Mk2 1.6 Benz.RF Pytanie o remont silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Mk2 1.6 Benz.RF Pytanie o remont silnika
Moje pytanie jest takie(bo słaby w tej materii jestem).Stukają mi już mocno popychacze,zaczyna brać olej i płyn chłodzący i miałem już kiedyś robioną głowicę(plan + uszczelka i gumki"uszczelniacze zaworów") i czy jest sens wgłębiać się w dalsze naprawy tej jednostki.Czy może lepiej wymienić głowice na jakąś bardzo dobrą od np RP?I czy tak się da? Pozatym co z tłokami?No i z wałem korbowym?
Wymiana silnika ze względu na koszty wykluczona.A pierścienie na tłokach też już powoli słychać dodam że jeźdżę na LPG.
Czekam na wasze sugestie w tej sprawie.Bo się powoli zaczynam zastanawiać i kase składać.
[ Dodano: Sob Maj 06, 2006 18:59 ]
Dodam że silnik ma już 19 lat.No i co dalej?
[ Dodano: Sob Maj 06, 2006 23:28 ]
widzę ze nikt mi nie pomoże.
Wymiana silnika ze względu na koszty wykluczona.A pierścienie na tłokach też już powoli słychać dodam że jeźdżę na LPG.
Czekam na wasze sugestie w tej sprawie.Bo się powoli zaczynam zastanawiać i kase składać.
[ Dodano: Sob Maj 06, 2006 18:59 ]
Dodam że silnik ma już 19 lat.No i co dalej?
[ Dodano: Sob Maj 06, 2006 23:28 ]
widzę ze nikt mi nie pomoże.
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Przybywam na ratunek
wymiana glowicy na RP da ci niewielki wzrost parametrow silnika ale ta glowica nie jest lepsza ... to to samo... a co do mojej rady to proponuje:
- wymienic uszczelniacze
- dotrzec zawory
- wynmienic pierscienie wg potrzeb tzn te ktore sa zuzyte
- i przede wszystkim glowice montowac na nowych srubach
sam przerobilem to jak po pol roku od generalki zaczal mi brac plyn... winowajcami okazaly sxie stare sruby od glowicy z ktorych jedna pekla!!!!...
kompresja po 13 na kazdym garrze olej 4 bary przy 2000 obr i olej pelen syntetyk... chodzi jak burza i wyglada na to ze dla niego zycie zaczelo sie po 200000 km... 

moim zdaniem tak... to nie owijajac w bawelne najmniej wysilona jednostka VW... jest niemal niezniszczalna...fibolek pisze:Stukają mi już mocno popychacze,zaczyna brać olej i płyn chłodzący i miałem już kiedyś robioną głowicę(plan + uszczelka i gumki"uszczelniacze zaworów") i czy jest sens wgłębiać się w dalsze naprawy tej jednostki
wymiana glowicy na RP da ci niewielki wzrost parametrow silnika ale ta glowica nie jest lepsza ... to to samo... a co do mojej rady to proponuje:
- wymienic uszczelniacze
- dotrzec zawory
- wynmienic pierscienie wg potrzeb tzn te ktore sa zuzyte
- i przede wszystkim glowice montowac na nowych srubach
sam przerobilem to jak po pol roku od generalki zaczal mi brac plyn... winowajcami okazaly sxie stare sruby od glowicy z ktorych jedna pekla!!!!...
glowica od RP pasyje i tlokow i walu nie trzeba zmieniac... ale po co sie w to pchac... koszt wysoki a jak twoja nie ma pekniec to nie ma to sensu...fibolek pisze:I czy tak się da? Pozatym co z tłokami?No i z wałem korbowym?
moj tez mafibolek pisze:Dodam że silnik ma już 19 lat.No i co dalej?


