problemy z hamulcami w golf III

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

nmaniek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr sty 26, 2005 09:53
Lokalizacja: Rzeszów

problemy z hamulcami w golf III

Post autor: nmaniek » śr sty 26, 2005 10:13

Mam golfa III 1.9TD hamulce sa prawie jak by ich nie było. Na testach diagnostycznych ich sprawność jest krytyczna. Wymieniłem klocki, szczeki, płyn, odpowietrzony układ i nawet pompkę hamulcowa ale problem pozostał. Proszę o pomoc bo juz nie wiem cos może być przyczyną. To jest auto bez ABS-u ale ma wspomaganie kierownicy.



borbet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 23:53
Lokalizacja: 100lica

Re: problemy z hamulcami w golf III

Post autor: borbet » śr sty 26, 2005 10:30

nmaniek pisze:Mam golfa III 1.9TD hamulce sa prawie jak by ich nie było. Na testach diagnostycznych ich sprawność jest krytyczna. Wymieniłem klocki, szczeki, płyn, odpowietrzony układ i nawet pompkę hamulcowa ale problem pozostał. Proszę o pomoc bo juz nie wiem cos może być przyczyną. To jest auto bez ABS-u ale ma wspomaganie kierownicy.
Czy masz z tyłu bębny? Jak tak to przeprowadź wstępną samoregulację luzu szczęk. Hamulki będą jak nowe.
Jeżeli robiłeś to w warsztacie, to dziwne, że przy wymianie szczęk nie tego nie zrobili. Lepiej omijaj ten warsztat z daleka.

PZDR


dYZIO (nick: borbet)
[color=green][i]A ja jeżdżę na gazie...[/i][/color]

nmaniek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr sty 26, 2005 09:53
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: nmaniek » śr sty 26, 2005 10:34

Tak mam z tyłu bębny. Ale problmy z hamulcami sa zarówno z przodu jaki i z tyłu.



borbet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 23:53
Lokalizacja: 100lica

Post autor: borbet » śr sty 26, 2005 10:53

Zrób regulację. Na pewno pomoże (u mnie pomogło).


dYZIO (nick: borbet)
[color=green][i]A ja jeżdżę na gazie...[/i][/color]

nmaniek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr sty 26, 2005 09:53
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: nmaniek » śr sty 26, 2005 11:02

Dzięki, sprobuje to zrobić.



Awatar użytkownika
bryszard
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: bryszard » ndz sty 30, 2005 15:42

Może masz uszkodzonu regulator siły hamowania tkzw.korektor.On też może takie jaja robić. A jeżeli wymieniłeś też klocki to moze masz już za cienkie tarcze .A z tego co wiem to hamulce po robocie są jeszcze kiepskie przez ok 800km aż się ułożą klocki i szczęki.Powinień ci to mechanik powiedzieć



borbet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 23:53
Lokalizacja: 100lica

Post autor: borbet » ndz sty 30, 2005 16:47

bryszard pisze:Może masz uszkodzonu regulator siły hamowania tkzw.korektor.On też może takie jaja robić. A jeżeli wymieniłeś też klocki to moze masz już za cienkie tarcze .A z tego co wiem to hamulce po robocie są jeszcze kiepskie przez ok 800km aż się ułożą klocki i szczęki.Powinień ci to mechanik powiedzieć
Stawiałbym i tak nadal na nieprawidłową samoregulację. Przy szczękach zawsze to największa qpa. Mechanizm pracuje w ograniczonym zakresie i tylko w tym zakresie działa.
Prawidłowo przy wymianie szczęk/ bębnów należy go dokładnie wyczyścić i zrobić wstępną regulację. Mało który warsztat (nawet aso) zrobi to dobrze i dlatego potem jest jak jest.
A co do ukłądania się nowych klocków/ szczęk to w mieście wystarczy 150-200km łagodnego docierania, a w przypadku jazdy w trasie będzie to 300km.

PZDR


dYZIO (nick: borbet)
[color=green][i]A ja jeżdżę na gazie...[/i][/color]

Michau
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
Lokalizacja: SK
Auto: mk4 variant
Silnik: axr

Post autor: Michau » sob maja 21, 2005 16:27

sprawdź gumową membranę w "serwie". Kiedyś ją miałem zjechaną, wymieniłem tą gumę i stary...brzytwa :)


mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI

Michau
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
Lokalizacja: SK
Auto: mk4 variant
Silnik: axr

Post autor: Michau » sob maja 21, 2005 16:31

chociaż nie, jakby to była membrana, to by ci pedał hamulca gorzej niż w zetorze chodził:D ciężko znaczy :D no chyba ze tak masz, sprawdzić nie zaszkodzi


mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI

Awatar użytkownika
pw524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: pt lut 18, 2005 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pw524 » sob maja 21, 2005 17:05

Sprawdż czy nie ma nieszczelności w układzie podciśnieniowym



Awatar użytkownika
pw524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: pt lut 18, 2005 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pw524 » sob maja 21, 2005 17:06

Może padła pompa podciśnieniowa



Michau
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
Lokalizacja: SK
Auto: mk4 variant
Silnik: axr

Post autor: Michau » czw maja 26, 2005 15:02

to właśnie popma podciśnieniowa to jest potocznie mówiąc "serwo" ?


mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw maja 26, 2005 15:10

A ja bym powymieniał przewody elastyczne bo jak są wiekowe to truchleją i zapychają się.



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » czw maja 26, 2005 20:09

korektor na 90 %



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 216 gości