Mk2 1.6 Benz.RF Pytanie o remont silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

fibolek

Mk2 1.6 Benz.RF Pytanie o remont silnika

Post autor: fibolek » sob maja 06, 2006 18:51

Moje pytanie jest takie(bo słaby w tej materii jestem).Stukają mi już mocno popychacze,zaczyna brać olej i płyn chłodzący i miałem już kiedyś robioną głowicę(plan + uszczelka i gumki"uszczelniacze zaworów") i czy jest sens wgłębiać się w dalsze naprawy tej jednostki.Czy może lepiej wymienić głowice na jakąś bardzo dobrą od np RP?I czy tak się da? Pozatym co z tłokami?No i z wałem korbowym?
Wymiana silnika ze względu na koszty wykluczona.A pierścienie na tłokach też już powoli słychać dodam że jeźdżę na LPG.
Czekam na wasze sugestie w tej sprawie.Bo się powoli zaczynam zastanawiać i kase składać.

[ Dodano: Sob Maj 06, 2006 18:59 ]
Dodam że silnik ma już 19 lat.No i co dalej?

[ Dodano: Sob Maj 06, 2006 23:28 ]
widzę ze nikt mi nie pomoże.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz maja 07, 2006 00:32

Przybywam na ratunek :)
fibolek pisze:Stukają mi już mocno popychacze,zaczyna brać olej i płyn chłodzący i miałem już kiedyś robioną głowicę(plan + uszczelka i gumki"uszczelniacze zaworów") i czy jest sens wgłębiać się w dalsze naprawy tej jednostki
moim zdaniem tak... to nie owijajac w bawelne najmniej wysilona jednostka VW... jest niemal niezniszczalna...
wymiana glowicy na RP da ci niewielki wzrost parametrow silnika ale ta glowica nie jest lepsza ... to to samo... a co do mojej rady to proponuje:
- wymienic uszczelniacze
- dotrzec zawory
- wynmienic pierscienie wg potrzeb tzn te ktore sa zuzyte
- i przede wszystkim glowice montowac na nowych srubach
sam przerobilem to jak po pol roku od generalki zaczal mi brac plyn... winowajcami okazaly sxie stare sruby od glowicy z ktorych jedna pekla!!!!...
fibolek pisze:I czy tak się da? Pozatym co z tłokami?No i z wałem korbowym?
glowica od RP pasyje i tlokow i walu nie trzeba zmieniac... ale po co sie w to pchac... koszt wysoki a jak twoja nie ma pekniec to nie ma to sensu...
fibolek pisze:Dodam że silnik ma już 19 lat.No i co dalej?
moj tez ma :) kompresja po 13 na kazdym garrze olej 4 bary przy 2000 obr i olej pelen syntetyk... chodzi jak burza i wyglada na to ze dla niego zycie zaczelo sie po 200000 km... :)



fibolek

Post autor: fibolek » ndz maja 07, 2006 10:39

Czyli KamilW jest sens się wgłębiać a powiedz jakie koszty bo za wymianę popychaczy krzyknęli mi 100(all)?
U mnie dwa lata temu(przy planie głowicy i wymienionych "gumkach" miał po 12 na każdym garze.
Kamilu wiem że nasze VW są nizniszczalne praktycznie(bo słabo wysilone) tylko blachy mi korodują powoli i trza bedzie drzwi przednie wymienić.

[ Dodano: Nie Maj 07, 2006 10:42 ]
A Kamilu napisz mi jeszcze bo trza u mnie założyć taki pierścień przy wydechu co idzie od łącznika (tego między kolektorem a rurą wydechową).Czy nie lepiej może założyć pokombinować coś z tym ażeby włożyć złączkę elastyczną.Bo tam ze ściąganiem tego jest lekki ból.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz maja 07, 2006 10:44

jak zrobisz remont wiesz co masz,ale z drugiej strony za 800zl widzialem silnik plus skrzynia z gwarancja(allegro)kolega znow sciagnol golfa za 1000 identycznego jak mial i ...... bylo po klopocie.a powiem ci ze w twoich okolicach jest kilka warszatow ktore ci sprowadza na podworko bryke za podobne pieniadze,wiem bo wydzwanialem z kolega jak on szukal.



