[mk2]ustawienie zaworów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
asmo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: sob sty 15, 2005 05:02
Lokalizacja: Běijing
Kontakt:

[mk2]ustawienie zaworów

Post autor: asmo » pn cze 05, 2006 11:17

mam problem z silnikiem (RP) gdy dadaje powoli gazu słychać dzwonienie spod pokrywy zaworów, myśle że są to luzy na zaworach i tu moje pytanie w jakiej kolejności ustawiać zawory i jaki powinny mieć luz?


http://www.przewozyweselnelux.jor.pl/

Awatar użytkownika
Skandahl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: wt maja 16, 2006 14:10
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: [mk2]ustawienie zaworów

Post autor: Skandahl » pn cze 05, 2006 11:25

asmo pisze:mam problem z silnikiem (RP) gdy dadaje powoli gazu słychać dzwonienie spod pokrywy zaworów, myśle że są to luzy na zaworach i tu moje pytanie w jakiej kolejności ustawiać zawory i jaki powinny mieć luz?
Nie masz przypadkiem zaworów samo regulujących??

Bo ja w mkII 1.3 MH mam i mechanicy twierdzą że u mnie zaworów nie da się ustawić.


http://www.zmilosciserc.pl/dss.php

Awatar użytkownika
asmo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: sob sty 15, 2005 05:02
Lokalizacja: Běijing
Kontakt:

Post autor: asmo » pn cze 05, 2006 11:27

a żebym ja to wiedział


http://www.przewozyweselnelux.jor.pl/

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn cze 05, 2006 12:02

asmo pisze:mam problem z silnikiem (RP) gdy dadaje powoli gazu słychać dzwonienie spod pokrywy zaworów, myśle że są to luzy na zaworach i tu moje pytanie w jakiej kolejności ustawiać zawory i jaki powinny mieć luz?
W silniku RP nie ma regulacji luzów zaworowych, w tym silniku są hydrauliczne popychacze które same kasuja luz zaworowy. Masz pewnie zuzyte popychacze i dlatego słychac ten klekot. Jeżeli ten hałas słychac zaraz po odpaleniu silnika i po minucie jest cicho to nie ma problemu , gorsza sprawa gdy klekotanie nie cichnie nawet po rozgrzaniu silnika, wtedy nie ma na co czekac - wymiana. Popychacz firmy INA Rouvielle to koszt około 25zł/szt , a robocizna nie powinna przekroczyc 100zł


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn cze 05, 2006 12:08

homsky powiadasz po minucie ? jeżeli pompa oleju jest sprawna w 100% klekot powinien ustac po paru sekundach



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn cze 05, 2006 12:13

dziejo pisze:homsky powiadasz po minucie ? jeżeli pompa oleju jest sprawna w 100% klekot powinien ustac po paru sekundach
Tak zgadza sie , po kilku sekundach olej juz powinien dotrzeć do popychaczy i powinna byc cisza, ale nie chciałem żeby asmo, wpadał w panikę , jeżeli popychacze cichną troche dłużej po lekkim rozgrzaniu oleju to nie ma jeszcze strachu , ale jeżeli nie cichną nawet na goracym silniku to natychmiastowa wymiana!


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
asmo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: sob sty 15, 2005 05:02
Lokalizacja: Běijing
Kontakt:

Post autor: asmo » pn cze 05, 2006 12:27

czyli wymiana popychaczy czy coś jeszcze


http://www.przewozyweselnelux.jor.pl/

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn cze 05, 2006 12:35

asmo pisze:czyli wymiana popychaczy czy coś jeszcze
Podjedź do jakiegoś mechanika , niech osłucha dokładnie silnik , czy ten hałas to faktycznie jest spowodowany przez popychacze, bo na odległość ciężko jednoznacznie powiedzieć, z twojego opisu wynika że to popychacze, ale niech ta diagnoze potwierdzi mechanik (oczywiście nie sugeruj mu tych popychaczy)

Przy okazji wymiany popychaczy mozesz wymienic pasek rozrządu i napinacz jeżeli juz mają duży przebieg, żeby za rok znowu nie zagladać do tego.

Jeżeli silnik bierze ci już wieksze ilości oleju to dobrze by było wymienić uszczelniacze na zaworach.
A oprucz tego musisz kupic jeszcze uszczelke pokrywy zaworów i uszczelniacz wałka rozrządu, ale to już duperele i kwestia pare złotych.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
asmo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: sob sty 15, 2005 05:02
Lokalizacja: Běijing
Kontakt:

Post autor: asmo » pn cze 05, 2006 12:38

oki dzięki


http://www.przewozyweselnelux.jor.pl/

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 443 gości