[Mk II] Na długich spada prędkość obrotowa silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

[Mk II] Na długich spada prędkość obrotowa silnika

Post autor: Michael G60 » pn sty 24, 2005 13:53

Mam VW Golf II 1.6 Diesel. Jeśli jest zimny to tyka silniczek równo.
Gdy się rozgrzeje to nierówno. I co ciekawe gdy włączę światła drogowe lub mijania +soczewki (w zderzaku) to chodzi równiutko.
Dodam że cały czas pulsują światła (całe oświetlenie radio, deska rozdzielcza)
I mruga kontrolak od ładowania (wcześniej mrugała ale chodził równo)
Pasek jest spoko.
Czy moze to być spowodowane przez padnięty regulator napięcia????
Albo co innego????
Ostatnio zmieniony wt sty 25, 2005 18:22 przez Michael G60, łącznie zmieniany 1 raz.


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » wt sty 25, 2005 13:21

LUDZIE PRZECIEŻ WIEM ZE SIĘ ZNACIE!!!!!

A co zauważyłem to gdy włączę długie to spada prędkość obrotowa silnika a le obroty sie wyrównują.


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt sty 25, 2005 20:03

M. zd. problem na 100 % leży w alternatorze. Jak n.p. włączysz naraz szybę ogrzewaną, długie i stop-y, spadek prędkści obrotowwej na wolnych obr jest odczuwalny. Zacznij od sprawdzenia naciągu poska klinowego, regulatora napięcia i szczotek.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

79Adam79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob lis 20, 2004 16:51
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 79Adam79 » wt sty 25, 2005 20:08

A może słaba jest masa-sprawdź minus(plecionka z akumulatora idącana do karoserii,w benzynce idzie do skrzyni biegów nie wiem jak w dieslu)- może jest zły styk



mple
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 13:06
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: mple » wt sty 25, 2005 21:01

poprostu masz spadek napiecia w instalacji, nie przeskoczysz tego, mam to samo w sciro gti, w instrukcji polskiej pisza ze to normalne, kiedys stosowali cyfrowe stabilizatory obrotow biegu jalowego, ktore montowali szeregowo pomiedzy czujnikiem halla w aparacie zapl. a tranzystorem, dzialalo to w ten sposob ze jak obr. spadaly pon. 800 to byl przyspieszany zaplon i obroty rosly, ale w 84 roku chyba to wycofali i poprostu dawali grubsze przewody zasilajace , ktore mialy mniejsze spadki napiecia lub cos w tym stylu.
Pozdro



Awatar użytkownika
nawrotvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: śr sty 19, 2005 23:39
Lokalizacja: Koluszki
Kontakt:

Post autor: nawrotvw » wt sty 25, 2005 21:05

Podstawowa rzecz to weż miernik elektryczny i zmierz ile wynosi ładowanie.



Awatar użytkownika
jarek_1313
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr gru 22, 2004 16:22
Lokalizacja: Zielonka k/Warszawy
Kontakt:

Post autor: jarek_1313 » wt sty 25, 2005 22:06

ja mam podobny problem w golfie1,3 wielopunkt jak włączę nawiew, światła, ogrzewanie tylnej szyby nierówno mi pracuje i ma chyba za niskie obroty. Nie mam obrotomierza, ale na słuch tak to mi wygląda. Podciągnełem troche obroty mu na lince przy przepustnicy- mam śrube regulacji i troche podniosłem jest lepiej dopóki wszystkiego nie włącze, ale bez tylnej szyby. chodzi już ok a też miał problemy dlatego podłączam do tego pytanka: czy w 1,3 wielopunkt nie powinien sam komputer zwiekszać obrotów, a jesli tak, po co by dawali tą śrube przy przepustnicy ???



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt sty 25, 2005 22:09

umnie bylo podobnie tylko ze jak byl zimny zapalilem swiatla to obroty spadaly troche a le gdy sie rozgrzal to nie bylo spadku obrotow nawet przy wlaczonej dmuchawie i ogrzewaniu tylniej szyby dopiero jak wymienilem szczotki w alternatorze bo juz byly lekko zajechane teraz jest o.k



Awatar użytkownika
jarek_1313
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr gru 22, 2004 16:22
Lokalizacja: Zielonka k/Warszawy
Kontakt:

Post autor: jarek_1313 » wt sty 25, 2005 22:12

ale mi jak podciągąłem obroty tak żeby silnik równo w miare pracował to miałem ładowanie 14,1 V więc jest ok tylko coś z obrotami jest coś nie tak, bo pod obciążeniem za bardzo spadają
Ostatnio zmieniony wt sty 25, 2005 22:18 przez jarek_1313, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Bezy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 17:26
Lokalizacja: woj. pomorskie
Kontakt:

Post autor: Bezy » wt sty 25, 2005 22:13

Ale generalnie, to chyba całkiem normalne, ze po obciązeniu silnika wszystkim co moze grzac, dmuchac, świecic - spadaja obroty... Oczywiście do sensowengo poziomu a nie tak ze silnik skacze



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt sty 25, 2005 22:24

Sprawdź regulator :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
jarek_1313
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr gru 22, 2004 16:22
Lokalizacja: Zielonka k/Warszawy
Kontakt:

Post autor: jarek_1313 » wt sty 25, 2005 22:24

dla mnie może byłoby to ok przy gaźniku, ale nawet w maluchu nie miałem aż takich spadków, żeby silnik nierówno pracował, a tu przy kompie według mnie powinno byc jakoś korygowane. pytanie czy zajmuje się tym komp czy moze jak kolega pisał wcześniej zapłon się tym zajmuje i jakiś węzyk podciśnienia za to odpowiada lub coś w tym stylu



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » wt sty 25, 2005 23:13

Bezy pisze:Ale generalnie, to chyba całkiem normalne, ze po obciązeniu silnika wszystkim co moze grzac, dmuchac, świecic - spadaja obroty... Oczywiście do sensowengo poziomu a nie tak ze silnik skacze
Z tym się zgadzam. Ale u mnie wtedy światła pulsują.
CZy moge ztym jeździć do doporu?


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
guli
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:07
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: guli » śr sty 26, 2005 18:55

jarek_1313 pisze: a tu przy kompie według mnie powinno byc jakoś korygowane. pytanie czy zajmuje się tym komp czy moze jak kolega pisał wcześniej zapłon się tym zajmuje i jakiś węzyk podciśnienia za to odpowiada lub coś w tym stylu
Duża szansa, że padła lambda, to ona podaje informację o składzie spalin i zależnie od tego komp modyfikuje mieszankę.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 256 gości