AEX - problemy z obrotami !!! silnik bez LPG
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Silnik krokowy w AEX
Ja juz sie zabieralem za rozebranie tego silnika w moim golfie( AEX). Po zdjeciu obudowy filtra powietrza przez odkrecenie ponumerowanych od 1 do 4 srub, dotrzemy do przepustnicy. Silnik krokowy znajduje sie przy przepustnicy od strony szyby. Jest przykrecony na okolo 7 srub i tu pierwsze zaskoczenie, bo w typowych zastosowaniach vw byl on przykrecany zdaje sie tylko na 3 sruby,czyli o wiele latwiej bylo go zdemontowac. Moim zdaniem krokowiec w aex jest na stale zespolony z przepustnica i raczej nie przewidywano jego oddzielnej rozbiorki, oczywiscie jak ktos sie uprze to po odkreceniu tych 7 srub moze zerwac plastikowe kołki ktore sa wtopione w obudowe przepustnicy, ale nie recze ze pozniej bedzie wszystko ok. Ja dalem sobie spokoj bo nie chcialem ryzykowac...Troche nam skomplikowali sprawe panowie konstruktorzy...
Do tej "elektrycznej przepustnicy" to ja zaglądałem,żadnej wilgoci,rdzy czy zaśniedziałych styków,żadnej urwanej sprężynki czy też zasysania fałszywego powietrza.Nic z tamtąd nie wyciągałem-jest to trochę skomplikowane-bo nie widziałem takiej potrzeby Po prostu jak na moją wizualną ocenę to nikt tam wcześniej nie grzebał.
[ Dodano: 14 Maj 2006 14:21 ]
Ja już tą "elektryczną przepustnicę" rozbierałem a jest to trochę skomplikowane (urządzenie)i wizualnie jest tam wszystko ok. Według mnie-nikt tam jeszcze nie grzebał.Zadnej rdzy,wilgoci poluzowanych styków,Zadnego lewego powietrza czy urwanej sprężynki,niby wszystko w porządku.
[ Dodano: 14 Maj 2006 14:25 ]
Sory że dwa razy ale za pierwszym razem nie widziałem mojego posta.Wybaczcie!?
[ Dodano: 14 Maj 2006 14:47 ]
Sory że dwa razy ale nie wiem dlaczego za pierwszym razem nie widziałem mojego posta.Wybaczcie!?
[ Dodano: 14 Maj 2006 14:21 ]
Ja już tą "elektryczną przepustnicę" rozbierałem a jest to trochę skomplikowane (urządzenie)i wizualnie jest tam wszystko ok. Według mnie-nikt tam jeszcze nie grzebał.Zadnej rdzy,wilgoci poluzowanych styków,Zadnego lewego powietrza czy urwanej sprężynki,niby wszystko w porządku.
[ Dodano: 14 Maj 2006 14:25 ]
Sory że dwa razy ale za pierwszym razem nie widziałem mojego posta.Wybaczcie!?
[ Dodano: 14 Maj 2006 14:47 ]
Sory że dwa razy ale nie wiem dlaczego za pierwszym razem nie widziałem mojego posta.Wybaczcie!?
Po co pić i jechać jak można zajarać i odlecieć!!!
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: czw mar 10, 2005 14:17
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
a moze to byc tez wina potencjometru jest on umocowany na przepustnicy i mozna go wykrecic jest taka kosci z wtyczka nie wiem czy to tez moze odpowiadac za te obroty przeciez
[ Dodano: Pon Maj 15, 2006 20:16 ]
panowie a powiedzcie tez mi czy przepustnice ta do aex adaptuje sie czy nie bo to wielopunkt jest wiec wiuem ze wjedno punkcie napewno sie to robi a jak jest tutaj ?????
[ Dodano: Pon Maj 15, 2006 20:16 ]
panowie a powiedzcie tez mi czy przepustnice ta do aex adaptuje sie czy nie bo to wielopunkt jest wiec wiuem ze wjedno punkcie napewno sie to robi a jak jest tutaj ?????
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
WItam wszystkich! Po pierwsze pare moich spostrzeżen. Silnik Aex jest wielopnktowy. Nie posiada silnika krokowego tylko nastawnik przepustnicy (wszystko jest zintegrowane w jednej przepustnicy, jest nierozbieralne). Silniki w których wystepuje krokowiec to jednopunkty i jeśli pisze ktoś na forum o rozbiorce i czyszczeniu silnika krokowego przy aex to niech zapomni bo tam go po prostu nie ma (osobiscie nie polecam rozbierania nastawnika przepustnicy). Po drugie obroty prawidłowe w aex to 650-750 i należy wskazać, że obroty rzędu 850 to obroty nieprawidłowe (ja mam 690 i to są dobre). Po 3 jeśli silnik gaśnie, faluje albo utrzymuje wyższe obroty kiedy się toczy moze być odpowiedzialne za to :1 nastawnik przepustnicy (brak nastawów podstawowych lub uszkodzenie potencjometru wewnętrznego) lub (i tu zdzwienie ale sam to sprawdziłem) aprat zapłonowy z czujnikiem halla. Jeśli macie np. luzy na aparacie nawet gdy wprowadzicie nastawy błąd ponownie wystąpi. I taka uwaga dla pana który załatwił nową przepustnice "i nic..."problem nadal wystepował - chodzi o to że po zamontowaniu przepustnicy nowej trzeba udać się do elektronika bądź servisu i przeprowadzić adaptacje przepustnicy poprzedzając to przegraniem softa.pozdrawiam wszystkich
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 297 gości