co myslicie o laniu oleju roślinnego do diseli?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kacper87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:16
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

co myslicie o laniu oleju roślinnego do diseli?

Post autor: kacper87 » wt maja 09, 2006 10:14

pytanie przede wszystkim do specjalistów którzy znają sie na rzeczy oraz do posiadaczy klekotów którzy jezdzili juz na paliwie z roślinek :D



Awatar użytkownika
Kryspin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt lut 10, 2006 11:53
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Kryspin » wt maja 09, 2006 10:56

kacper87, zajrzyj do działu diesel - temat jest tam notorycznie wałkowany :bigok:


[url=http://www.toyotaklub.org.pl]TKP[/url]

michi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob sie 06, 2005 14:34
Lokalizacja: wild
Kontakt:

Post autor: michi » wt maja 09, 2006 11:07

własnie poczytaj forum ale ja bym tego nie lał wole nie jezdzic no ale co zrobic słyszałem ploty ze podobno ropka bedzie do lipca stała 5 zł :panna: wtedy robie swata na 1,8 i zagazuje hehehe

Pozdrawiam MiChI



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt maja 09, 2006 11:20

Zanim zwrócił by się koszt swapa + koszt instalacji lpg to mineły by wieki :bajer:


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » wt maja 09, 2006 12:42

E, ropka nie może być po 5zł bobyśmy jeździli tankować do Niemiec :grin:



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt maja 09, 2006 12:45

W niemcowie paliwa tak samo idą w góre ale u nich nie jest to aż tak odczuwalne bo zarobki mają sporo wyższe od naszych.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » wt maja 09, 2006 13:10

Ostatnnio miałem w rece artykuł z niemieckiej prasy na temat badan jakie przeprowadzono w jednym z uniwersytetów u naszych sasiadów. Kupili oni MKII z diesela i zaczeli jeździn na przysłowiowym oleju do sałatek z ALDI-ka. Co sie okazało ze osiagi auta były minimlnie gorsze, i emitował on mniej zanieczyszczeń. Poźniej stwierdzono ze nie ma to wpływu na silnik jesli chodzi o zwykłego diesla wolnossacego. Jesli gdzies znajde ten artykuł to go umieszcze na formu.

PS nawet romawiałm o tym z profesorami u mnie na polibudzie w katowicach

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » wt maja 09, 2006 14:36

OR jest podobno szkodliwy dla nowszych silników Diesla, a te starsze, typu MKII i MKIII śmiało mogą śmigać na OR, i w sumie sam się zastanawiam, czy nie zalać na próbę baku tym olejem, OR ma podobno nawet lepsze właściwości smarujące od ON - taką usłyszałem wypowiedź jakiegoś gościa w radiu...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt maja 09, 2006 15:36

Czytałem w jednym z arykułów o OR że najlepszy jest ten "przepalony" OR czyli np. z frytek. Ważne tylko aby był dobrze przefiltrowany.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt maja 09, 2006 22:07

Mój znajomy jeżdzi na rzepakowym Paskiem 1,9 TDi z 1998 ....



greg

Post autor: greg » wt maja 09, 2006 23:06

stonefree pisze:Mój znajomy jeżdzi na rzepakowym Paskiem 1,9 TDi z 1998 ....
not o ci powiem to co mi powiedział znajopmy mechanik do którego co 40tys. przyjeżdżają TDI do wymiany kompletu wtrysków i czyszczenia z syfu turbiny.... jak masz tanio wtryski + turbo to możesz lać...



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr maja 10, 2006 19:59

greg pisze:jak masz tanio wtryski + turbo to możesz lać
Czyli opłaca się?



bm86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:49
Lokalizacja: Małopolska- Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: bm86 » śr maja 10, 2006 20:09

stonefree pisze:
greg pisze:jak masz tanio wtryski + turbo to możesz lać
Czyli opłaca się?
Opłaca czy nie opłaca. Jak jest ciepło to mozna jeździć ale ja temperatura spadnie to nie ma takiej mozliwości. Tu jest dużo informacji na ten temat---->Forum MB
A na Forum też było o tym.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr maja 10, 2006 20:21

Jak jest chłodniej zawsze można lać OR+ON. Podobno działają również patenty z OR + preparaty obniżające temperature zamarzania ON. Ale tak do pełni szczęścia to potrzeba by zasilania ON do rozgrzania i możliwości przełączenia na OR. Do ogrzania OR można by użyć parownik od LPG po małych przeróbkach.


=-Pinhead-=

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 250 gości