[mk2] Regulacja i wyprzedzenie zapłonu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

[mk2] Regulacja i wyprzedzenie zapłonu

Post autor: marceliii » ndz cze 04, 2006 17:23

Potrzebuje dokładnych informacji w jakie sposób w PF-ie jest zrobione wyprzedzenie zapłonu odnośnie temperatury silnika , bo chce wyregulować zapłon , ale u mnie tego wyprzedzenia nie zauważam , bo powinno sie pojawić po odłączeniu niebieskiego czujnika temperatury .
:)
Chyba że się myle , to niech nie ktoś poprawi i uświadomi .
Pozdro


No cóż , na sprzedaż
:(

malolat
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: pn lut 07, 2005 17:41
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: malolat » ndz cze 04, 2006 17:54

wlewasz 95 do baku na orlenie
rozgrzewasz silnik
na cieplym silniczku przyspieszasz zaplon, wsiadasz i kawalek jedziesz. jak ciagnie od samego poczatku rowno to jest ok, i mozna sprobowac jeszcze przyspieszyc, natomiest jak ciagnie nierowno, strzela z tlumika, i ogolnie troszke szarpie to znaczy ze trza troche opoznic. i tyle.
komputer zaplon przyszpiesza elektronicznie, powyzej jakis tam obrotow i danego obciazenia silnika, wiec nic tam sam nie zadzialasz... co do niebieskiego czujnika, to nie wiem powiem ci szczeze, on raczej reguluje sklad mieszanki (bogatsza przy zimnym).

w starszym gti jest podcisnieniowy aparat i tam rurka idzie do kolektora, i jak dasz w pedal to podcisnienie przyspiesza zaplon, a tu panie elektronika :P

a jak zepsujesz zawsze na strobo mozesz ustawic :)



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » ndz cze 04, 2006 18:00

Ale jak elektronika jak ja mam palec i kopułke , więc nie rozumiem na jakiej zasadzie ma być te wyprzedzenei za pomocą elektroniki ?
Gdzieś wyczytałem że jest wyprzedzenie zapłonu względem temperatury silnika , i że po odlączeniu czujnika powinno nastąpić wyprzedzenie o około 20 stopni .
Według lampy przy ciepłym silniku mam zapłon ustawiony na około 8 st. , ale po odłączeniu niebieskiego silnika wogole się nie wyprzedza , dlatego pytam .
A może ja mam tą rurke podciśnienia , tylko nie wiem gdzie jej szukać ?
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz cze 04, 2006 18:16

a komp nie steruje cewką ? tak mi sie cos zdaje ale jestem słaby z elektry.....
ustawiasz zapłon na lampe , to wiem na pewno, wiem tez ze po zachipowaniu auta zaczął strzelać z wydechu jakby chip minimalnie wyprzedził kąt....a tez w tym aucie rozdzilacz z napędem od wałka pośredniego i kopułka z placem....sam chetnie sie dowiem

[ Dodano: Nie Cze 04, 2006 18:18 ]
marceliii pisze:Gdzieś wyczytałem że jest wyprzedzenie zapłonu względem temperatury silnika , i że po odlączeniu czujnika powinno nastąpić wyprzedzenie o około 20 stopni
idac twoim tropem to niby skoro jest rozdzielacz napedzany z wałka pośdreniego to niby jak miałby sie wyprzedzic kat w zaleznosci od temperatury?? A jednak czytales o tym wiec chyba sie wyprzedza elektroniką! tak ja rozumuje :)



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » ndz cze 04, 2006 18:18

Ale jak komp na cewce może zmienić wyprzedzenie skoro o tym kiedy jest iskra decyduje palec i kopułka .
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz cze 04, 2006 18:24

no ja nie wuiem tak jak mowilem jestem w tej materii słaby
ale skoro czytales o wyprzedzeniu wzgledem temperatury to czyzbys czytał nieprawde?
Skoro pisza ze sie kat zmienia wzgledem temp to niby jak? kłamstwo napisali? bo ja tez o tym czytałem, i sadze ze gdyby zapłon byl ustawiany tylko mechanicznie na rozdzielaczu to nigdzie by nie pisali o tym czujniku temperatury a przeciez pisza!! wiec zapłon jest chyba jakos zalezny od elektroniki ale jak to nie wiem
zapytaj kogos madrzejszego pozdro



czujnik halla istnieje w mk2
adam-gda pisze:komp daje impuls na cewke
a jednak :)

[ Dodano: Nie Cze 04, 2006 18:29 ]
gdzie zniknął post Adama ??
Ostatnio zmieniony ndz cze 04, 2006 18:25 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



bystry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 13:40
Lokalizacja: monki
Kontakt:

poco sie meczyc ??

Post autor: bystry » ndz cze 04, 2006 19:43

chlopaki po co sie meczyc ja to ustawiam tak zaplon jade do mechanika daje mu 10 zloty i wsio ustawioen wyjezdzam jest ok do tej pory czy warto sie meczyc dal 10 zloty??



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz cze 04, 2006 20:04

moim zdaniem warto bo wzbogacasz sie o wiedze która jest warta wiecej niz 10 zł, tylko trzeba to lubić.....



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » ndz cze 04, 2006 20:26

mam takie samo zdanie , zresztą skoro wyprzedzenie ma być to ja też je chce mieć , więc musze teraz dojść do tego gdzie się ono straciło .
;)


No cóż , na sprzedaż
:(

malolat
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: pn lut 07, 2005 17:41
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: malolat » ndz cze 04, 2006 21:33

iskra i tak przeskoczy mimo ze palec nie bedzie idealnie nad "bolcem", wiec komputer ma latwe zadanie puscic prad na cewke pare milisekund wczesniej i wyprzedzi twoj zaplon standardowy :P



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » ndz cze 04, 2006 22:03

Czyli w ten sposób jest wyprzedzenie ?
A więc mam zwalony moduł sterujący ?
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz cze 04, 2006 23:53

czemu ma być zwalony?



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » pn cze 05, 2006 00:00

wydaje mi sie ze kolega szuka dziury w calym



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » pn cze 05, 2006 06:50

Nie szukam dziury w całym , poprostu na zimnym silniku mi gaśnie i nierówno pracuje , a przy regulacji okazało się że neima tego wyprzedzenia na zimnym , które powinno być , więc chce to naprawić .
Prosze o odpowiedzi ludzi którzy mogą coś wnieść do tematu .
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 228 gości