Regulacja zapłonu w mk2 1.3 MH gaźnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Regulacja zapłonu w mk2 1.3 MH gaźnik

Post autor: czyś » wt maja 09, 2006 18:19

Pytanie do osób dysponujących dobrą i wiarygodną knigą do Mk2 z silnikiem 1.3 MH, gaźnik, zapłon bezstykowy. Lub z praktyką z tym motorem.

Regulacja wyprzedzenia zapłonu z użyciem lampy stroboskopowej - z podłączonym przewodem podciśnienia na aparacie zapłonowym, czy z odpiętym i zaślepionym?

Różnica jest ok. 15 stopni. Mam knigę angielską, gdzie hurtem opisana jest regulacja wszystkich wersji - na odpiętym i zaślepionym przewodzie. Ale przy takiej regulacji auto póki co jeździ gorzej niż po regulacji z podpiętym przewodem siłownika podciśnieniowego (przy ustawieniu z podpiętym przegrzewa się z kolei, a ukł. chłodzeniajest ok).

Skan stroniczki z dobrej knigi :prayer: .....



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt maja 09, 2006 18:24

http://vw-scene.info/sil_nz.html to jest inny silnik ale moze cos podpaczysz



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr maja 10, 2006 17:50

thx, ale to coś innego.



robbox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: czw lut 16, 2006 20:49
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: robbox » śr maja 10, 2006 19:51

Ustawianie zaplonu na odlaczonym przewodzie podcisnieniowym, 5 stopni plus minus 1,
powinno byc, moze zle ustwiasz ??
Regulator podcisnieniowy rzeczywiscie daje roznice 15 stopni.
Tak podaje AUTODATA
Ostatnio zmieniony śr maja 10, 2006 22:21 przez robbox, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » śr maja 10, 2006 20:30

A kto mi powie jak w PF ustawić , i gdzie to się wogóle znajdują te paski kontrolne ?
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

robbox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: czw lut 16, 2006 20:49
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: robbox » śr maja 10, 2006 22:15

Jest i PF (znaczki na kole zamachowym) :)
No nie moge dodac obrazka, to powiem ze ma byc 6 stopni plus minus 1 przy predkosci 2250 obr/min



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » śr maja 10, 2006 22:38

Ale to gdzie dokładnie sa te znaczki , gdzie jest te całe okienko kontrolne czy coś ?
I przy PF spełnia się jakies warunki , bo tam chyba też jest jakieś wyprzedzenie zapłonu zależne od temp. albo czegoś .


No cóż , na sprzedaż
:(

robbox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: czw lut 16, 2006 20:49
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: robbox » śr maja 10, 2006 22:55

Okienko jest nad kolem zamachowym (w miejscu gdzie zaczyna sie obudowa skrzyni biegow - zatkane koreczkiem).
Komputer to Digifant wiec sam steruje zaplonem, dlatego podana jest predkosc obrotowa silnika.



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » śr maja 10, 2006 23:04

Ale w PF jest kopułka i palec i z tego co wiem wyprzedzenie jest na zimnym silniku , nie wiem jak się ono robi , ale jest .
Jeśli mówisz o tym korku o którym ja myśle , to tam nic nie widac jak go wyciągne .
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » czw maja 11, 2006 00:23

a dla silnika RP ?
z tego co pamietam to 6 stopni +/- 1
przewod podcisnieniowy podpiety czy odpiety ??? bo rozne wersje juz slyszalem



robbox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: czw lut 16, 2006 20:49
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: robbox » czw maja 11, 2006 12:31

Dla RP jest 6 plus mnius 1 bez podcisnienia.950 obr./min



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » czw maja 11, 2006 13:31

Ludzie pomóżcie mi krok po kroku z tym ustawieneim zapłonu .
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw maja 11, 2006 15:35




Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 135 gości