Oznaczenia - cyple na silniku co oznaczaja

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
paolo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Oznaczenia - cyple na silniku co oznaczaja

Post autor: paolo » pn maja 15, 2006 22:25

Witam, znajomy pytal mnie co oznaczaja charakterystyczne cyple na silniku. Ja szczerze nigdy nad tym nie zastanawialem sie i nie mam pojecia co moga oznaczac.
Dla ulatwienia dodam foto.
Obrazek



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn maja 15, 2006 22:29

hmm ja w mk2 tez mam mysle ze to jakies oznaczenie produkcyjne bloku seria model z fabryki co by im sie na pulkach nie pomieszaly :) (tak tylko mysle)



BartekC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt paź 07, 2005 09:10
Lokalizacja: podkarpackie
Kontakt:

Post autor: BartekC » wt maja 16, 2006 09:59

Myślę że chodzi ci o tzw kołki serwisowe, które powiiny byc zfrezowane przy przegladzie. Była juz o tym kiedys mowa. Niestety nie usatliliśmy przy jakikich przebiegach frezuje sie kołek bo zdania były podzielone (15 000, 30 000 50 000 km).
Pozdrwiam i czekam na poprwienie jeśli się myle!



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt maja 16, 2006 11:58

Panowie a mi sie wydaje ze to sa pozostalosci odlewnicze... ktore stosuje sie po to zeby matal wypelnil wszystkie przestrzenie formy i nadmiar jego razem z osadem nazbieral sie w tym a poznej sie to odciina...



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » wt maja 16, 2006 13:41

A wiec nie sa to pozostałosci odlewniecze nie ma takiej mozliwości. Z odlewami mam duze doswiadczenie. Musi to byc prosty sposób na oznaczenie poszczególnych czesci aby nie odoszło do pomyłek. W taki sposób na etapie procesów technologicznych sa wstanie odrózniać poszczegóne elementy od siebie. Co do frezowania to tez w to nie wierze. Za duzo roboty zeby oznaczenie zrobic przeciez mozna na aluminium w łatwiejszy sposób jakis znak wybic. Pozatym od przegladów jest ksiazka serwisowa.

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

BartekC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt paź 07, 2005 09:10
Lokalizacja: podkarpackie
Kontakt:

Post autor: BartekC » wt maja 16, 2006 15:35

Atomic10 pisze:A wiec nie sa to pozostałosci odlewniecze nie ma takiej mozliwości. Z odlewami mam duze doswiadczenie. Musi to byc prosty sposób na oznaczenie poszczególnych czesci aby nie odoszło do pomyłek. W taki sposób na etapie procesów technologicznych sa wstanie odrózniać poszczegóne elementy od siebie. Co do frezowania to tez w to nie wierze. Za duzo roboty zeby oznaczenie zrobic przeciez mozna na aluminium w łatwiejszy sposób jakis znak wybic. Pozatym od przegladów jest ksiazka serwisowa.

Pozdrawiam
W frezowanie chyba powinieneś uwierzyć. Ja osobiście nie widziałem samego procesu jak to sie odbywa ale znam gościa, który twierdzi że to widział w niemczech. Natomiast w kilku samochodach zaobserwowałem , że niektóre z tych kałków są po prostu ścięte. A czy to nazwiemy ścinaniem czy frezowaniem to już inna sprawa.

A tutaj maci elink do poprzedniej dyskusji na ten temat: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31198



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » wt maja 16, 2006 20:08

BartekC pisze:W frezowanie chyba powinieneś uwierzyć
Nie mowie ze tak nie jest. Jedziłem MKII, Passatem a teraz MKIII no i we wszystkich były te bolce tylko zastanawiał mnie fakt ze MKII i III były z niemiec no i nie zaobserwowałem tam zadnych sladów po obrubce ze skrawaniem. Dlatego troche mnie to dziwi ze niemcy je wykonuja na silknikach prze tyle lat i nie stosuja sie do ich skracania, frezowania... ale nie wykluczam ze po to one są

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

PawelP

Post autor: PawelP » pt maja 19, 2006 17:08

pogrzebałem w archiuwm i wydaje mi się że te kołki zależą od typu silnika - gdyby oznaczały przebieg to we wszytkich samochodach leciałyby pierwsze dwa, trzy. A jest różnie - czasem pierwszy jest, a nie ma drugiego. Są po prostu różne kombinacje. Najlepiej byłoby gdyby każdy kto ma jakiś tam silnik napisał silnik taki kołki takie i byłoby wiadomo. Przynajmniej trochę wiadomo.



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » pt maja 19, 2006 21:52

Dobry pomysł postaram sie zobaczyc i napisac jakie u mnie sa bolce :-)


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

PawelP

Post autor: PawelP » sob maja 20, 2006 06:43

BartekC napisał/a:
A czy to nazwiemy ścinaniem czy frezowaniem to już inna sprawa.
po ścinaniu są inne ślady - a po frezowaniu inne. Na ogół widać że są frezowane. A jak są frezowane i wszystkie są równe i śaldy po obróbce wyglądają tak samo - to może oznaczać że powstały podczas obróbki głowicy. Gdyby były frezowane w różnym czasie - a nawet w tym samym serwisie - to by się różniły - a u mnie się nie różnią. Inaczej też wyglądają jak są zfrezowane - czy zeszlifowane jakimś urządzeniem ręcznym - a inaczej jak są zfrezowane na odpowiedniej obrabiarce. A jak znam życie to pewno taka głowica po odlewaniu jest obrabiana na jakimś centrum obróbkowym bo to przecież produkcja masowa.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob maja 20, 2006 15:34

to ze ktos ma golfy z Niemiec i nie ma sciętych tych bolców to nie oznacza ze teoria o przebiegu jest zła......jezeli np scinaja jeden kolek co 50 tys , to moglo przecez byc tak ze ktos po 3 latach przestal serwisowac sowejgo golfa w ASO a nie zrobil 50 tysi...proste...ja jendak nie wiem co to ...hmmm czekam na rozwiazanie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 321 gości