RACIA.Jak nie wiadomo bylo wlane to lac mineral.Zawsze tak robie i nigdy sie jeszcze nic nie rozszczelnilo.ps.Panowie spokojnie nie ma sie o co denerwowac.POZDROminko3
[MK3] jaki olej wlać
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: śr maja 17, 2006 17:28
- Lokalizacja: Wielun
- Kontakt:
- Marihuana Man
- Gadatliwa bestia
- Posty: 867
- Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
- Kontakt:
Nie bede tu nikogo poprawiał, ze ma rację albo i nie... Ale widziałem jak się silnik rozczelnił po wlaniu połsyntetyka po mineralnym... Wystarczyło ledwie 1000km i juz pod nim można było znaleźć w ciepły dzien plamę oleju... a był to 1,9 TD ledwie z 200tys przebiegu...
[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: śr maja 17, 2006 17:28
- Lokalizacja: Wielun
- Kontakt:
Ale sie sytuacia zakrecila.CHodzi o to ze po mineralnym na 100% nie mozna lac ani polsynt. a bron boze syntetyk.Wiec kolega nie wie co mial wczesnej, to najbezpieczniej bedzie zalac dobrego minerala i lepiej niech nie eksperymentuje, bo moze sie to zlie skonczyc.(dla jego silnika oczywiscie).Chyba wszystkie watpliwosci rowiane.p.
No a czego bo nie wiem aha pewnie ceną uszczelki jedna była za 41zł a druga za 41,50zł.No nie ma co sie oszukiwaćWymienili uszczelke ponownie i przestało wyciekać. Ale nie... to musi być wina oleju
No mam i troche o tym sobie czytałem,nie mówie że wszystko wiem ale tez nie jestem ciemny.Pinhead pisze:Masz dostęp do netu to masz i dostęp do specyfikacji oleju. Wystarczy je przeczytać i zrozumieć zamiast powtarzać teorie nie poparte żadnymi faktami.
A co Ci mam kolego odpowiedziec bo nie wiem było tam jakieś pytanie???Pinhead pisze: Podałem ci parametry Shell Helixa to niestety nie odpowiedziałeś mi na tego posta, no bo po co.
Z resztą pewnie Ci koledzy też kłamią i bajki opowiadaja Marek Budner i Marihuana Man no przecież też mają dowody wiec tak jak ktoś napisał po co eksperymentować no po co jak nie wiemy co było?????
No popatrz a ja zmieniałem uszczelke pokrywy zaworów i dopiero za drugą zmianą przeształo się sączyć. I oleju, płynu chłodniczego ani paliwa za to nie winieminko3 pisze: No a czego bo nie wiem aha pewnie ceną uszczelki jedna była za 41zł a druga za 41,50zł.No nie ma co sie oszukiwać
Tak samo było z filtrem oleju. Jeden przeciekał na uszczelce a inny nie. Też wina oleju ?
Czyli wiesz że przykłądowy mineralny Shell Helix rozszczelnia bardziej od półsyntetycznego ? Na pewno porównywałeś TBN różnych olejów więc na pewno to wiesz Tylko że wtedy Twoja teoria o rozszczelnianiu nie ma sensu.No mam i troche o tym sobie czytałem,nie mówie że wszystko wiem ale tez nie jestem ciemny.
Stwierdzenie producenta oleju przeczące całej tej bzdurnej teorii z przed 20 lat o rozszczelnianiu silników. Ale dla fanów teorii rozszczelniającej argumenty w postaci specyfikacji olejów nie przemawiają. Producenci podają że mineralne i półsyntetyki płukają tak samo a syntetyki niewiele lepiej ale co tam, producenci kłamią a że rozszczelnianie było faktem ponad 20 lat temu to musi być i dzisiać Jak kiedyś najlepszy olej mineralny był jak dzisiejszy natańszy z najtańszych (klasa SF i niżej) to nieważneA co Ci mam kolego odpowiedziec bo nie wiem było tam jakieś pytanie???
