uszczelka pod głowicą?szkalanki?olej?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
łyssy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:57
Lokalizacja: limanowa

uszczelka pod głowicą?szkalanki?olej?

Post autor: łyssy » pn cze 05, 2006 23:46

witam!postaram sie nie rozpisywać.
posiadam golfa II 1.3 nz z 91 roku, w zimie jak to w tych silnikach bywa wywalilo mi olej bagnetem (zamarzl tegulator cisnienia oleju ale bylo -31 st C!)
oleju nie zostało prawie nic-całe szczeście do domu małem z górki więc zjechałem na luzie, następnego dnia, spuściłem resztkę oleju-0k 0,7l i wlałem nowy lotos półsyntetyk, nie wiem jaki olej był wcześniej bo auto mam od roku( nie wymieniłem filtra oleju)
wszystko było niby w porządku, czasem jak autko postało z 8 godzin to przy zapalaniu było słychać - kle, kle, kle, tyk tyk tyk...przez2-3 sek, ale przed wymianą oleju też się zdażało, ale tylko w zimie, teraz jest ciepl, ale zdaża mi sie to prawie codziennie jak auto ostygnie, np po nocy, pali bez problemu tylko to tykanie na początku kilka razy kle,kle kle, tyk tyk tyka potem normalne brrrrrrr, 2 razy sie mi zdaży ło że tykanie ustało po jakichś trzech minutach jazdy, ok do sedna- powiedzcie co może być przyczyną? ja podejrzewam samoregulatory zaworów, nie wiem co mam zrobić żeby było ok i w miarę najtaniej bo kasy brak, może olej wymienić na jakiś porządny? tylko jaki minerał, półsyntetyk, fullsyntetyk?
rduga sprawa- od pewnego czasu ubywa mi płynu chłodniczego ze zbiorniczka-dosyć powoli ok, 2cm na 600km, nigdzie nie widaż wycieków, silnik trzyma dobrą temp, nie przegrzewa sie, pracuje bez zarzutów, nie ma problemów z zapalaniem, nie bierze nic a nic oleju,olej nigdzie też nie cieknie, nie ma utraty mocy, od kiedy jest ciepło znikneło też masło spod korka pokrywy zaworów, nie ma żadnych podejrzanych zanieczyszczen na bagnecie ani w płynie chłodniczym, aha -no i korek od zbiornichka na nowy wymieniłem,
pytanie: jak najpewniej-najtaniej sprawdzić czy to nie jest uszczelka pod głowicą?
jeśli to nie uszczelka toco?
czego szukać?



Awatar użytkownika
krzychGTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lis 12, 2005 21:36
Lokalizacja: Toruń

Re: uszczelka pod głowicą?szkalanki?olej?

Post autor: krzychGTD » wt cze 06, 2006 00:03

łyssy pisze:jeśli to nie uszczelka toco?
czego szukać?
Może masz naprawdę minimalnie nieszczelny układ i ledwo co się sączy - zobacz czy gdzieś nie masz na przewodach białego nalotu.


Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D

Awatar użytkownika
łyssy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:57
Lokalizacja: limanowa

Post autor: łyssy » wt cze 06, 2006 06:31

dobrze sprawdze-ale jak wykluczyć uszczelkę pod głowicą?



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » wt cze 06, 2006 07:09

łyssy pisze:dobrze sprawdze-ale jak wykluczyć uszczelkę pod głowicą?
Odkręć korek ze zbiorniczka wyrównawczego i zaglądając do środka przygazuj autko, przytrzymaj chwilę na wysokich obrotach, a następnie puść gaz i zobacz co się stanie. Jak płyn ci wywali do góry tak że wyleci ze zbiorniczka tzn że padła uszczelka, jak najpierw się troche opuści, a po puszczeniu troche podniesie tzn że wszystko jest w porządku. O padniętej uszczelce świadczy jeszcze bąbelkowanie do zbiorniczka wyrównawczego. Przy wolnej pracy silnika wewnątrz zbiorniczka pojawiają się bąbelki powietrza


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
guli
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:07
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: guli » wt cze 06, 2006 07:51

2 cm (wysokości, nie sześcienne) na 600 km to naprawdę sporo. Albo cieknie albo spływa do oleju. Spuść olej, sprawdź, czy nie zrobiła się emulsja. Jeżeli olej spłynie czysty to znaczy, że układ chłodzenia gdzieś przecieka, jeżeli będzie białawy to znaczy, że padła uszczelka. Co do cykania to po prostu olej nie nadąża na zimnym wypełnić samoregulatorów, wątpię żeby twój motorek cały czas na syntetyku chodził, więc wlej dobry półsyntetyk i koniecznie wymień filtr.



Awatar użytkownika
tronic
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt maja 09, 2006 15:53
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: tronic » wt cze 06, 2006 08:28

Co do klekotania na starcie tez to mam. Zawsze na zimnym silniku, ustaje po chwili. Czasami wogole nie klekocze. Ale jak probowalem zlokalizowac zrodlo tego dzwieku to bardziej mi sie wydawalo ze to wtryski.


