Zapłon AEX
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Zapłon AEX
Witam wszystkich!Powiedzcie mi prosze jak ma być ustawiony zapłon w 1.4 AEX i 1.6 AEE. Chciałbym się jeszcze zapytać jak wizualnie odróżnić AEX od AEE bo nie mam oznaczenia na silniku a kiedy elektronik wgrał program od AEX i ustawił zapłon na "O" samochód gwałtownie zesłabł. Przy gwałtownym dodaniu gazu traci moc. Poza tym gdy zwolnie autem do około 15 km/h na 2 biegu (obroty około 1000)i chce przyspieszyć wciskając gaz do ok. połowy samochód się dławi i wydaje jakieś dziwne "skrzeczenie". To troche wkurza bo ciężko zjechać przed czerwonym światłem kiedy odruchowo noga doda wiecej gazu:).I jeszcze jedno ciekaw jestem dlaczego on tak długo kręci (musi obrócić chyba z 7 razy). Wydaje mi się że powinien na draśniecie a tu lipa. Na punktach ustawiłem wszystko pompe paliwa wymieniłem, aparat też i nadal...nic. POZDRAWIAM wszystkich
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
No właśnie w tym problem , że porównywałem i są identyczne. Chodziło mi o to czy może ktoś wie czy jest jakiść szczegół rożniący te silniki. Z tego co wiem to ten AEE ma zespół wtryskowy Marelli a AEX Boscha ale nigdzie na wtryskach nie moge zauważyć producenta:(A może powiecie coś o zapłonie. i o tym problemie. Bardzo bylbym wdzięcznym za pomoc.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
znalazłem tylko że ustawia się tak jak w ABF czyli za pomoca jakiegoś specjalistycznego przyrządu lub Vaga przez złącze diagnostyczne.
[ Dodano: Sob Maj 20, 2006 4:42 pm ]
tzn nie tak, to dotyczy tylko AEX
[ Dodano: Sob Maj 20, 2006 4:42 pm ]
tzn nie tak, to dotyczy tylko AEX
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Jeżeli była ingerencja w sterowniku i pamięć została przeprogramowana to VAG będzie pokazywał identyfikację od wgranego softu(patrz sterownika).Jakiś niezły ten elektronik, ze odrazu wgrał inny program do sterownika
Jeżeli fizycznie sterownik nie był zmieniony a tylko program to można było by odczytać numery na obudowie sterownika.
Jeżeli fizycznie sterownik nie był zmieniony a tylko program to można było by odczytać numery na obudowie sterownika.
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
No wiec tak. Numery mam w bagażniku i jest napisane AEX ale mój mechanior co nim jeździł powiedział że według niego to jest przekładka na AEE. Nie wierzyłem mu za bardzo (bo szczerze mówiac umie tylko dobrze zawieszenie robić:) ale kiedy pojechałem do elektronika i wgrał mi program na AUTODATA od AEX i REGULOWAŁ ZAPŁON samochód stał się zamulony. Stąd moje watpliwości co do silnika i dlatego pytam się też o zapłon i o jego regulacje. A wizualnie nie wiem czym te silniki się różnią. Bo faktyczna różnica polega tylko większym skoku tłoka w przypadku AEE.
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Własnie taka lipa że nie mam numeru na silniku. Patrzyłem pod kopułkom i z przodu i z tyłu nic nie ma. Chyba zostaje mi metoda prób i błędów. Wgrać teraz musze program od AEE a nóż zacznie dobrze chodzić. Ale zastanawia mnie ten zapłon bo od czasu tej regulacji z pod aparatu jest wyciek oleju. Można domniemywac że olej mógł się dostać do czujnika halla i go zalać - przez to takie dziwne objawy. Kopułka jest czysta bo sprawdzaałem. Co o tym myślicie????
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 404 gości