A jakie mają dowody ? Oni leją mineralny na wszelki wypadek co zresztą sami napisali. Tyle się gada o tym rozszczelnianiu że ludzie leją mineralny argumentując swój słuszny wybór faktem że silnik nie wycieka. Ale to nie świadczy o tym że wyciekał by na półsyntetyku czy syntetyku. Tak jak pisałem można i nowy silnik prosto z fabryki zalać mineralnym. Ale czego to będzie dowodziło ?Z resztą pewnie Ci koledzy też kłamią i bajki opowiadaja Marek Budner i Marihuana Man no przecież też mają dowody wiec tak jak ktoś napisał po co eksperymentować no po co jak nie wiemy co było?????
Nieprawda. Argument poniżej.Marek Budner pisze:Ale sie sytuacia zakrecila.CHodzi o to ze po mineralnym na 100% nie mozna lac ani polsynt. a bron boze syntetyk.Wiec kolega nie wie co mial wczesnej, to najbezpieczniej bedzie zalac dobrego minerala i lepiej niech nie eksperymentuje, bo moze sie to zlie skonczyc.(dla jego silnika oczywiscie).Chyba wszystkie watpliwosci rowiane.p.
Mobil Super 15W40 - 10mg KOH/g <-TBN
Castrol GTX5 Lightec 10W40 - 9,4mg KOH/g
Lotos Semisyntetic 10W40 - 9,9mg KOH/g
Statoil Superway X 10W40 8,1mg KOH/g
Statoil Powerway 15W40 9,8mg KOH/g
Texaco Havoline 15W40 9,6mg KOH/g
Castrol TXT Softec Plus 5W40 8,5mg KOH/g
=-Pinhead-=
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: śr maja 17, 2006 17:28
- Lokalizacja: Wielun
- Kontakt:
Dokładnie tak jak podają producenci olejów. Wszystko zależy od TBN a nie od bazy olejowej mineralny/półsyntetyk/syntetyk. Nie można uogulniać na mineralne - nie płukające, cała reszta - wypłukujące, to jest bzdura przy dziesiejszych dodatkach stosowanych w olejach mineralnych. Wystarczy sobie sprawdzić TBN i wiadomo jak mocno dany olej wypłukuje. Aż dziwne jest że sprawa jest taka prosta, im wyższe TBN tym lepiej płuka, przy każdym oleju można sprawdzić jakie ma TBN a ludzie dalej powtarzają te same slogany. Można pokazać palcem co lepiej płuka a co gorzej według producenta oleju a nadal pojawią się posty że mineralny nie płuka Po prostu w tym temacie argumenty nie przemawiają.
=-Pinhead-=
No widzisz Ty masz inne doświadczenia i ja mam inne i ja sobie wyciągam swoje wnioski na swoim przykładzie a nie na kogoś,przecież to jest jasne że nie bede postępował tak jak ktoś inny i według jego doświadczeń.Pinhead pisze:No popatrz a ja zmieniałem uszczelke pokrywy zaworów i dopiero za drugą zmianą przeształo się sączyć. I oleju, płynu chłodniczego ani paliwa za to nie winie
Tak samo było z filtrem oleju. Jeden przeciekał na uszczelce a inny nie. Też wina oleju ?
Nie tego nie wiem bo nie porównywałem tych olejów.Ale przy kupnie sugerowałem się głównie klasą jakości żeby nie kupić gó...aPinhead pisze:Czyli wiesz że przykłądowy mineralny Shell Helix rozszczelnia bardziej od półsyntetycznego ? Na pewno porównywałeś TBN różnych olejów więc na pewno to wiesz Tylko że wtedy Twoja teoria o rozszczelnianiu nie ma sensu.
