...chciałem sie dowiedziec jak często wymieniacie materiały w swoich furkach które podaje:
1.płyn chłodniczy
2.filtr paliwa
3.klocki hamulcowe
4.tarcze hamulcowe
5.bębny i szczęki hamulcowe
i jeszcze jedno co mnie dreczy to dość czesto muszę wymieniać uszczelkę pod zaworami tak co 20 000 km,bo zaczyna olej sie wydobywać.Jak to jest w Waszych autach?
Mk2-Wymiana materiałow eksploatacyjnych...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
ad.1 - mniej więcej co 2-3 lata.
ad.2 - nie ma reguł które to określają. Jeśli nalejesz kiepskiego (zanieczyszczonego) paliwa to trzeba wymienić filtr, krótko mówiąc jak jest już zatkany.
ad.3 - podobnie jak pkt2, jeśli są już zużyte, grubość okładziny jest mała - wymiana.( wartość graniczna z podstawą to 7mm)
ad.4 - podobnie jak wyżej. Minimalna grubość tarczy jest ściśle określona przez producenta samochodu, i zależy od rodzaju tarczy - są różne (wentylowane są grubsze)
ad.5 - Wartość graniczna wkładki ciernej - 2,5mm. Co do bębna to jeśli rant jest już dość spory (kłopot przy ściąganiu) należy wymienić. Można regenerować, ale cena bębna nie jest bardzo wysoka, więc nie zawsze jest to opłacalne.
Co do uszczelki. Jeśli jakość jej jest kiepska to może tak być.Dobrej jakości uszczelka,założona fachowo ( można dodatkowo uszczelnić silikonem) powinna wytrzymać dłużej.
ad.2 - nie ma reguł które to określają. Jeśli nalejesz kiepskiego (zanieczyszczonego) paliwa to trzeba wymienić filtr, krótko mówiąc jak jest już zatkany.
ad.3 - podobnie jak pkt2, jeśli są już zużyte, grubość okładziny jest mała - wymiana.( wartość graniczna z podstawą to 7mm)
ad.4 - podobnie jak wyżej. Minimalna grubość tarczy jest ściśle określona przez producenta samochodu, i zależy od rodzaju tarczy - są różne (wentylowane są grubsze)
ad.5 - Wartość graniczna wkładki ciernej - 2,5mm. Co do bębna to jeśli rant jest już dość spory (kłopot przy ściąganiu) należy wymienić. Można regenerować, ale cena bębna nie jest bardzo wysoka, więc nie zawsze jest to opłacalne.
Co do uszczelki. Jeśli jakość jej jest kiepska to może tak być.Dobrej jakości uszczelka,założona fachowo ( można dodatkowo uszczelnić silikonem) powinna wytrzymać dłużej.
Witam Ja wymieniłem płyn przy zakupie auta 2 lata temu i za rok go zmienie, filtr paliwa to zalezy... podobnie jak bodzio_j Klocki i tarcze jak się zużyja Co do pokrywy zaworów to czasami poprostu wystarczy ja dokręcić Musi być prawidłowo zamontowana dokrecać w odp kolejności srubki Moja ma już 50 tyś 3 razy ją zdejmowałem i jest O.K A no i olej wymieniam co 10 tys (z filtrem)
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
w moim przypadku raz na tydzien ale to bylo spowodowane pechem... mam nadzieje ze ostatni wytrzyma regulaminowe 3 latack pisze:1.płyn chłodniczy
co jakies 50000 km...ck pisze:2.filtr paliwa
wstyd sie przyznac ale z obliczen wychodzi ze raz na jakies 130000kmck pisze:3.klocki hamulcowe

tego juz nawet nie licze... przez 60000 km zuzyly mi sie jakis 1-2 mmck pisze:4.tarcze hamulcowe

ostatnio wymienilem 60000 km temu... ale te chyba mnie przezyjack pisze:5.bębny i szczęki hamulcowe

trzeba porzadnie oczyscic i odtluscic pokrywe i glowice, dokrecac w kilku etapach i na 'krzyz' i wtedy bedziesz mial dlugo spokoj...ck pisze:i jeszcze jedno co mnie dreczy to dość czesto muszę wymieniać uszczelkę pod zaworami tak co 20 000 km,bo zaczyna olej sie wydobywać.Jak to jest w Waszych autach?
Ale z tą uszczelką pod pokrywą to standard że tyle wytrzymują.Kiedyś ktoś mi mówił że są takie ala igielitowe nasączone jakimś specyfikiem,ale nie spotkałem.Ale najlepiej założyć jakąś pożądną.
A płyn chłodzący wymieniam w zasadzie raz do roku,bo uważam że przy jeździe na LPG chłodzenie musi być najlepsze i najlepszej jakości(choć zakładam że to zabyt często).
Klocki jak widać że powili przestają być to się wymienia.Na tarczy też zobaczysz ile jej jest.
A bębny i szczęki to tak jak wója pisał jak do bani to wymiana.
A filtr paliwa to zależy jaka wacha i jak dużo się jeździ.
A płyn chłodzący wymieniam w zasadzie raz do roku,bo uważam że przy jeździe na LPG chłodzenie musi być najlepsze i najlepszej jakości(choć zakładam że to zabyt często).
Klocki jak widać że powili przestają być to się wymienia.Na tarczy też zobaczysz ile jej jest.
A bębny i szczęki to tak jak wója pisał jak do bani to wymiana.
A filtr paliwa to zależy jaka wacha i jak dużo się jeździ.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 126 gości