[mk2]gażnik 2e2
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Mam identyczny problem, jeśli uda Ci się go rozwiązać, to daj znać, dziękigor7 pisze:Siłownik trójpołożeniowy wg mnie mam dobry, trzpień chowa się tak jak powinien. Tylko ta blaszka go nie dotyka. Jak dociśnę tą blaszkę to 9obroty spadają. Więc jak mam zrobic żeby ta blaszka go dotykała.
dzisiaj też coś będę starał się pogłówkować
pozdrawiam
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Jak się wyrabia przepustnica to tak się może dziać. Jest do tego regulacja. Tuż nad tym półksiężycem na który nawija się linka gazu jest śróbka na imbus. Trzeba ją popuścić i tak tam regulować, żeby trzpień siłownika 3-połozyniowego dotykał do śróby regulacyjnej. To musi być na ciepłym silniku robione i nie brał bym się za to samodzielnie bez porządnej orientacji w budowie gaxnika.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
W takim razie gdzie i czym i w jaki sposób ustawia się mieszankę żeby nie była za bogata? Wydaje mi się ze mam za bogatą gdyż jak samochód chodzi sobie np w garażu to strasznie śmierdzą spaliny i szczypie w oczy.Paweł Marek pisze:takie ustawienie przepoustnicy rozruchowej na stałe na sztorc musi spowodować nierówną pracę i złe przyśpieszania w fazie rozgrzewania. Jeśliby tak nie było to znaczy że mieszanka jest mocno za bogata i wtedy pewnie auto dużo więcej spali
Drugie pytanko - chciałbym sprawdzić ten grzybek w gaźniku (bodajże od wzbogacania mieszanki z lewej strony gaźnika) są tam takie 2 uszczelki czerwone z jakiejś foli chyba. Jeżeli po rozkręceniu okaże się ze są np popękane to czym mogę je zastąpić? Na co musze zwracać uwagę przy rozkręceniu tego grzybka?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
takimi z zestawu naprawczego, jak mają być, a tak na chwilę: załóż zwykłe gumki bez otworków z detki od roweru : nieznacznie odczujesz brak działania tego zaworu a przynajmniej uszczelniszmar_tec pisze: Jeżeli po rozkręceniu okaże się ze są np popękane to czym mogę je zastąpić?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
mam 2 pytania
1. Właściwie od czego jest ten grzybek i w którym momencie wzbogaca mieszankę?
2. Wczoraj zauważyłem. że mam pod pompką paliwa w silniku mokro. Czy to też mógłby być powód że mam wrażenie jakby go zalewało paliwem? Jak to cos się wymienia i gdzie mogę kupic taką pompkę do MKII 1.6 silnik EZ gaźnikowy. U mnie to raczej w żadnym motoryzacyjnym nie dostanę takiej pompki. Czy wystarczy tylko jakąś uszczelkę włożyć między pompką a blokiem silnika?
[ Dodano: Czw Maj 25, 2006 2:24 pm ]
Tak więc wczoraj odkręciłem to cos od gaźnika. Uszczelki wyglądały na całe, więc wkręciłem to coś spowrotem do gaźnika.
Mam kolejne pytanie, dlaczego więc mam wrażenie jakby się golfina zalewał benzyną?
Co jeszcze mam sprawdzić?
1. Właściwie od czego jest ten grzybek i w którym momencie wzbogaca mieszankę?
2. Wczoraj zauważyłem. że mam pod pompką paliwa w silniku mokro. Czy to też mógłby być powód że mam wrażenie jakby go zalewało paliwem? Jak to cos się wymienia i gdzie mogę kupic taką pompkę do MKII 1.6 silnik EZ gaźnikowy. U mnie to raczej w żadnym motoryzacyjnym nie dostanę takiej pompki. Czy wystarczy tylko jakąś uszczelkę włożyć między pompką a blokiem silnika?
[ Dodano: Czw Maj 25, 2006 2:24 pm ]
Tak więc wczoraj odkręciłem to cos od gaźnika. Uszczelki wyglądały na całe, więc wkręciłem to coś spowrotem do gaźnika.
Mam kolejne pytanie, dlaczego więc mam wrażenie jakby się golfina zalewał benzyną?
Co jeszcze mam sprawdzić?
prosze o pomoc w ustawieniu ssania
posiadam gaznik 2e no i problem z ustawieniem ssania przestawilem bimetal wewnatrz oslony ssania i porozregulowywalem srubke na krzywce niemoge sobie teraz dac rady z poprawnym ustawieniem tego ustrojstwa prosze o pomoc jak to ustawic dziekuje moje gg 9421332
[ Dodano: 28 Maj 2006 02:09 ]
Paweł Marek, mam gaznik 2e i problemy ze ssaniem niewiem jak wyregulowac bimetal wewnatrz pokrywy ssania no i tej srubeczki ktora jest podspodem gaznika ta na krzywce moge prosic o pomoc jak to ustawic dziekuje
Paweł Marek, pomozesz mi w ustawieniu ssania prosze bo juz mnie szlak trafia bo niemoge sobie dac z tym rady moje gg 9421332dziekuje
[ Dodano: 28 Maj 2006 02:09 ]
Paweł Marek, mam gaznik 2e i problemy ze ssaniem niewiem jak wyregulowac bimetal wewnatrz pokrywy ssania no i tej srubeczki ktora jest podspodem gaznika ta na krzywce moge prosic o pomoc jak to ustawic dziekuje
Paweł Marek, pomozesz mi w ustawieniu ssania prosze bo juz mnie szlak trafia bo niemoge sobie dac z tym rady moje gg 9421332dziekuje
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Może być ok. W nowszych dwójkach z olejową poduszką silnika można ustawić na 700-750 obrotów, w starszych z twardą poduszką na 850-900. Chodzi o to żeby dragnia silnika na karoserię się nie przekazywały. Te 2 minuty to bajka. Ssanie wyłącza sie stopniowo w miarę nabierania temperatury przez silnik i im zimniej oraz im delikatniej się jedzie tym działa dłużej. Można trochę regulować czas wyłączania obracając pokrywę sprężyny bimetalowej o kilka mm w lewo (krócej działa), lub w prawo( dłużej )kawowy19 pisze:Witam!!
MAM również mk2 na gaźniku 2e2 i mam taki problem .
U mnie obroty spadają całkowicie do normlnych ok.900 dopiero w momencie gdy wskazówka temp. cieczy jest na środku. czy to jest ok? dodam ze trwa to jakieś 7-8 minut.
a czytałęm gdzieś na forum ze ssanie działa ok. 2 minuty. pozdro!!
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
chodzi o sprężyne bimetalową w obudowie urządzenia rozruchowego? ona steruje ta przepustnicą i u mnie ona sie bardzo szybko otwiera do pełnego pionu. to jest ok czy nie?
szybko sie otwiera do pełnego pionu ale to nie znaczy ze obroty spadają. wydaje mi sie ze wiecej tu do roboty ma WAX element bo on wypychając ten pin zmniejsza przelot przepustnicy na spodzie gaźnika. czy coś mi sie pomieszało? jak ktos wie to niech mi dokładnie opisze jaka jest zasada działania ssania w tym gaźniku .pozdro!!
szybko sie otwiera do pełnego pionu ale to nie znaczy ze obroty spadają. wydaje mi sie ze wiecej tu do roboty ma WAX element bo on wypychając ten pin zmniejsza przelot przepustnicy na spodzie gaźnika. czy coś mi sie pomieszało? jak ktos wie to niech mi dokładnie opisze jaka jest zasada działania ssania w tym gaźniku .pozdro!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 160 gości