No dobra to co byś mi zaproponował mam np.auto z przebiegiem 250tys. i ma przecieki ale nie chce wydac dużo kasy na wymiane uszczelek?????Pinhead pisze:Stwierdzenie producenta oleju przeczące całej tej bzdurnej teorii z przed 20 lat o rozszczelnianiu silników. Ale dla fanów teorii rozszczelniającej argumenty w postaci specyfikacji olejów nie przemawiają. Producenci podają że mineralne i półsyntetyki płukają tak samo a syntetyki niewiele lepiej ale co tam, producenci kłamią a że rozszczelnianie było faktem ponad 20 lat temu to musi być i dzisiać Jak kiedyś najlepszy olej mineralny był jak dzisiejszy natańszy z najtańszych (klasa SF i niżej) to nieważne
[ Dodano: 29 Maj 2006 13:09 ]
No tu kolega ma dowódMarihuana Man pisze:Nie bede tu nikogo poprawiał, ze ma rację albo i nie... Ale widziałem jak się silnik rozczelnił po wlaniu połsyntetyka po mineralnym... Wystarczyło ledwie 1000km i juz pod nim można było znaleźć w ciepły dzien plamę oleju... a był to 1,9 TD ledwie z 200tys przebiegu...
Jest dokładnie tak jak Pinhead pisze. Obecnie zalecenia co do wymiany oleju są takie:
Nie powinniśmy lać oleju o wysokiej klasie TBN do starych silników, zwłaszcza zalewanych wcześniej olejami gorszymi. Może to doprowadzić do rozszczelnienia silnika poprzez wypłukanie zgromadzonych z upływem czasu nagarów. Nie syntetyk rozszczelnia tylko wodorotlenek potasu w nim zawarty o ile jest go więcej niż w poprzednim oleju. To on jest odpowiedzialny za neutralizację kwaśnych efektów spalania ale i płuka silnik z tych efektów (nagar).
Dopiero do silników "biorących olej" nie powinniśmy stosować olejów syntetycznych ze względu na to, że olej inny niż syntetyczny jest gęstszy w niskich temperaturach, przez co lepiej uszczelnia silnik po rozruchu (w zimnym silniku pierścienie nie uszczelniają w takim stopniu jak po jego rozgrzaniu). Lepsze jest także ciśnienie smarowania. Z drugiej strony przedwczesne przejście na minerał też jest złe, bo oleje syntetyczne, ze względu na niewielką gęstość w niskich temperaturach, szybciej docierają do wszystkich punktów smarowania w zimnym silniku (lepsze właściwości penetracyjne).
Wszelakie wiarygodne źródła - np wydziały mechaniki na uczelniach wyższych potwierdzą to co napisałem. Oczywiście należy też pamiętać że lepkość oleju ma być odpowiednia.
PS. Ja wlałem półsyntetyk Shella po mineralnym i silnik suchutki, oleju nie bierze, domniemany przebieg > 200 tys. Oczywiście wcześniej dobrze przebadałem jaki TBN miał poprzednik. Tak zacznie brać olej to wrócę do minerała.
Nie powinniśmy lać oleju o wysokiej klasie TBN do starych silników, zwłaszcza zalewanych wcześniej olejami gorszymi. Może to doprowadzić do rozszczelnienia silnika poprzez wypłukanie zgromadzonych z upływem czasu nagarów. Nie syntetyk rozszczelnia tylko wodorotlenek potasu w nim zawarty o ile jest go więcej niż w poprzednim oleju. To on jest odpowiedzialny za neutralizację kwaśnych efektów spalania ale i płuka silnik z tych efektów (nagar).
Dopiero do silników "biorących olej" nie powinniśmy stosować olejów syntetycznych ze względu na to, że olej inny niż syntetyczny jest gęstszy w niskich temperaturach, przez co lepiej uszczelnia silnik po rozruchu (w zimnym silniku pierścienie nie uszczelniają w takim stopniu jak po jego rozgrzaniu). Lepsze jest także ciśnienie smarowania. Z drugiej strony przedwczesne przejście na minerał też jest złe, bo oleje syntetyczne, ze względu na niewielką gęstość w niskich temperaturach, szybciej docierają do wszystkich punktów smarowania w zimnym silniku (lepsze właściwości penetracyjne).
