[Golf mk2] Jaki indeks licznika?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[Golf mk2] Jaki indeks licznika?
Mam pytanko odnośnie indeksu licznika w Golfie II 1.3 CL z 5cio biegową skrzynią. Ile powinien on wynosić?Dodam,że licznik mam z zegarkiem (a raczej miałem bo zainstalowałem sobie ostatnio licznik z obrotkiem i coś mi się wydaje, że zaniża mi on prędkość o ok. 5 km/h). Może ktoś już robił taką podmiankę i wie co w trawie piszczy i jak to skorygować?
Prawdę mówiąc to nie wiem czy Cię nie wprowadzę w błąd w tej chwili ale na mój rozum to jakbyś miał prędkościomierz o złym indeksie to oszukiwałby proporcjonalnie do bieżącej prędkości a nie o stałą wartość (np. 5 km/h). Czyli na małej prędkości przekłamywałby niezacznie a przy dużej prędkości mógłby sporo oszukiwać. Ale jaki indeks powinieneś mieć - niestety nie wiem.
Re: [Golf mk2] Jaki indeks licznika?
Jak się nie myle miałeś 935 teraz pewnie masz 950 i dlatego jest jak jest, poczytaj starsze posty coś było na ten temat.blaade pisze:Mam pytanko odnośnie indeksu licznika w Golfie II 1.3 CL z 5cio biegową skrzynią. Ile powinien on wynosić?Dodam,że licznik mam z zegarkiem (a raczej miałem bo zainstalowałem sobie ostatnio licznik z obrotkiem i coś mi się wydaje, że zaniża mi on prędkość o ok. 5 km/h). Może ktoś już robił taką podmiankę i wie co w trawie piszczy i jak to skorygować?
Pozdr
Przekłamuje mi w dół tzn. zaniża mi prędkość...więc który powinienem mieć 935 czy 970? A jeśli któryś z nich to słyszałem że może mnie poratować przekładnia ślimakowa w skrzyni? Czy to prawda? I jakiej w takim razie szukać?Pan Japuk pisze:Nie wiem dokładnie jaki powinien być indeks na prędkościomierzu ale jak 950 oszukuje nieznacznie to znaczy że prawdopodobnie powinien być 935 lub 970 (zależy w którą stronę przekłamuje).
Jak mówisz że Ci zaniża to chyba powinieneś mieć wartość wyższą niż 950. Jak się orientuję to indeks prędkościomierza mówi o tym ile obrotów musi wykonać linka na 1 km przejechanej drogi. Czyli (przykładowo) jak linka wykona 950 obrotów a powinna wykonać 970 to będziesz miał różnicę prędkości i przejechanych kilometrów. Co do ślimaków na lince to z tego co się orientuję występują 2 rodzaje - przynajmniej tak się dowiedziałem w sklepie jak kupowałem dla siebie. Są białe i czarne. Różnią się ilością zębów ale jakie są ilości zębów - nie mam pojęcia.
Czyli w sumie to nie jesteś dokładnie pewnien jak mi pomóc...Pan Japuk pisze:Jak mówisz że Ci zaniża to chyba powinieneś mieć wartość wyższą niż 950. Jak się orientuję to indeks prędkościomierza mówi o tym ile obrotów musi wykonać linka na 1 km przejechanej drogi. Czyli (przykładowo) jak linka wykona 950 obrotów a powinna wykonać 970 to będziesz miał różnicę prędkości i przejechanych kilometrów. Co do ślimaków na lince to z tego co się orientuję występują 2 rodzaje - przynajmniej tak się dowiedziałem w sklepie jak kupowałem dla siebie. Są białe i czarne. Różnią się ilością zębów ale jakie są ilości zębów - nie mam pojęcia.
Może dodam, że na swoim starym liczniku (tym z zegarkiem) była naklejka z oznaczeniem W=935 a teraz mam zamontowany pewnie licznik o indeksie 950 i stąd to zaniżanie kilometrów...Tylko jak to wobec tego skutecznie wyeliminować?Przy pomocy ślimaka? Ale jakiego?? A może po prostu zrobię kolejną podmiankę tylko że tym razem kól z 13" felg na 15" alusie i będzie po sprawie (z tego co wiem to takie 15ki zawyżają nieco kilometry )
Jeżeli miałeś rzeczywiście zegary z indeksem 935 to radzę Ci poszukać takich zegarów. To będzie najprostsze rozwiązanie z możliwych. Rozmiarem felg nie wyrównasz różnicy. Musiałbyś założyć koła o większej średnicy niż masz do tej pory a przecież wiadomo że jak teraz masz 13" to jak założysz 15" to opony będą niskoprofilowe i w rezultacie średnica koła pozostanie taka sama albo nawet mniejsza. Zegarów z obrotomierzem jest na rynku sporo. Moim zdaniem po prostu poszukaj zegarów a te co masz w tej chwili sprzedaj. Ja mam Diesla i tu sytuacja z obrotomierzem jest trudniejsza a do benzyny można przebierać wybierać na każdej giełdzie. Taka jest moja rada Kolego.
To znajdź mi zegary do benzyny na 1 wtyke , chętnie qpie nawet kilka sztuk Pamiętaj , że mówimy o zegarach na 1 wtyke , nie na 2 wtyczki co jest ich pełno na giełdachPan Japuk pisze:Jeżeli miałeś rzeczywiście zegary z indeksem 935 to radzę Ci poszukać takich zegarów. To będzie najprostsze rozwiązanie z możliwych. Rozmiarem felg nie wyrównasz różnicy. Musiałbyś założyć koła o większej średnicy niż masz do tej pory a przecież wiadomo że jak teraz masz 13" to jak założysz 15" to opony będą niskoprofilowe i w rezultacie średnica koła pozostanie taka sama albo nawet mniejsza. Zegarów z obrotomierzem jest na rynku sporo. Moim zdaniem po prostu poszukaj zegarów a te co masz w tej chwili sprzedaj. Ja mam Diesla i tu sytuacja z obrotomierzem jest trudniejsza a do benzyny można przebierać wybierać na każdej giełdzie. Taka jest moja rada Kolego.
A co do tego indeksu Panowie to nie wiem czy znajdziecie wogóle zegar z obrotkiem na 1 wtyke i do tego z indeksem 935 czy 970 Nic tylko życzyć powodzenia
Golf Mk2 TDI 110KM Max Voll :)
Dobrze gadaarek pisze:To znajdź mi zegary do benzyny na 1 wtyke , chętnie qpie nawet kilka sztuk Pamiętaj , że mówimy o zegarach na 1 wtyke , nie na 2 wtyczki co jest ich pełno na giełdach
A co do tego indeksu Panowie to nie wiem czy znajdziecie wogóle zegar z obrotkiem na 1 wtyke i do tego z indeksem 935 czy 970 Nic tylko życzyć powodzenia
Konia z rzędem temu kto znajdzie mi taki licznik
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 345 gości