Czyli KamilW jest sens się wgłębiać a powiedz jakie koszty bo za wymianę popychaczy krzyknęli mi 100(all)?
U mnie dwa lata temu(przy planie głowicy i wymienionych "gumkach" miał po 12 na każdym garze.
Kamilu wiem że nasze VW są nizniszczalne praktycznie(bo słabo wysilone) tylko blachy mi korodują powoli i trza bedzie drzwi przednie wymienić.
[ Dodano: Nie Maj 07, 2006 10:42 ]
A Kamilu napisz mi jeszcze bo trza u mnie założyć taki pierścień przy wydechu co idzie od łącznika (tego między kolektorem a rurą wydechową).Czy nie lepiej może założyć pokombinować coś z tym ażeby włożyć złączkę elastyczną.Bo tam ze ściąganiem tego jest lekki ból.
U mnie dwa lata temu(przy planie głowicy i wymienionych "gumkach" miał po 12 na każdym garze.
Kamilu wiem że nasze VW są nizniszczalne praktycznie(bo słabo wysilone) tylko blachy mi korodują powoli i trza bedzie drzwi przednie wymienić.
[ Dodano: Nie Maj 07, 2006 10:42 ]
A Kamilu napisz mi jeszcze bo trza u mnie założyć taki pierścień przy wydechu co idzie od łącznika (tego między kolektorem a rurą wydechową).Czy nie lepiej może założyć pokombinować coś z tym ażeby włożyć złączkę elastyczną.Bo tam ze ściąganiem tego jest lekki ból.
jak zrobisz remont wiesz co masz,ale z drugiej strony za 800zl widzialem silnik plus skrzynia z gwarancja(allegro)kolega znow sciagnol golfa za 1000 identycznego jak mial i ...... bylo po klopocie.a powiem ci ze w twoich okolicach jest kilka warszatow ktore ci sprowadza na podworko bryke za podobne pieniadze,wiem bo wydzwanialem z kolega jak on szukal.
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
przy odrobinie pomocy popychacze wymienisz sam... wiec nie ma sensu sie pchac z tym do mechanikafibolek pisze:Czyli KamilW jest sens się wgłębiać a powiedz jakie koszty bo za wymianę popychaczy krzyknęli mi 100(all)?
a teraz ile ma??fibolek pisze:U mnie dwa lata temu(przy planie głowicy i wymienionych "gumkach" miał po 12 na każdym garze.
no wlasnie i dlatego nie warto moim zdaniem pakowac sie w nowy silnik bo nie wiesz co kupujesz.... a te gwarancje to se mozna wsadzic... jak im pozniej udowodnisz ze to byla wada silnika ze sie cos uszkodzilo? Stac cie na rzeczoznawce i sad?fibolek pisze:Kamilu wiem że nasze VW są nizniszczalne praktycznie(bo słabo wysilone) tylko blachy mi korodują powoli i trza bedzie drzwi przednie wymienić.
Ja mialem u siebie lacznik elastyczny przez 2 miechy i go wyjalem... bo nie zdaje rezultatu przy tym sposobie polaczenia gornego kolektora z tym kawalkiem rury ( chodzi o to sprezynowe laczenie) takze moim zdaniem najlepiej pozostac przy seryjnym rozwiazaniu. Zawsze mozna zalozyc nierdzewne srubyfibolek pisze: Kamilu napisz mi jeszcze bo trza u mnie założyć taki pierścień przy wydechu co idzie od łącznika (tego między kolektorem a rurą wydechową).Czy nie lepiej może założyć pokombinować coś z tym ażeby włożyć złączkę elastyczną.Bo tam ze ściąganiem tego jest lekki ból.

Kamilu teraz nie wiem ile ma.A skoro i tak(napewno) będę musiał wymieniać pierścienie to popychacze przy okazji też wymienią.
A jeśli to dodatkowa robota(i kasowana dodatkowo) to napisz mi jak się zabrać za wymianę takich właśnie popychaczy.
Pewnie uszczelkę pod głowicą też będę musiał nową dać?Do tego nowe śruby no i robota wydechu
A jeśli to dodatkowa robota(i kasowana dodatkowo) to napisz mi jak się zabrać za wymianę takich właśnie popychaczy.
Pewnie uszczelkę pod głowicą też będę musiał nową dać?Do tego nowe śruby no i robota wydechu
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
No z tego co widze to u ciebie trza bedzie zrobic:
- popychacze
- pierscienie
- moznaby profilaktycznie zmierzyc cisnienie oleju bo moze okaze sie ze i panewki
- na pewno komplet uszczelek
I teraz koszty
uszczelki to ok 150 zl
pierscienie 120 - 150 zl
panewki 70 zl
popychacze 250 za komplet
i do tego robocizna
- popychacze
- pierscienie
- moznaby profilaktycznie zmierzyc cisnienie oleju bo moze okaze sie ze i panewki
- na pewno komplet uszczelek
I teraz koszty
uszczelki to ok 150 zl
pierscienie 120 - 150 zl
panewki 70 zl
popychacze 250 za komplet
i do tego robocizna

To koszt uszczelek wyniesie w przybliżeniu około 620 zeta +- 100.O kur...a mać a druga głowica ktoś tu kiedyś sprzedawał elegancką full wypas za 300 zeta i to do jakiegoś wtryskowca była.
A czy ktoś sprzedałby mi elegancką głowicę taką full wypas ażeby w tej cenie się zmieścić z wymianą pierścieni i żeby jeszcze ze 200 zeta zostało?
Czy raczej mizerne szanse.
[ Dodano: Nie Maj 07, 2006 12:30 ]
piotr2 sdaj namiary na kogoś sprawdzonego.
[ Dodano: Nie Maj 07, 2006 12:37 ]
KamilW poradź bo w morde porażka mam doła.
A czy ktoś sprzedałby mi elegancką głowicę taką full wypas ażeby w tej cenie się zmieścić z wymianą pierścieni i żeby jeszcze ze 200 zeta zostało?
Czy raczej mizerne szanse.
[ Dodano: Nie Maj 07, 2006 12:30 ]
piotr2 sdaj namiary na kogoś sprawdzonego.
[ Dodano: Nie Maj 07, 2006 12:37 ]
KamilW poradź bo w morde porażka mam doła.
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Ale co ty chcesz naprawiac w glowicy? Tam nie ma czego naprawiac... wystarczy jak sobie dotrzesz zawory do gniazd ale to kosztuje 10 zl... i popychacze. Jak nie msz kasy to ci moge sprzedac uzywane ale ciche... z silnika 16V... sam do swojego dale pol kompletu czyli 8 i od 1,5 roku jest absolutna cisza... jesli nie masz pekniec wiekszych niz 0.5mm miedzy zaworami to nie warto wymieniac szczegolnie ze nie wiadomo na co trafisz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 127 gości