Hamulce, prawie ich brak! MK2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

aduko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw kwie 20, 2006 23:00
Lokalizacja: Nowy Sacz

Hamulce, prawie ich brak! MK2

Post autor: aduko » pt maja 12, 2006 18:54

Witam, mam Golfa MK2 1,6TD z '91 roku. Kupiłem go dwa lata temu i od początku miałem problemy z hamulcami, poprostu są baaardzo słabe :panna: .

Wciskając do dech zaczyna hamować, a jak szybko depne to blokuje mi przednie lewe koło. Jak musze szybko zachamować ratuje się hamulcem ręcznym który też jest strasznie słaby!

Wymieniłem jeden bęben z tyłu bo był cały zardzewiały, klocki nowe, pompa dwa razy wymieniana!

Co się dzieje? Jak temu zaradzić? POMOCY :kac:



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt maja 12, 2006 19:13

Przyczyn może być kilka. Zapowietrzone hamulce, stary płyn, tłoczki w zaciskach są zapieczone i stąd różnica w hamowaniu (blokowanie jednego koła).być noże wspomaganie też nie działa prawidłowo.



aduko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw kwie 20, 2006 23:00
Lokalizacja: Nowy Sacz

Post autor: aduko » pt maja 12, 2006 19:19

A gdyby to było to, że hamulce są zapowietrzone, to gdzie najczęściej może być tego przyczyna? Tłoczki raczej nie bo naprawiane było. Płyn też nie.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt maja 12, 2006 19:27

Płyn hamulcowy ma właściwości higroskopijne, znaczy to, że wchłania wodę. Podczas hamowania wytwarza się wysoka temperatura i z wody robi się para wodna, co przynisi objaw taki jak zapowietrzone hamulce.Płyn hamulcowy ma temp. wrzenia sporo powyżej 200stC. Wymień płyn, na np. DOT-4, dobrze odpowietrz hamulce, sprawdź stan tłoczków, klocków, okładzin, tarcz (może już są za cienkie).Wszstko musi być czyste, bez rdzy i nalotu.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt maja 12, 2006 19:30

jesli juz odpowietrzales i tak jest to musisz miec nieszczelny uklad hamulcowy.gdzies jest malenka dziurka,albo uszkodzony ktorys cyliderek moze przepuszczac i lapac powietrze(naprawiane masz?).niema co ukrywac bedziesz mial trochw roboty z tym.i nie wymienia sie jednego bebna zawsze kaplet.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt maja 12, 2006 19:31

piotr2 pisze:.i nie wymienia sie jednego bebna zawsze kaplet.
podobnie jak klocki, szczęki. Czy ubywa Ci płynu?



aduko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw kwie 20, 2006 23:00
Lokalizacja: Nowy Sacz

Post autor: aduko » pt maja 12, 2006 19:35

Nie, nie ubywa.



caros11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn sty 16, 2006 22:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: caros11 » pt maja 12, 2006 20:44

a w dizelku to najszybciej poszła ci ta nie wiem czy dobrze nazywam pompa wakum czy cos takiego siedzi to w tym miejscu co aparat zapłonowy w bezynie to cudo wspomaga zeby nietrzeba sie było o dach zapierac przy chamowaniu kiedys miałem problem z hamulcami w jetce 16d nowe bebny okładziny tarche kliocki i hebli niebyło a po wymianie tej pompy zrobiły sie takie jak bys kotwice za okno wyrzucił



Awatar użytkownika
Jackq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn gru 26, 2005 11:37
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Jackq » pt maja 12, 2006 20:53

Mam podobnie ale w mk3 benz. Wymienilem tloczki w pompce, plyn na nowy (zgodnie z ksiazka wlalem dot3), odpowietrzalem juz z 5 razy i dalej to samo. Jak mocno depne to blokuje lewe kolo potem prawe, az gumy piszcza. A pedal w podlodze... miekki jak maselko. Czasem na chwile stwardnieje a po hamowaniu znow miekki. Czy to moze byc walniete servo? A moze inna przyczyna?


Audi A3 1,8T Quattro 201PS by COMPsport

komfortowy kierunkowskaz raz ruszasz manetka kierunek mignie 3 razy.
Info na PW.

AUKCJA ALLEGRO

aduko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw kwie 20, 2006 23:00
Lokalizacja: Nowy Sacz

Post autor: aduko » sob maja 13, 2006 01:07

Jackq pisze:Mam podobnie ale w mk3 benz. Wymienilem tloczki w pompce, plyn na nowy (zgodnie z ksiazka wlalem dot3), odpowietrzalem juz z 5 razy i dalej to samo. Jak mocno depne to blokuje lewe kolo potem prawe, az gumy piszcza. A pedal w podlodze... miekki jak maselko. Czasem na chwile stwardnieje a po hamowaniu znow miekki. Czy to moze byc walniete servo? A moze inna przyczyna?
Dokładnie tak samo jak umnie.

:(



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » sob maja 13, 2006 01:18

aduko pisze:Wymieniłem jeden bęben z tyłu bo był cały zardzewiały, klocki nowe, pompa dwa razy wymieniana!
`

Słuchaj sprawa numer jeden. Klocki tarcze, bębny, amortyzatory, spręzyny, opony wymienia się zawsze parami. Taka zasada. Przez to jedna strona ci moze łpać mocniej ze wymienileś tylko jedna. A heble odpiowietrza się po skosie. Lewy przód prawy tył. A co to tego słabego hamulca, to moze serwo byc. Ale przy serwie to hamulec by raczej twardy sue robił. Sprawdź tez zaworek zwrotny od powietrza.


Obrazek

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob maja 13, 2006 03:43

tauka pisze:. A heble odpiowietrza się po skosie. Lewy przód prawy tył.
proponuję inną kolejność odpowietrzania. Powinno zaczynać się od miejsca najdlszego od pompy. Czyli :prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód. Tak napisali w "mądrej" książce".



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » sob maja 13, 2006 04:10

bodzio_j, Dokładnie tak jak piszesz. Chodziło mi w zasadzie o to, że jak się zapowietrzy, albo pompa skopie czy coś to prawy przód i lewy tył, albo lewy przód i prawy tył. Także jak koła ci blokuja po skosie, to znaczy ze wszystko działa jak najlepiej ok, bo jeden obwód działa równo.


Obrazek

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob maja 13, 2006 04:13

tauka, tak jakoś właśnie dziwnie jest w vw, że obwody są tak podzielone. W innych autach dzieli się na przód i tył, może nie we wszystkich.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 69 gości