Nowe hamulce

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: mmksk » czw maja 18, 2006 08:47

Wymieniał rolkę napinającą pasek klinowy ponieważ cos mi wyje ale jednak to nie była rolka i teraz będzie sprawdzał rozrząd , tak mam wspomaganie silnik 1,6.
Mam wrażenie że hamulce sę zapowietrzone , pedał hamulca nie jest za twardy wciskając go obniża się nie stoi w jednym miejscu twardo, chyba że tak ma być. :hmm:



marekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: pn cze 06, 2005 09:16
Lokalizacja: Lyski - Rybnik
Kontakt:

Post autor: marekk » czw maja 18, 2006 09:07

moze ktos mnie poprawi ale pasek klinowy napina alternator wiec jaka rolka napinajaca pasek klinowy????

pedał hamulca nie moze schodzic na dół.

wyje jak silnik pracuje??? czy jak krecisz kierownica?? moze pompa wody pada??



mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: mmksk » czw maja 18, 2006 09:39

Podobno pasek jest naciągany przez rolkę, a wyje gdy jadę więc mechanik myslał że to rolka bo już była zużyta więc ją wymienił ale okazało się że to nie ona więc teraz twierdzi że przy pasku rezrządu również jest jakaś rolka napinająca która może wyć, już sam nie wiem co to może być moze i pompa mam nadzieję że nie wymienią mi połowy auta zanim zlokalizują usterkę. A ile pompa wodna kosztuje?? To wyje szczególnie gdy jadę i dodaję gazu, silnik pracuje jakby pod większym obciążeniem. Wydaje mi się że ten dzwięk dochodzi z okolicy alternatora (alternator sprawdzali jest ok) :crazy:



marekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: pn cze 06, 2005 09:16
Lokalizacja: Lyski - Rybnik
Kontakt:

Post autor: marekk » czw maja 18, 2006 09:51

a jak auto stoi to nie wyje?????



mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: mmksk » czw maja 18, 2006 10:43

Gdy auto stoi to nie wyje , gdy jadę i dodaję gazu to słychać wycie, czyli gdy jest pod obciążeniem.



marekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: pn cze 06, 2005 09:16
Lokalizacja: Lyski - Rybnik
Kontakt:

Post autor: marekk » czw maja 18, 2006 11:46

jak wyje z czasie jazdy to mi to nie wyglada na napinacze paskow - bardziej cos z łożyskami lub jeszcze gorzej - mechanizm roznicowy w skrzyni biegow



mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: mmksk » czw maja 18, 2006 11:59

Skrzynia mi wyje to już inna historia , byłem w kilku warsztatach i mechanicy twierdzą że nie opłaca się jej robić że prawdopodobnie siadają łożyska lub mechanizm różnicowy trzeba ja wymienić lub coś ze sprzęgłem jest nie tak ale mogę jeszcze na niej jeździć.
A teraz od jakiegoś miesiąca wyje mi cos jeszcze w okolicy alternatora.
Może znacie konkretnych mechaników, którzy znają się na takich rzeczach??? :hmm:



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw maja 18, 2006 14:42

mmksk pisze:A teraz od jakiegoś miesiąca wyje mi cos jeszcze w okolicy alternatora
A co to masz za silnik ? Bo może pompa wody pada?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: mmksk » czw maja 18, 2006 15:27

Silnik 1,6 MK 3 1995r a niestety numeru nie znam w dowodzie mam wbite że miejsce numeru skorodowane i nie można go odczytać. Jeśli to byłaby pompa to super przynajmniej znalazłbym usterkę, a w jaki sposób można to sprawdzić? Co ile km trzeba ją wymienić??



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw maja 18, 2006 20:36

mmksk pisze: a niestety numeru nie znam
A w bagażniku naklejki nie ma albo książki serwisowej nie masz? Tam jest na naklejkach ty silnika
mmksk pisze:a w jaki sposób można to sprawdzić?
I tu jest ten pewien ból co Ty masz za silnik. Bo albo napędza ją pasek rozrządu albo pasek od alternatora...


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: mmksk » czw maja 18, 2006 21:29

Naklejka jest ale zniszczona a silnik ma 55KW ale to chyba nic nie mówi. A jeśli zrobie foto to rozpoznacie jaki to silnik????? :chytry:



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw maja 18, 2006 21:55

mmksk pisze: a silnik ma 55KW ale to chyba nic nie mówi
To masz do wyboru AEE lub AEA. Obydwa jak dobrze zobaczyłem mają pompę napędzaną paskiem rozrządu, więc ocenić jej stan możesz tylko w dwojaki sposób - sprawdzić czy nie ma wycieków, albo sciągnąc pasek rozrządu i sprawdzić czy pompa nie ma luzu (jak już go ma to zresztą powinna zdrowo lać).
mmksk pisze: Co ile km trzeba ją wymienić??
Takich zaleceń brak, generalnie gdy padnie.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: mmksk » pt maja 19, 2006 07:08

Dzięki za pomoc :kufel:
Przy najbliższej okazy pojadę do mechaniora i zobaczymy w jakim stanie jest pompa i ewentualnie rolka napinająca pasek rozrządu.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 429 gości