ekhm... czy to nie jest oczywiste, ze zaczyna sie poszukiwania od sklepow motoryzacyjnych? stacjonarny albo via internet (np automotosklep.pl albo intercars)marek137 pisze:tylko gdzie kupić ten czujnik ?? na allegro nie widze
czujnik halla
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
czyli myslisz ze i to mieszanka moze byc ale mi sie wydaje ze raczej nie bo i mi gasl nawet na zimnym np w zimie podczas jazdy w trasie silnik niebieral takiej temp a autko gaslo no teraz jest cieplo to gasnie na cieplym mi sie wydaje ze to ten czujnik a jak to mieszanka to czym to moze byc spowodowane co jest za to odpowiedzialne lambda no bo chyba tylko ona ???????Adamtd pisze:Chodzi mi o spalanie beznyny.
[ Dodano: 05 Maj 2006 01:05 ]
cos mi sie wydaje ze diagnostyka mi sie szykuje hehehe pozdro
Miałem te same objawy. Okazało się, ze urwał sie kabel od sondy lambda przy złączu między sondą a wiązką. Od goraca i starości te kable sie robią "drewniane". Po zalutowaniu i "zaprogramowaniu" sterownika wróciło wszystko do normy.bobbobas pisze:problem z samochodem jest taki, że jak jest zimny wszystko chodzi dobrze, dopiero jak się rozgrzeje to obroty na wolnym biegu spadają do 400, czasami się podniosą do 750, a czasami to silnik zgaśnie. po ponownym zapaleniu niby wszystko wraca do normy ale po chwili znów zaczyna się cyrk.
Pare dni temu kolega miał problem ze swoim golfem 3. Ma silnik 1.6 (100KM). Gasnął mu po rozgrzaniu. Na diagnostyce pokazał mu sie błąd czujnika temperatury a faktycznie "świrowała" cewka zapłonowa.
I to jest "urok" diagnostyki komputerowej... że zacytuję pewnego dobrego elektronika z pewnego ASO w Karkowie "jakbym miał wymieniać to co powie komputer to wymieniłbym pół auta a dalej by nic nie działałao..." - a co gorsza są warsztaty króre tak robiąraf2234 pisze:Na diagnostyce pokazał mu sie błąd czujnika temperatury a faktycznie "świrowała" cewka zapłonowa.
Sprawa rozwojowa. Dzisiaj rano koledze znowu zgasł 2 razy w drodze do pracy . I to na zimnym silniku. Więc cała zabawa od nowa.Adamtd pisze:I to jest "urok" diagnostyki komputerowej... że zacytuję pewnego dobrego elektronika z pewnego ASO w Karkowie "jakbym miał wymieniać to co powie komputer to wymieniłbym pół auta a dalej by nic nie działałao..." - a co gorsza są warsztaty króre tak robiąraf2234 pisze:Na diagnostyce pokazał mu sie błąd czujnika temperatury a faktycznie "świrowała" cewka zapłonowa.
jezeli chodzi o temp to czujnik juz wymienialem ja jestem zdania ze u mnie bedzie odpowiedzialny wlasnie ow czujnik halla tylko hm najgorsza jest cena 180 zl i to po dosc sporych znizkach droga czesc bylem sie wlasnie dzisiaj dowiedziec i jak mi dalej bedzie tak swirowal to wymieniam bezz zastanawiania sie dluzej co to moze byc pozdroAdamtd pisze:Lambda owszem, ale jest tylko czujnikiem. Steruje komputer na podstawie sygnałów z sondy, ale również w funkcji temperatury silnika
[ Dodano: 05 Maj 2006 16:39 ]
a i mam jeszcze male pytanko czy wie ktos na jakiej zasadzie dziala ten nieszczesny czujnik halla strasznie mnie to ciekawi ???????
uufff ja nie elektronik i tego rodzaju pytań nigdy nie lubiłem ale coby nie pisać własnymi słowy poczytaj to http://elektro.w.interia.pl/lem/index.html http://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Halla_(klasyczny) http://pl.wikipedia.org/wiki/Hallotron (to jest taka podstawa działania)**Gucio** pisze:a i mam jeszcze male pytanko czy wie ktos na jakiej zasadzie dziala ten nieszczesny czujnik halla strasznie mnie to ciekawi ???????
[ Dodano: Pią Maj 05, 2006 17:49 ]
aha i jeszcze sobie to poczytaj - tam w treści jest o czujniku halla http://wm.atr.bydgoszcz.pl/kmrip/Studen ... %20DT%20ukł.%20zapł.pdf
Adamtd pisze:aha i jeszcze sobie to poczytaj - tam w treści jest o czujniku halla http://wm.atr.bydgoszcz.p...KA/10%20DT%20ukł.%20zapł.pdf
kurcze ta ostatnia stronka cos sie niechce wlaczyc moze zle wpisales adres jak dasz rade to go popraw chuyba ze juz tej stronki niema ???????
[ Dodano: 05 Maj 2006 18:10 ]
juz probowalem tak zrobic i dalej niechce wejsc ????
ok Gucio_016@interia .pl a i mam do ciebie jeszcze pyt otoz rozebralem dzisiaj ten czujnik i mam maly problem jak wyciagnac z tamtad widzialem tylko taka roreczke zabezpieczenie i podejzewam ze trzeba je wybic ale kurcze boje sie zeby czegos nieuszkodzic i tak to musze zrobic bo innaczej tego niewyciagne a co zauwazylem to on jest tak zasyfiony i zasniedzialy ze szok czekam na odp Pozdro
[ Dodano: 07 Maj 2006 12:11 ]
Adamtd, dzieki za wyslanie ale kurcze nic tam niema nic mi sie nieotwiera hehe ????
[ Dodano: 07 Maj 2006 12:11 ]
Adamtd, dzieki za wyslanie ale kurcze nic tam niema nic mi sie nieotwiera hehe ????
Witam wszystkich, ktorzy chcieli mi pomóc.
Rozwiązałem problem gaśnięcia.
Na przepustnicy był olej i brud. Olej dostał się z obudowy filtra powietrza. Po przetkaniu kanalików z "mazi olejowej", przeczyszczeniu obudowy filtra i przepustnicy. Wykonane zostało to przy pomocy WD40, czystej szmaty i patyczków higienicznych mojej żony, no i pół godziny wolnego czasu. Wszystko wróciło do normy. Silnik hula pięknie na benzynie i gazie. To tyle pozytywnego.
Negatywne jest jedynie to, że straciłem zaufanie do "mechaników" w moim mieście. Chcieli odrazu wymieniać przepustnice, aparat zapłonowy itd. I słono sobie zapłacić.
Może ktoś zna godnego zaufania mechanika w Słupaku lub okolicach, to tak na przyszłość
Rozwiązałem problem gaśnięcia.
Na przepustnicy był olej i brud. Olej dostał się z obudowy filtra powietrza. Po przetkaniu kanalików z "mazi olejowej", przeczyszczeniu obudowy filtra i przepustnicy. Wykonane zostało to przy pomocy WD40, czystej szmaty i patyczków higienicznych mojej żony, no i pół godziny wolnego czasu. Wszystko wróciło do normy. Silnik hula pięknie na benzynie i gazie. To tyle pozytywnego.
Negatywne jest jedynie to, że straciłem zaufanie do "mechaników" w moim mieście. Chcieli odrazu wymieniać przepustnice, aparat zapłonowy itd. I słono sobie zapłacić.
Może ktoś zna godnego zaufania mechanika w Słupaku lub okolicach, to tak na przyszłość
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 470 gości