jaki czujnik jest uszkodzony golf III 1.6 AAM
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
jaki czujnik jest uszkodzony golf III 1.6 AAM
Mam problem samochód wariuje (gaśnie) mi kiedy się nagrzeje temp około 90stopni, ciekawe jest to że zależy to ściśle od temperatury silnika, włączając ogrzewanie jestem wstanie przejechać dalej. żeby móc kontynuować jazdę musze odczekać do ostygnięcia silnika, często ciężko go później zapalić . jaki czujnik ma taki siny związek z temperaturą??
Hmmm, raczej 1.8 AAM.
Wykluczyłbym na razie winę czujnika temperatury (wtrysk zastępuje odczyt danymi z pamięci), tak smo lambda itp.
Ale przy tych objawach sprawdziłbym przede wszystkim przetwornik (czujnik) halla w aparacie zapłonowym. Zaraz po tym jak zgaśnie, zobacz, czy daje prąd (iskrę) na świece przy próbie rozruchu. Tylko trzeba to zrobić zanim silnik przestygnie (weź starą świecę, zdejmij kabel WN z pierwszej lepszej świecy, nałóż końcówkę na świecę, masę świecy dotknąć do masy - tj. do silnika, i druga osoba niech zakręci. Jeśli nie ma iskry to 90 % hall. Czasami jego awaria objawia się gaśnięciem po nagrzaniu.
Wykluczyłbym na razie winę czujnika temperatury (wtrysk zastępuje odczyt danymi z pamięci), tak smo lambda itp.
Ale przy tych objawach sprawdziłbym przede wszystkim przetwornik (czujnik) halla w aparacie zapłonowym. Zaraz po tym jak zgaśnie, zobacz, czy daje prąd (iskrę) na świece przy próbie rozruchu. Tylko trzeba to zrobić zanim silnik przestygnie (weź starą świecę, zdejmij kabel WN z pierwszej lepszej świecy, nałóż końcówkę na świecę, masę świecy dotknąć do masy - tj. do silnika, i druga osoba niech zakręci. Jeśli nie ma iskry to 90 % hall. Czasami jego awaria objawia się gaśnięciem po nagrzaniu.
a podaj 3 literki na początku nr silnika, to będzie wiadomo. To jest kod silnika.
Z tą starą świecą to tylko po to, żeby nie wykręcać świecy i zrobić to szybko. Po prostu ściągasz jeden przewód i podpinasz zapasową świecę, masa do masy i spróbuj zakręcić, patrz, czy przeskakuje isra między elektrodami świecy.
I nie odpepnij czasem przewodu między cewką a rozdzielaczem.
PS czyżby ABU?
Z tą starą świecą to tylko po to, żeby nie wykręcać świecy i zrobić to szybko. Po prostu ściągasz jeden przewód i podpinasz zapasową świecę, masa do masy i spróbuj zakręcić, patrz, czy przeskakuje isra między elektrodami świecy.
I nie odpepnij czasem przewodu między cewką a rozdzielaczem.
PS czyżby ABU?
Numer silnika jest tez w bagazniku nadrukowany na takiej naklejce wraz z numerem koloru lakieru i wypsażeniem dodatkowym 
Pozdrawiam

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr maja 10, 2006 19:41 przez Atomic10, łącznie zmieniany 1 raz.
Na 99,9% przyczyną mogą byc dwie rzeczy: czujnik temperatury (niebieski) lub hallotron. CZYŚ ma dobry pomysł na sprawdzenie , tylko trzeba to zrobic odrazu po zgaśnięciu silnika. Czujnik temperatury możesz wymienic odrazu na nowy żeby go wykluczyc, nie jest on strasznie drogi.
[ Dodano: Sro Maj 10, 2006 19:25 ]
A jesli masz miernik to możesz sobie sprawdzic czujnik temparatury czy poprawnie działa, masz tutaj zaleznośc rezystancji w zalezności od temparatury:
+15*C - około 3,30 kOhm
+30*C - około 1,45 kOhm
+50*C - 0,70-0,95 kOhm
+80*C - 0,28-0,38 kOhm
[ Dodano: Sro Maj 10, 2006 19:25 ]
A jesli masz miernik to możesz sobie sprawdzic czujnik temparatury czy poprawnie działa, masz tutaj zaleznośc rezystancji w zalezności od temparatury:
+15*C - około 3,30 kOhm
+30*C - około 1,45 kOhm
+50*C - 0,70-0,95 kOhm
+80*C - 0,28-0,38 kOhm
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
wydaje mi sie ze nie jest to czujnik temperatury, jeżeli jest to ten połozony obok aparatu zapłonowego 4 pinowa kostka, to go odłaczyłem i normalnie sobie jezdziłem ale silnik jak sie nagrzał to i tak szalał... stawiam na hallotron juz kupiłem za 80 zł aparat zapłonowy. a do kompa niestety mi sie nie opłaca go podłaczać bo to 100 zl kosztuje i napewno mi g...no pokaze ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości