zegary golf mkII diesel z obrotomierzem-jak?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
fafik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 20:03
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

zegary golf mkII diesel z obrotomierzem-jak?

Post autor: fafik » śr sty 26, 2005 01:12

mam zegary bez obrotomierza i właśnie nabyłem z obrotomierzem czy musze coś przerabiać jeśli tak to co i jak zegary mam jedne i drugie na dwa wtyki prosze o wszelkie informacje. dzięki



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr sty 26, 2005 01:45

poszukaj na forum jest caly opis jak i co musisz zrobic zeby podlaczyc obrotomierz
a masz turbo diesla czy zwyklasa?
w skrucie ci powiem ze duzo zalezy od rocznika auta alternatora i instalacji elektrycznej



Awatar użytkownika
fafik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 20:03
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

zegary golf mkII diesel z obrotomierzem-jak?

Post autor: fafik » śr sty 26, 2005 01:55

mam zwykłego diesla rocznik 87 jak możecie podajcie jakis link



Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » śr sty 26, 2005 02:12

z alternatora musi być wyprowadzony styk z końca jednej fazy (przed prostownikiem/regulatorem napięcia), niektóre mają to już fabrycznie. Potem potrzebny jest wkład licznika-obrotomierz do diesla do 6000 obr/min. Sygnał z alternatora podpinasz tam gdzie normalnie w benzynie przychodzi sygnał z cewki dla obrotka i szafa gra :bigok:


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr sty 26, 2005 02:27

w alternatorze jest to zaznaczone litera "W"
jezeli niemasz tego to musisz kupic alternator z tym wyjsciem lub zrobic samemu to wyjscie tak jak ja mam tylko ze to trzeba troche poglowkowac
i rozebrac caly alternator.
zalezy ile masz czujnikow oleju ja mialem jeden tylko w glowicy i powyzej 2000obrotow zapalala sie kontrolka cisnienia oleju jak ktos madrze mi odpisal na forum wszystko zalezalo od drugiego czujnika oleju ktory sie znajduje w filtrze oleju
podlaczasz kabel od alternatora w biala wtyczke tam musisz poszukac ktory wtyk jest odpowiedzialny za obrotomierz w dziale FAQ masz "pinout licznika na dwa wtyki"tam jest opisane ktory to jest
ja mialem troche inaczej niz jest tam napisane bo chyba to byl styk 7 a w opisie byl 10 styk
SPRAWDZ alternator bo ja mialem tez niby wyjscie "W" a nie bylo podlaczone a wiaze sie to z wyciagnieciem alternatora zeby moznaby to dokladnie sprawdzic



Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » śr sty 26, 2005 03:00

pytanie: czy w Twoim zegarze lampki od oleju i ładowania mrugają przed uruchomieniem rozrusznika?
Jeśli tak, to nie będzie problemu, wystarczy wsadzić wkład obrotka do 6000 obr/min i wszystko powinno chodzić...
Napisz co tam masz to Ci powiem co i jak, przerabiałem to na Passacie B32, który nie miał ani obrotka ani dodatkowego styku w alternatorze. Obecnie jest obrotek i działa :grin:


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr sty 26, 2005 04:40

w moim tak bylo przekrecales kluczyk i zapalaly sie swiece zarowe ladowanie i cisnienie po zapaleniu silnika gasly
i musialem pare rzeczy przerabiac np alternator
ciekawi mnie co ty napiszesz bez przerobek podlaczajac obrotomierz?
przeciez i tak musi brac z alternatora ilosc obrotow bo na tej podstawie wychodzi jakie ma obroty silnik



Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » śr sty 26, 2005 11:20

bardzo prosta sprawa: jeżeli w liczniku znajduje się układ , który steruje pracą/trybem świecenia kontrolek od oleju i ładowania (jak nie pracuje silnik to mrugają, jak jest odpalony a któraś z tych fukcji nie działa, to wtedy już nie mruga, tylko się żarzy lub stale świeci) Za tą funkcje odpowiedzialny jest układ elektroniczny znajdujący się pod tarczą szybkościoimierza, czyli jak jest taka opcja to ów układ musi mieć zapodany sygał o tym, że silnik się kręci-pracuje. W benzynie odpowiada za to sygnał z cewki, w dieslu - z alternatora. Proste :bigok:


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Awatar użytkownika
fafik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 20:03
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: fafik » czw sty 27, 2005 01:54

kontrolki u mnie nie nie migaja mam jeden czujnik w glowicy i wiem ze sygnal ma jsc z alternatora z klemy w ale do ktorego pinu w zegarach bo ja mam drugie orginalne z obrotkiem i chce zamienic


RAFAŁ
[color=blue]VW Golf Klub Polska #111[/color]

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » czw sty 27, 2005 02:55

jak masz jeden czujnik to kup juz drugi ten ktory jest w filtrze oleju bo bedzie ci wariowac kontrola cisnienia oleju
musisz sprawdzic albo 10wtyk albo 7 w bialej kostce
jakiej firmy masz alternator?



Awatar użytkownika
fafik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 20:03
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: fafik » pn sty 31, 2005 02:42

juz nabylem podstawke z czujnikiem a alterntaor musze przerobic bo niemam wyjscia w ale jak sie cieplej zrobi to sie pobawie dzieki za informacje


RAFAŁ
[color=blue]VW Golf Klub Polska #111[/color]

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pn sty 31, 2005 02:57

alternator musisz wyciagnac i rozebrac tam gdzie masz te 6 ja to nazywam diody chociaz to sie nazywa innaczej musisz wlutowac kabel miedzy dwoma diodami lezacymi po przeciwnej stronie i pociagnoac kabel do licznika dlaczego tak?
bo tutaj pasek alternatora kreci sie z predkoscia taka sama jak wal silnika i patrzac na to to gdyby nie regulator napiecia auto moglo by sie niezle naladowac



Awatar użytkownika
klimas6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: sob lut 26, 2005 00:36
Lokalizacja: Nowogard
Kontakt:

Post autor: klimas6 » wt wrz 20, 2005 16:15

Krzylu wytłumacz mi dokładnie gdzie wlutować ten kabel, poniewaz trzy diody są połączone ze sobą i są podłączone do regulatora, a po przeciwnej stronie są następne trzy i obok nich wychodzą trzy kable od stojana. Wytłumacz mi konkretnie gdzie sie wlutować z góry dzieki za pomoc :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 244 gości