jaki czujnik jest uszkodzony golf III 1.6 AAM

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marek137
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pt gru 30, 2005 22:18
Lokalizacja: trojmiasto

jaki czujnik jest uszkodzony golf III 1.6 AAM

Post autor: marek137 » wt maja 09, 2006 17:09

Mam problem samochód wariuje (gaśnie) mi kiedy się nagrzeje temp około 90stopni, ciekawe jest to że zależy to ściśle od temperatury silnika, włączając ogrzewanie jestem wstanie przejechać dalej. żeby móc kontynuować jazdę musze odczekać do ostygnięcia silnika, często ciężko go później zapalić . jaki czujnik ma taki siny związek z temperaturą??



pushkin77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 22:01
Lokalizacja: (PL) KGR
Kontakt:

Post autor: pushkin77 » wt maja 09, 2006 17:22

1.6 AAM ???? hmmm....



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt maja 09, 2006 17:58

Hmmm, raczej 1.8 AAM.

Wykluczyłbym na razie winę czujnika temperatury (wtrysk zastępuje odczyt danymi z pamięci), tak smo lambda itp.

Ale przy tych objawach sprawdziłbym przede wszystkim przetwornik (czujnik) halla w aparacie zapłonowym. Zaraz po tym jak zgaśnie, zobacz, czy daje prąd (iskrę) na świece przy próbie rozruchu. Tylko trzeba to zrobić zanim silnik przestygnie (weź starą świecę, zdejmij kabel WN z pierwszej lepszej świecy, nałóż końcówkę na świecę, masę świecy dotknąć do masy - tj. do silnika, i druga osoba niech zakręci. Jeśli nie ma iskry to 90 % hall. Czasami jego awaria objawia się gaśnięciem po nagrzaniu.



Awatar użytkownika
marek137
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pt gru 30, 2005 22:18
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: marek137 » wt maja 09, 2006 18:31

racja to nie silnik AAM ale jaki? też mam 75 koni
dziekuję bardzo za porade, zrobie ten trik z świecą
pozdrawiam
Marek



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt maja 09, 2006 18:33

a podaj 3 literki na początku nr silnika, to będzie wiadomo. To jest kod silnika.

Z tą starą świecą to tylko po to, żeby nie wykręcać świecy i zrobić to szybko. Po prostu ściągasz jeden przewód i podpinasz zapasową świecę, masa do masy i spróbuj zakręcić, patrz, czy przeskakuje isra między elektrodami świecy.

I nie odpepnij czasem przewodu między cewką a rozdzielaczem.

PS czyżby ABU?



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » wt maja 09, 2006 19:02

Tak to bedzie ABU :-)

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
marek137
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pt gru 30, 2005 22:18
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: marek137 » wt maja 09, 2006 19:30

no własnie mam nowy dowód i nie mam podanych numerów a nie bardzo chce mi sie szukać numeru na silniku. z świecą domyśliłem się o co chodzi, nie jestem tak do końca zielony:)
... a moze być to cewka??



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » śr maja 10, 2006 13:46

Numer silnika jest tez w bagazniku nadrukowany na takiej naklejce wraz z numerem koloru lakieru i wypsażeniem dodatkowym :-)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr maja 10, 2006 19:41 przez Atomic10, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Volf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob lip 09, 2005 20:21
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Post autor: Volf » śr maja 10, 2006 16:43

Ja jednak sprawdziłbym czujnik temp. u mnie golf miał problemy z odpalaniem. Trzeba było długo kręcić zanim odpalił, po podłączeniu do VAG-a okazało się że pokazywał -9 st. i zalewał. A czujnik halla także jak najbardziej. Bez kompa może być ciężko z diagnozą.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr maja 10, 2006 19:19

Na 99,9% przyczyną mogą byc dwie rzeczy: czujnik temperatury (niebieski) lub hallotron. CZYŚ ma dobry pomysł na sprawdzenie , tylko trzeba to zrobic odrazu po zgaśnięciu silnika. Czujnik temperatury możesz wymienic odrazu na nowy żeby go wykluczyc, nie jest on strasznie drogi.

[ Dodano: Sro Maj 10, 2006 19:25 ]
A jesli masz miernik to możesz sobie sprawdzic czujnik temparatury czy poprawnie działa, masz tutaj zaleznośc rezystancji w zalezności od temparatury:

+15*C - około 3,30 kOhm
+30*C - około 1,45 kOhm
+50*C - 0,70-0,95 kOhm
+80*C - 0,28-0,38 kOhm


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
marek137
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pt gru 30, 2005 22:18
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: marek137 » czw maja 11, 2006 23:03

wydaje mi sie ze nie jest to czujnik temperatury, jeżeli jest to ten połozony obok aparatu zapłonowego 4 pinowa kostka, to go odłaczyłem i normalnie sobie jezdziłem ale silnik jak sie nagrzał to i tak szalał... stawiam na hallotron juz kupiłem za 80 zł aparat zapłonowy. a do kompa niestety mi sie nie opłaca go podłaczać bo to 100 zl kosztuje i napewno mi g...no pokaze ...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości