio ustawiajac w nim impuls powiedzmy kolo 7 sekund by miec pewnosc ze wszystkie szyby sie zamkna do konca? Jednoczesnie podpinajac sie tylko pod ta jedna pare unikne czasochlonnego rozbierania wszystkich dzwi by podlaczyc kazda szybe z osobna, to czy pradowo wytrzyma mi ta jedna para wychodzaca z mod.dom szyb. ?
Ma to racje bytu czy ...... ale jednak podjal bym sie tego..........
Pozdrawiam
Sory ze tak duzo ..nie potrafie prosciej przekazac o co mi chodzi....
Szukałem podobnego postu ale nie mogłem znaleźć.
Sprawa sie przedstawia tak...
Zakupiłem Vento 95r. 1.8 jednopunkt i autko ma centralny orginalny pneumatyczny z opcja (nie wiem czy własciwa nazwa ) KOMFORT gdzyz zamykajac auto kluczykiem ,przytrzymujac go dluzej zamykaja sie wszystkie szyby.
I teraz tak planuje załozyc mu alarm.Wybralem EXUSA v5 oraz modul domykania szyb Exus EL - 02..
Drzwi jeszcze co prawda nie rozbieralem ale zastanawiam sie nad jedna rzecza.Wyczytalem gdzies na forum ze w wiazce idacej do dzwi kierowcy zielony przewod to otwieranie a szary zamykanie(lub na odwrot [nie wazne]) no to ok pod te przewody podpinam sygnalu z centralki alarmu odpowiednio zamykanie pod zamykanie i otw. pod otw. Ok
I teraz byc moze sie myle ale tam powinna isc jeszcze jedna para kabli ktora podlaczona jest do sterownika szyb gdzyz wlasnie gdy przytrzyma sie klucz w zamku szyby sie zamykaja lub otwieraja....DALEJ
Jesli ta para tam jest to teraz skoro ta para kabli steruje wszystkimi szybami to czy mozna sie pod nia podpiac z mozulu domykania szyb (Exus El -02) odpowiednio ustawiajac w nim impuls powiedzmy kolo 7 sekund by miec pewnosc ze wszystkie szyby sie zamkna do konca? Jednoczesnie podpinajac sie tylko pod ta jedna pare unikne czasochlonnego rozbierania wszystkich dzwi by podlaczyc kazda szybe z osobna, to czy pradowo wytrzyma mi ta jedna para wychodzaca z mod.dom szyb. ?
Ma to racje bytu czy ...... ale jednak podjal bym sie tego..........
Pozdrawiam
Sory ze tak duzo ..nie potrafie prosciej przekazac o co mi chodzi....
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Para przewodów zielony i szary załatwia wszystko. Impuls z alarmu działa tak samo jak przytrzymywanie kluczyka w drzwiach. Krótki impuls na jeden z przewodów powoduje to samo co krótkie przytrzymanie kluczyka czyli uruchamia CZ. Dłuższy impuls z alarmu na TE SAME przewody robi to samo co dłuższe przytrzymanie kluczyka a więc uruchamia CZ, następnie szyby i jeszcze ew, szyberdach (tylko zamkniecie). Więc nie musisz rozbierac drzwi, podłączasz alarm tylko do tych dwóch kabelków przy słupku drzwiowym dzrwi kierowcy lub pasażera. Moduł domykania szyb ci chyba niepotrzebny, większość alarmów ma to wbudowane, ale nie jestem pewien jak w Twoim exusie. Tyle tylko że niektóre alarmy dają tylko sygnał minusowy, inne do wyboru plus lub minus. A golfik musi dostac plus. Więc jeśli Exus daje plus do niema problemu, jeśli minus to robisz przerzutnik (znajdziesz w szukajce)
[ Dodano: Wto Cze 06, 2006 10:53 pm ]
Właśnie wyczytałem na stronie exusa że v.5 ma bezposrednie sterowanie cz. i czas impulsu 3,5 sekundy. Za mało na domknięcie szyb. Więc ten dodatkowy moduł ci potrzeby. Tanie alarmy mają możliwość wydłużenia więcej tego czasu.
[ Dodano: Wto Cze 06, 2006 10:53 pm ]
Właśnie wyczytałem na stronie exusa że v.5 ma bezposrednie sterowanie cz. i czas impulsu 3,5 sekundy. Za mało na domknięcie szyb. Więc ten dodatkowy moduł ci potrzeby. Tanie alarmy mają możliwość wydłużenia więcej tego czasu.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 513
- Rejestracja: śr wrz 28, 2005 22:01
- Lokalizacja: (PL) KGR
- Kontakt:
dokładnie jak Paweł Marek napisał... nie kupuł modułu bo niepotrzebny natomiast przed zakupem alarmu dowiedz sie czy ma on mozliwosc wydluzenia czasu zamknij.... ale nawet jak nie ma to tez jest bardzo proste rozwiazanie na domykanie szyb.....
[ Dodano: Wto Cze 06, 2006 22:56 ]
[ Dodano: Wto Cze 06, 2006 22:57 ]
jesli to nie jest jakis super certyfikowany alarm to poszukaj innego ..... tylko nie magicar440
[ Dodano: Wto Cze 06, 2006 22:56 ]
prawde powiedziawszy niepotrzebny ale..... przy takim impulsie beda ci sie szyby otwierac otwierajac auto.....Paweł Marek pisze:Właśnie wyczytałem na stronie exusa że v.5 ma bezposrednie sterowanie cz. i czas impulsu 3,5 sekundy. Za mało na domknięcie szyb. Więc ten dodatkowy moduł ci potrzeby. Tanie alarmy mają możliwość wydłużenia więcej tego czasu.
[ Dodano: Wto Cze 06, 2006 22:57 ]
jesli to nie jest jakis super certyfikowany alarm to poszukaj innego ..... tylko nie magicar440
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
niestety nie ma mozliwości wydłużyć powyzej 3,5 sekundy. Więc Złoty60 nie kupuj tego alarmu.Szukaj takiego który ma mozliwość wiekszego wydłużenia czasu impulsu. Akurat Magicar440 (którego tak pushkin77 nie lubi ) ma ta funkcję na dodatkowym kablu komfortu. Ja mam w jednym aucie Magicar w drugim TytanMax i oba się spisują. Tyle że magicar nie daje możliwości otwarcia szyb z pilota (tylko zamkinięcie) a Tytanmax (już nie ma go w sprzedaży przynajmniej na Allegro) ma tą możliwość.pushkin77 pisze:przed zakupem alarmu dowiedz sie czy ma on mozliwosc wydluzenia czasu zamknij.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 513
- Rejestracja: śr wrz 28, 2005 22:01
- Lokalizacja: (PL) KGR
- Kontakt:
hehehe.... lubi nie lubi.... mam i jestem skazany na jego niedociagniecia.... ale generalnie alarm ma TYLKO 2 wady.... brak zmiennego kodu i krotki zasieg pilotow....Paweł Marek pisze:Magicar440 (którego tak pushkin77 nie lubi )
- tak posrednio ma te funkcje.... u mnie dziala choc nie uzywam....Paweł Marek pisze:Tyle że magicar nie daje możliwości otwarcia szyb z pilota (tylko zamkinięcie)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
tak racja. dlatego do domykania trzeba np użyć kabel dodatkowego kanału taki jak ma Magicar, albo taki alarm który ma osobno sterowany czas zzaknięcia i otwarciapushkin77 pisze:przy takim impulsie beda ci sie szyby otwierac otwierajac auto
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Dziekuje za odpowiedzi ale dalej mam watpliwosci otoz:
Skoro te dwa kabelki steruja jednoczesnie i zamkami i szybami to co sie stanie gdy np zalacze alarm,szyby sie zaczna zamykac i w czasie tych 7 sekund o ktorych pisalem,rozbroje alarm( bo np cos zapomnialem z samochodu) to czy wtedy nie bedzie tak ze podane zostana dwa plusy czyli zamknij i otworz (szyby ) na raz .Nie sfajczy sie cos??
W sumie otwieranie szyb mi nie potrzebne ale skoro to tyko 2 kable steruja razem i szybami i zamkami to troche bedzie problem.Myslalem ze tam idzie inna para kabli od zamkow a inna od szyb
Skoro te dwa kabelki steruja jednoczesnie i zamkami i szybami to co sie stanie gdy np zalacze alarm,szyby sie zaczna zamykac i w czasie tych 7 sekund o ktorych pisalem,rozbroje alarm( bo np cos zapomnialem z samochodu) to czy wtedy nie bedzie tak ze podane zostana dwa plusy czyli zamknij i otworz (szyby ) na raz .Nie sfajczy sie cos??
W sumie otwieranie szyb mi nie potrzebne ale skoro to tyko 2 kable steruja razem i szybami i zamkami to troche bedzie problem.Myslalem ze tam idzie inna para kabli od zamkow a inna od szyb
Chciałbym podczepić się do tematu .Mam golfa mkIII. Jest w nim zainstalowany fabryczny centralny zamek z alarmem. Z tym że C.Z. otwierany jest z kluczyka. Alarm nie posiada tuby dlatego podczas włączenia się alarmu mrugają tylko kierunkowskazy. 1.Czy jest możliwość podczepić pod ten układ tubę i centralkę sterującą zamykanie pilotem z opcją domykania szyb.
2.Gdzie znajduje się centralka fabrycznego alarmu.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
2.Gdzie znajduje się centralka fabrycznego alarmu.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 279 gości