Gotujący się płyn chłodniczy POMOCY
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Gotujący się płyn chłodniczy POMOCY
Witam
proszę o pomoc w takowym problemie, Otóż mam golfa 1.6 AEE kat rok 96 z gazem. Podczas jazdy wskażnik pokazuje 90 stopni mimo to termostat się nie otwiera chociaż dziś go wymieniał mechanior. Przy temp 110 dolna rura od chłodnicy pozostaje zimna, wentylator się nie włancza natomiast woda w krótkim obiegu i zbiorniczku się gotuje. mechanik stwierdził ze to wina pękniętej uszcelki po głowicą koszt 550zł dlatego kompresja przedostaje się do płynu i nie otwiera się termostat( dla mnie to trochę niejasne) bo sprawdzone że woda jest w termostacie. Czy ktoś miał taki problem ,może to wina pompy wody? Proszę o pomoc w tej sprawie . Pozdrawiam
proszę o pomoc w takowym problemie, Otóż mam golfa 1.6 AEE kat rok 96 z gazem. Podczas jazdy wskażnik pokazuje 90 stopni mimo to termostat się nie otwiera chociaż dziś go wymieniał mechanior. Przy temp 110 dolna rura od chłodnicy pozostaje zimna, wentylator się nie włancza natomiast woda w krótkim obiegu i zbiorniczku się gotuje. mechanik stwierdził ze to wina pękniętej uszcelki po głowicą koszt 550zł dlatego kompresja przedostaje się do płynu i nie otwiera się termostat( dla mnie to trochę niejasne) bo sprawdzone że woda jest w termostacie. Czy ktoś miał taki problem ,może to wina pompy wody? Proszę o pomoc w tej sprawie . Pozdrawiam
Jesli wiatrak sie nie wlancza to jest to przewaznie wina czujnika ktory odpowiada za zalaczenie sie wentylatora lub wentylator sjest walniety. Jesli zas chodzi o nie otwarty termostat to pierwszy raz slysze zeby byla tego przyczyna w uszczelce pod glowica. Nawet jesli byly by przedmuchy to i tak powinien sie otworzyc bo on dziala na temperature plynu. Radzilbym pojechac do jakiegos zaufanego mechanika zeby to dokladnie obejrzal i zdecydowal. Wydaje mi sie jednak ze bedzie to wina termostatu i czujnika odpowiadajacego za wlaczenie wentylatora
Przyznawanie punkcików za pomoc oznacza szacunek
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 513
- Rejestracja: śr wrz 28, 2005 22:01
- Lokalizacja: (PL) KGR
- Kontakt:
czy mechanik sprawdził Ci specjalnym przyrzadem ze to przedmuchy z uszczelki i że to uszczelka strzelona ?????Remek pisze:mechanik stwierdził ze to wina pękniętej uszcelki po głowicą koszt 550zł
to że się wentylator nie uruchamia to jest w tym przypadku normalne bo skoro nie ma obiegu wody to nie ma i temperatury na chłodnicy....
Po 1. sprawdz czy w zbiorniczku wyrównawczym jest obieg płynu tzn czy węzykiem przelewowym wylewa się płyn do zbiorniczka..... jeśli NIE - UDROŻNIJ przelew !!!
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
to samo myślę w pierwszej kolejności, że właśnie nie odpowietrzone. I komuś tu niedawno rozleciał się wirniki w pompie wody. Też by taki objaw mógł być.pushkin77 pisze:UDROŻNIJ przelew !!!
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moze to byc wina przelewu. Ale zastanawia mnie ten zimny wąz od chłodnicy. To ze masz nowy termostat to o niczym nie świadczy. Na forum jzu było wielu ludzi któzy kupili nowy i okazywałos ie ze jest do kitu. Wentylator sie nie załaczy bo nie ma ciepła na chłodnicy. Co do korka to w wiekszisci przypadków dział on poprawnie. Mozna go przedmuchac spreżonym powietrzem.
PS ostatnio któremus koledze z forum rozleciał sie wirnik od pompy wodnej był z plastiku
Pozdrawiam
PS ostatnio któremus koledze z forum rozleciał sie wirnik od pompy wodnej był z plastiku
Pozdrawiam
Przyczyn może być kilka, a mianowicie najpradopodobnie termostat, ale jeśli był wymieniany to troche dziwne, jednakże może nawet nowy być walnięty i sie nie otwiera. Ale wówczas po podwyższeniu temperatury wiatraki powinny się załączyć, jezeli tego nie robią to może być czujnik w nich walnięty. Co do tej uszkodzonej uszczelki pod głowicą to też może być, tydzień temu kumpel miał to samo w Kadecie, jednakże on zarył silnikiem o kamień. Objaw tego że uszczelka jest walnięta lub pęknięta sama głowica to pojawiające się pęcherzyki powietrza w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego, a nawet silne bulgotanie. Wówczas temperatura również szybko wzrasta... Koszt tej naprawy niestety jest największy, ale radze jechać do dobrego mechanika bo nie sztuką jest wymienić uszczelkę pod głowicą, a problem może nadal pozostać gdyż przyczyna może tkwić gdzieś indziej...
[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
Wszystko jasne Mechanik dał Ciała
Dzieki serdeczne za wszystkie wskazówki, skłoniły mnie one do sprawdzenia jeszcze raz termostatu tym razem osobiście w garażu. Po wyjęciu jego trzpień wystawał na 3 cm, tak samo jak wczoraj w starym gdy mechanik go wyciągnoł i stwierdził że jest do wymiany. Taki oto z niego mechanik że nie zobaczył że plastik o który rozpiera się bolec termostatu jest ułamany i dlatego nie puszcza wody. Po uruchomieniu bez termostatu wszystko pracuje idealnie wentylator działa po 20 min stania w miejscu. A już wczoraj kazał mi wymieniać uszczelke pod głowicą i opowiadali jak jest niebezpiecznie:chytry: Pozostaje mi kupić tylko tę część plastikową w poniedziałeki Op..... mechanika
Pozdrawiam I Dzięki za Pomoc.
Pozdrawiam I Dzięki za Pomoc.
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 223 gości