[img]http://vwforum.pl/edycje/function.jpg[/img]

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt cze 06, 2006 08:29

łyssy pisze:przy zapalaniu było słychać - kle, kle, kle, tyk tyk tyk...przez2-3 se
to normalna zecz tym sie nie przejmuj

[ Dodano: Wto Cze 06, 2006 08:32 ]
wymień olej na mineralny ale dobry nie lotos 15-w 40 a to ze ci ubywa płynu takie ilośći są znikome gdzieś się poci na wężu pod opaską gdy jest ciepły odparowuje i tyle nie martw się tym



Awatar użytkownika
Ryhoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: śr cze 08, 2005 20:27
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Ryhoo » wt cze 06, 2006 12:44

jakby padła uszczelka pod głowicą to najlepiej zobaczyć czy wychodzą bombelki ze zbiorniczka wyrównawczego przy pracującym silniku !
to klekotanie to napewno zawory (popychcze hydrauliczne), słyszałem ze po 100 tyś. przebiegu to normalka...zobacz czy ten płyn ci nieucieka przy górnym uchwycie mocującym chłodnice do powiedzmy to "przedniego pasa", to tez jest spotykane w naszych autkach...a receptą w tym przypadku powinno być wsypanie takiego proszku uszczelniającego dostępnego w sklepach motoryzacyjnych.



Awatar użytkownika
łyssy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:57
Lokalizacja: limanowa

Post autor: łyssy » wt cze 06, 2006 16:29

Witam panowie!
Przed chwilą zrobiłem test:
przed zapaleniem silnika (zimnego-stał 26 godz) odkręciłem korek ze zebiorniczka z płynem-syknęło trochę i poziom płynu podniósł sie trochę, potem zapalilem auto i patrzylem w zboorniczek, nie było żadnych bombelków, płyn sie ciurkał do zbiorniczka wężykiem powrotnym, kazałem bratu który siedział w aucie przytrzymać na 3000 obr i nadal nie było żadnych bąbelków-płyn sie tylko szybziej ciurkał, kazałem mu przegazować kilka razy na 5000 obr i też nie wywaliło płynu ze zbiorniczka-to znaczy że uszczelka OK?
przy okazji-zauważyłem odrobinę białego nalotu na wężu którym wraca sie płyn z chłodnicy do zbiorniczka, tak 3 cm od wyjścia zchłodnicy, ale nic tam nie ciekło, wogóle nigdzienie znalazłem żadnych wycieków.

aha-jak zapaliłem to znowu było chwilkę klekotanie (nie zawsze klekocze) po chwili ustało i było słychać tylko tykanie wtrysków-jak zwykle, patrzyłem na olej-ma zwyczajną ciemnobrunatną trochę przezroczystą barwę

jeszcze pytanie o olej - doradżcie jakiś olej o jak najleprzych właściwościach, tak żeby przylegał do wszystkiegow silniku i nie spływał całkowicie, może to pomoże na te szklanki czy tam coś innego



Awatar użytkownika
Ryhoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: śr cze 08, 2005 20:27
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Ryhoo » wt cze 06, 2006 18:36

jest szansa ze zalanie go mineralnym olejem wyeliminuje to klekotanie bo napewno jest to bardziej lepki olej od syntetyka czy półsyntetyka, ale czy to na 100% pomoże to ręki se nie dam uciąć...jeżeli mineralny olej by pomógł to z czasem i na nim tez bede klekotać...
co do uszczelki no to z tego co piszesz to wynika że nie powinna być uszkodzona.
co płynu to dziwna sytuacja, ale na wszelki wypadek spytaj sie czy przypadkiem brat Ci nie podbiera :P



Awatar użytkownika
łyssy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:57
Lokalizacja: limanowa

Post autor: łyssy » wt cze 06, 2006 22:17

kurcze, podobno minerał to już ostateczność-znaczy jest najgorszej jakości, a moze jakis castrol dtx magnatec 5 czy coś?



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » wt cze 06, 2006 22:34

Powiem krótko:
łyssy pisze:czasem jak autko postało z 8 godzin to przy zapalaniu było słychać - kle, kle, kle, tyk tyk tyk...przez2-3 sek,
Normalny objaw.....
łyssy pisze: od pewnego czasu ubywa mi płynu chłodniczego ze zbiorniczka-dosyć powoli ok, 2cm na 600km, nigdzie nie widaż wycieków,
Minimalny wyciek musi być,na ciepłym silniku nie zobaczysz bo wyparuje,nalot nie zawsze sie pojawi.
dziejo pisze:wymień olej na mineralny ale dobry nie lotos 15-w 40
A pokaż mi olej mineralny inny jak 15W40.....
Ryhoo pisze:jest szansa ze zalanie go mineralnym olejem wyeliminuje to klekotanie bo napewno jest to bardziej lepki olej od syntetyka czy półsyntetyka,
Taaaaa....Golf 91r i na syntetyku lata.....



Awatar użytkownika
łyssy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:57
Lokalizacja: limanowa

Post autor: łyssy » wt cze 06, 2006 22:53

ja nie pisałem że jeżdżę na syntetyku, tylko jak mi wywaliło olej to wlałem półsyntetyk lotosa-a to chyba nie jest olej z górnej półki, myślicie że już czas zalać minerałem? jeśli tak to jakiej firmy?
aha-jle kosztuje ten proszek uszczelniający chłodnice? bo chyba wsypie eksperymentalnie



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » wt cze 06, 2006 23:08

łyssy pisze:aha-jle kosztuje ten proszek uszczelniający chłodnice? bo chyba wsypie eksperymentalnie
I to bedzie najbardziej nieudany eksperyment w Twoim życiu(daj boże)
łyssy pisze:tylko jak mi wywaliło olej to wlałem półsyntetyk lotosa-
A co miałeś w silniku przed wywaleniem oleju?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 101 gości