fibolek

Post autor: fibolek » ndz maja 07, 2006 11:21

Czyli piotr2 trochę się skręciłem.Bo nie wiem bo w sumie to całego silnika nie potrzbuje bo nie mam nawet 800 zeta na takie bajery.W przybliżeniu mógłbym na taką naprawę(modyfikacje) wyłożyć około 300-400 PLN.To nie dużo.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz maja 07, 2006 11:54

fibolek pisze:Czyli KamilW jest sens się wgłębiać a powiedz jakie koszty bo za wymianę popychaczy krzyknęli mi 100(all)?
przy odrobinie pomocy popychacze wymienisz sam... wiec nie ma sensu sie pchac z tym do mechanika
fibolek pisze:U mnie dwa lata temu(przy planie głowicy i wymienionych "gumkach" miał po 12 na każdym garze.
a teraz ile ma??
fibolek pisze:Kamilu wiem że nasze VW są nizniszczalne praktycznie(bo słabo wysilone) tylko blachy mi korodują powoli i trza bedzie drzwi przednie wymienić.
no wlasnie i dlatego nie warto moim zdaniem pakowac sie w nowy silnik bo nie wiesz co kupujesz.... a te gwarancje to se mozna wsadzic... jak im pozniej udowodnisz ze to byla wada silnika ze sie cos uszkodzilo? Stac cie na rzeczoznawce i sad?
fibolek pisze: Kamilu napisz mi jeszcze bo trza u mnie założyć taki pierścień przy wydechu co idzie od łącznika (tego między kolektorem a rurą wydechową).Czy nie lepiej może założyć pokombinować coś z tym ażeby włożyć złączkę elastyczną.Bo tam ze ściąganiem tego jest lekki ból.
Ja mialem u siebie lacznik elastyczny przez 2 miechy i go wyjalem... bo nie zdaje rezultatu przy tym sposobie polaczenia gornego kolektora z tym kawalkiem rury ( chodzi o to sprezynowe laczenie) takze moim zdaniem najlepiej pozostac przy seryjnym rozwiazaniu. Zawsze mozna zalozyc nierdzewne sruby :)



fibolek

Post autor: fibolek » ndz maja 07, 2006 12:14

Kamilu teraz nie wiem ile ma.A skoro i tak(napewno) będę musiał wymieniać pierścienie to popychacze przy okazji też wymienią.
A jeśli to dodatkowa robota(i kasowana dodatkowo) to napisz mi jak się zabrać za wymianę takich właśnie popychaczy.
Pewnie uszczelkę pod głowicą też będę musiał nową dać?Do tego nowe śruby no i robota wydechu



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz maja 07, 2006 12:18

No z tego co widze to u ciebie trza bedzie zrobic:
- popychacze
- pierscienie
- moznaby profilaktycznie zmierzyc cisnienie oleju bo moze okaze sie ze i panewki
- na pewno komplet uszczelek
I teraz koszty
uszczelki to ok 150 zl
pierscienie 120 - 150 zl
panewki 70 zl
popychacze 250 za komplet
i do tego robocizna :(



fibolek

Post autor: fibolek » ndz maja 07, 2006 12:28

To koszt uszczelek wyniesie w przybliżeniu około 620 zeta +- 100.O kur...a mać a druga głowica ktoś tu kiedyś sprzedawał elegancką full wypas za 300 zeta i to do jakiegoś wtryskowca była.
A czy ktoś sprzedałby mi elegancką głowicę taką full wypas ażeby w tej cenie się zmieścić z wymianą pierścieni i żeby jeszcze ze 200 zeta zostało?
Czy raczej mizerne szanse.

[ Dodano: Nie Maj 07, 2006 12:30 ]
piotr2 sdaj namiary na kogoś sprawdzonego.

[ Dodano: Nie Maj 07, 2006 12:37 ]
KamilW poradź bo w morde porażka mam doła.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz maja 07, 2006 12:37

czekaj za komplet uszczelek 150 zl.... !!! pisalem za komplety :)

[ Dodano: Nie Maj 07, 2006 12:39 ]
pod zawory 10 zl, glowice 50 zl, miske 20 zl, do tego jakies ewentualne simmeringi i jakies duperele...



fibolek

Post autor: fibolek » ndz maja 07, 2006 12:45

No tak ale powiedz czy ktoś sprzedałby mi idealną głowice za 250-300 zeta?
Czy to raczej nie możliwe.bo pewnie wymiana samej głowicy byłaby tańsza niż naprawa starej?



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz maja 07, 2006 13:04

Ale co ty chcesz naprawiac w glowicy? Tam nie ma czego naprawiac... wystarczy jak sobie dotrzesz zawory do gniazd ale to kosztuje 10 zl... i popychacze. Jak nie msz kasy to ci moge sprzedac uzywane ale ciche... z silnika 16V... sam do swojego dale pol kompletu czyli 8 i od 1,5 roku jest absolutna cisza... jesli nie masz pekniec wiekszych niz 0.5mm miedzy zaworami to nie warto wymieniac szczegolnie ze nie wiadomo na co trafisz.



fibolek

Post autor: fibolek » ndz maja 07, 2006 13:13

Aha rozumiem Kamil po prostu kombinuje bo się nie znam.Czxyli w zasadzie trzeba otworzyć serce i zobaczyć co jest pięć.Bo może być tak że tylko popychacze no i pierścienie do wymiany.
Dzięki za poradę a ile chcesz za te popychacze?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 127 gości