jaki olej do skrzyni mechanicznej mk2?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
michal84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lis 10, 2005 22:04
Lokalizacja: WuWuA
Kontakt:

jaki olej do skrzyni mechanicznej mk2?

Post autor: michal84 » ndz maja 07, 2006 23:56

Witam jaki olej wlac do skrzyniw mk2, syntetyk moze pol-syntetyk. jaki producent shell, elf, castrol, mobil moze orlen?? i jaka ma byc plynnosc i lejnosc 75w80, 80w90 czy jeszcze inna??? moze wiecie jkia plyn hamulcowy zalac dot 3 czy 4?



Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » pn maja 08, 2006 01:47




bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn maja 08, 2006 03:35

michal84, co oleju to raczej syntetyk. Firma to już Twój wybór.Oczywiście najlepiej jakiś markowy.
Płyn hamulcowy polecam DOT-4, jest bardziej odporny na zagotowanie.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn maja 08, 2006 12:52

Olej do skrzyni w klasie lepkości 75W-90 , firma to juz zalezy od zasobności portfela, ale śmiało możesz zalać Orlena 75W-90 w klasie GL-5 jest to chyba półsyntetyk cena około 20zł/litr


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » pn maja 08, 2006 14:59

Olej do skrzyni musi spełniać GL4 (może być i taki uniwersalny GL4 i GL5 na raz). Jeżeli nie będzie spełniał GL4 jest spora szansa na problemy (chemiczna korozja synchronizatorów bo GL5 choć ma lepsze własności to jest do skrzyń które są odporne na korozję). Potwierdza to sam VW. Co do reszty wg mnie - zalej taki, jak fabryka lała, jeśli chodzi o typ, oproducent mało istotny. To nie silnik że jest reguła że po dużym przebiegu leje się półsyntetyk a potem minerał. I nie ma też tej reguły że po mineralnym nie wolno lać syntetyku - w skrzyni nie ma nagarów do wypłukania syntetykiem (tak jak w silniku).



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 146 gości