MK II-szumi-luzy na przegubie- Co to?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
MK II-szumi-luzy na przegubie- Co to?
Witam. Mam MK II 91.r od niedawna coś mi zaczęło szumieć podczas jazdy, dzisiaj ten dźwięk zaczał narastać, więc postawiłem auto na kołkach, wbiłem bieg i słuchałem co to.. nigdzie przy tarczy nie słychać szumu, bardziej dźwięk ten nasila się przy skrzyni biegów, gdy skręcam w lewo nic nie szumi, podczas gdy jadę prosto lub skręcam w prawo to szumi.
Zauważyłem też , że prawe koło ma luzy a dokładniej złapałem za przegub i delikatny luz czuć w przeciwieństwe do lewego koła. Co to może być?? Łożysko? Przegub? Końcówka drążka?? Proszę o dokładne porady, najlepiej opisy ze zdjęciami jak co wygląda bo nie miałem z tym do czynienia. Najgorsze jest to, że niedawno ustawiałem kąt bo wymieniałem przednie amorki i wywaliłem 50 zł, a wyczytałem , że przy wymianie końcówek drążka lub sworzni też trzeba jechać na geometrię. Proszę o rady Dzięki!!
Zauważyłem też , że prawe koło ma luzy a dokładniej złapałem za przegub i delikatny luz czuć w przeciwieństwe do lewego koła. Co to może być?? Łożysko? Przegub? Końcówka drążka?? Proszę o dokładne porady, najlepiej opisy ze zdjęciami jak co wygląda bo nie miałem z tym do czynienia. Najgorsze jest to, że niedawno ustawiałem kąt bo wymieniałem przednie amorki i wywaliłem 50 zł, a wyczytałem , że przy wymianie końcówek drążka lub sworzni też trzeba jechać na geometrię. Proszę o rady Dzięki!!
koncowka drazka nie szumi a luz na przegubie ma prawie kazde auto z jakims tam przebiegiem.(choc koledze w renaulcie przegub wewnetrzny szumial)ale to chyba ewenement.ja bym stawial na lozysko w kole no chyba ze mechanizm roznicowy wyje skoro slyszysz w skrzyni.irekczek pisze:przy wymianie końcówek drążka lub sworzni też trzeba jechać na geometrię
Napiszcie jak sprawdzić czy to nie przegub, lub jak sprawdzić czy to własnie łożysko?
Bo wymienię łożysko a okaże się , że to przegub...
a czy te luzy to mają być?? Bo nie wydaje mi się , żeby były normalne..
Bo wymienię łożysko a okaże się , że to przegub...
a czy te luzy to mają być?? Bo nie wydaje mi się , żeby były normalne..
Ostatnio zmieniony czw maja 25, 2006 19:41 przez irekczek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: śr maja 17, 2006 17:28
- Lokalizacja: Wielun
- Kontakt:
Swieta racia.piszczy napewno pasek jak u mnie rada NACIAGNAC.Sprandzic lozysko?Na rownej drodze ok.80km/h wrzuc luzik i jak lozysko to napewno bedzie slychac.2 podnies dane kolo do gory pi poruszac nim w pionie bedziesz wyczowal luz to moze byc lozysko.Dobze zeby ktos ruszal a drugi patrzyl bo czsami moze sie ruszac na sfozniu.piotr2 pisze:lozysko zazwyczaj szumi nie piszczy piszczy to pasek
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: śr maja 17, 2006 17:28
- Lokalizacja: Wielun
- Kontakt:
Ja bym to sprubowal rozruszac. Odkrec zacizk(TYLKO NIE ODKRECAJ PRZEWODU,TO OSTATECZNOSC)Miedzy cylinderkiem a obudowa zcisku powinna byc taka gumowa oslona, sciagnac delikatnie zeby nie urwac.Nastepnie sprubuj go wcisnac z calej sily lub prez dzwignie.Powinien sie dac wkrecic w prawo.jak nie pusci to trzeba lekko nacisnac haulec(LEKKO!!!).Najlepiej jak drugi obserwuje co sie dzieje.I znowu sprubowac go wepchnac.Ewentualnie mozna prysnac WD40 miedzy cylinderek a obudowe pod gumowa oslona(trzeba chwile odczekac).Przy jakim wynalazku bym nie grzebal zawsze pomoglo.POZDRO
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: śr maja 17, 2006 17:28
- Lokalizacja: Wielun
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 298 gości