"Majonez" na korku pokrywy zaworów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

remoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz kwie 30, 2006 20:51
Lokalizacja: Tczew

"Majonez" na korku pokrywy zaworów

Post autor: remoo » pn maja 08, 2006 11:06

Co może oznaczać żółto-biały osad na korku pokrywy zaworów od wewnętrznej strony. Słyszałem coś, że niby inaczej na to się patrzy jak silnik zimny a inaczej jak się rozgrzeje. W każdym razie według mnie nie powinno tam być w ogóle żadnego osadu.



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pn maja 08, 2006 11:42

Oznacza że masz płyn chłodniczy w oleju a to znaczy uszczelka pod głowicą, a jak bardzo rozgrzewasz silnik?


pozdrowienia el Kopyto

remoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz kwie 30, 2006 20:51
Lokalizacja: Tczew

Post autor: remoo » pn maja 08, 2006 11:58

Jeżdżę głównie po mieście i wskazówka temperatury rzadko osiąga więcej niż 80 stopni. Wydaje mi się że gdyby płyn dostawał się do oleju to chyba by go ubywało a tak nie jest.



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » pn maja 08, 2006 12:03

Jesli Ci nie ubywa płynu w zbiorniczku a nadal masz maż pod korkiem to jest towina niedogrzanego silnika. Gorzej jakby Ci płyn uciekał to wielce prawdopodobne ze to uszczelka pod głowicą. Taki objaw pojawia sie gółwnie w zimie gdy sie jeżdzi na krótkich odcinkach. Wytrzyj korek dokładnie i za kilka dni sprawdz znowu. Moze nasz duzo wilgoci w oleju silnikowym no i z tego powodu robi sie "majonez" pod korkiem.

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » pn maja 08, 2006 12:14

Taki osad w zimie to normalny objaw (sam mam taki w czasie mrozów i brat w vectrze też) ale teraz raczej nie powinieneś już go mieć, jest za ciepło...
Wytrzyj to co jest, popędź autem w dłuższą trasę żeby się dogrzał i pilnuj przez kilka dni.
A co z olejem? Czy na bagnecie też jest osad (nie ma być), czy olej wygląda ładnie? Zrób taki test: odpal silnik i odkręć korek wlewu płynu chłodzącego (nie na rozgrzanym do 90st lub więcej silniku bo może nieźle poparzyć i wrzeć) i zobacz czy nie bulgota i wyrzuca wodę itp. Powinno się delikatnie lać z wężyka przelewowego. Węże powinny nie być twarde jak kamień nawet po rozgrzaniu (twardość = uciekają spaliny do chłodzenia).



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 253 gości