Wszelakie wiarygodne źródła - np wydziały mechaniki na uczelniach wyższych potwierdzą to co napisałem. Oczywiście należy też pamiętać że lepkość oleju ma być odpowiednia.
PS. Ja wlałem półsyntetyk Shella po mineralnym i silnik suchutki, oleju nie bierze, domniemany przebieg > 200 tys. Oczywiście wcześniej dobrze przebadałem jaki TBN miał poprzednik. Tak zacznie brać olej to wrócę do minerała.
Ostatnio zmieniony pn maja 29, 2006 13:14 przez Cefaloid, łącznie zmieniany 1 raz.
No bez przesady można ale ten co by to zrobił to chyba był by nie normalny za przeproszeniem.Pinhead pisze: Tak jak pisałem można i nowy silnik prosto z fabryki zalać mineralnym. Ale czego to będzie dowodziło ?
A przeciez nikt nie powiedział że mineralny nie rozszczelnia wogóle.
Kończąc moge wysłuchać rad innych ale nikt mi nie bedzie mówił co mam wlac bo wleje taki olej jaki uważam i tyle.
minko3,
Rób sobie co chcesz, zalej nawet Kujawskim tylko nie pisz bzdur nie mających żadnego odzwierciedlenia w faktach. Ludzie czytają to co piszesz i będą to później powtarzac tak jak Ty powtarzasz po innych. Do nowego auta można zalać mineralny... to był przykład takiego samego rozumowania jak te niby argumenty i wnioski o zalewaniu mineralnym tak na wszelki wypadek. Jak się czyta wątki o olejach to jest w kółko ta sama gadka.Widocznie ludzie nie mogą pojąć o co chodzi z tym TBN Masz z 10 postów o tym co wpływa na rozszczelniania, co to jest TBN i jakie TBN ma kilka przykładowych olejów (miner,semi,synt) więc nie pytaj się mnie co masz lać bo podobno "wlejesz taki olej jaki uważasz i tyle". Wystarczy wyciągnąć wnioski z tego co zostało już napisane.
Rób sobie co chcesz, zalej nawet Kujawskim tylko nie pisz bzdur nie mających żadnego odzwierciedlenia w faktach. Ludzie czytają to co piszesz i będą to później powtarzac tak jak Ty powtarzasz po innych. Do nowego auta można zalać mineralny... to był przykład takiego samego rozumowania jak te niby argumenty i wnioski o zalewaniu mineralnym tak na wszelki wypadek. Jak się czyta wątki o olejach to jest w kółko ta sama gadka.Widocznie ludzie nie mogą pojąć o co chodzi z tym TBN Masz z 10 postów o tym co wpływa na rozszczelniania, co to jest TBN i jakie TBN ma kilka przykładowych olejów (miner,semi,synt) więc nie pytaj się mnie co masz lać bo podobno "wlejesz taki olej jaki uważasz i tyle". Wystarczy wyciągnąć wnioski z tego co zostało już napisane.
=-Pinhead-=
No dokładnie i h..j to kogoś obchodzi co kto wleje myśle że ten kto pytał jaki olej wlać wie co zrobić,chciał tylko zasięgnąc rad a Ty zrobiłeś z tego wielki problem.Pinhead pisze:Rób sobie co chcesz, zalej nawet Kujawskim
AAAA pytanie jeszcze do Ciebie bedziesz moze na ATS w Pile???? bo chciałbym z Toba pogadac na żywo.
Panowie proponuje zamknąć tą jałową dyskusje , która nie prowadzi do niczego! Kłucicie sie , zaczynacie obrzucać mięsem i tak każdy widze swoje wie i zrobi po swojemu!
[ Dodano: Pon Maj 29, 2006 15:33 ]
Widze, że kolejny juz temat z cyklu: "jaki olej..." i wojna gotowa ! Spokój , spokój, spokój!
[ Dodano: Pon Maj 29, 2006 15:33 ]
Widze, że kolejny juz temat z cyklu: "jaki olej..." i wojna gotowa ! Spokój , spokój, spokój!
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 177 gości